Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 08:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Kek

3flix

Geen overhaaste acties ondernemen.. als blijkt dat het je niet bevalt en je wilt ander werk, ga op jacht!

Ga solliciteren op functies die je wel liggen (en waarvan duidelijker is wat je gaat doen) je zit in de luxe positie dat je nog gewoon een baan hebt...

De frustraties die je nu misschien tegenkomt zal je een plek moeten geven zodat het je niet op vreet tijdens je werk of daarna, zoek uitdaging op andere vlakken, zoals hobbies, sport, etc dan kan je werk wat "rustiger" zijn..

[ Voor 30% gewijzigd door Kek op 05-10-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik denk dat je best kans hebt dat als je klanten doorhebben dat er nu wel iemand zit die zich inzet voor hun vragen het aan gaat trekken. Zelf heb ik in een vergelijkbare situatie gezeten waar de vorige medewerker alles en iedereen afpoeierde met flut antwoorden waardoor niemand nog iets vroeg. Ze roeiden liever met de riemen die ze hadden dan dat ze hem iets vroegen. Na een paar maanden had iedereen door dat sinds ik er was het een stuk beter liep en kwamen de vragen ook. Toen ging ik van een paar uur werk in de week naar een volle werkweek. Kortom, even doorbijten en dan heb je goede kans dat het rechttrekt.

En, werkzaamheden waar je niet voor aangenomen bent; niet aan beginnen. Je baas mag mooi applicatie beheer werk voor je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
Grotendeels eens met Megajr.^^
Probeer ook eens Pro-Actief dingen te gaan signaleren en wellicht oppakken. Zie je dat over een bepaald iets veel vragen/incidenten binnenkomen, formuleer dan een verbeter voorstel en leg dat eens voor aan de belanghebbenden. Dat is vaak makkelijk puntjes scoren. Maargoed, geef het tijd! Heeft misschien ook wel een beetje te maken met jezelf een beetje promoten etc. Werk komt niet altijd naar je toe, some moet je het naar je toe trekken of het zelf maken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Alle 3 alvast bedankt voor de reacties.

@Kek Ik snap wat je zegt, en ben ook absoluut niet van plan deadlines te stellen of meteen de ontslag brief in te dienen en verder te gaan zoeken, want ik weet niet of ik hier wel blijer van ga worden.

@Megajr en Meekoh Ik probeer me zelf al veel te promoten, ik loop rond en vraag veel na of dingen nog steeds spelen. Dit werkt zeker tot op bepaalde hoogte, maar het lijkt haast alsof alles een beetje te goed draait.

Het probleem is denk ik ook een beetje dat ik het bedrijf erg leuk vind, en de mensen ook respectvol er mee om gaan en juist zo enthousiast zijn, alleen ik naar mijn eigen idee helemaal niet zo veel doe. Ik leg sommige dingen bij de 3e lijns neer omdat mijn rechten ophouden , en andere dingen stellen naar mijn eigen idee niet zo gek veel voor dat het uberhoud lof verdiend ( laat staan de hoeveelheid die gegeven word ).

Het is volgens mij zeker wel een luxe probleem, maar ik wil graag meer. Ik wil graag op de klok kijken en zien dat het "Alweer 5 uur is" i.p.v. "is het nog geen 5 uur, ik verveel me kapot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
Je bent ApplicatieBEHEERDER. Dit betekent dat je vooral beheert. Beheren is geen reactieve bezigheid, dan ben je te laat.
Welke applicaties beheer je? Hoe ziet dat er de komende 5 tot 10 jaar uit? Wanneer lopen contracten met externe partijen af en wat zou je willen dat er verandert in die contracten?
Zijn je applicaties uptodate? Welke versies komen eraan? is het interessant om mee te gaan met komende updates? wat levert dat op voor je gebruikers/business?

Je bent aangenomen als junior beheerder, maar ik neem aan dat je graag een medior of senior wilt worden. Begin je daar alvast naar te gedragen. Zorg dat de applicaties en de procedures daaromheen geen geheimen meer voor je hebben. Zorg dat procedures beschreven zijn.

Waarschijnlijk is er meer werk voor je dan je zelf denkt/ziet. Dat is niet erg, je bent immers een junior. Probeer het eens in die hoek te zoeken.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Die rechten kwestie geeft denk ik ook aan dat jij jezelf meer als een Technisch beheerder ziet en jouw leidinggevende je meer ziet als een Functioneel beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:34
sNielz123 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:20:
Je bent ApplicatieBEHEERDER. Dit betekent dat je vooral beheert. Beheren is geen reactieve bezigheid, dan ben je te laat.
Welke applicaties beheer je? Hoe ziet dat er de komende 5 tot 10 jaar uit? Wanneer lopen contracten met externe partijen af en wat zou je willen dat er verandert in die contracten?
Zijn je applicaties uptodate? Welke versies komen eraan? is het interessant om mee te gaan met komende updates? wat levert dat op voor je gebruikers/business?

Je bent aangenomen als junior beheerder, maar ik neem aan dat je graag een medior of senior wilt worden. Begin je daar alvast naar te gedragen. Zorg dat de applicaties en de procedures daaromheen geen geheimen meer voor je hebben. Zorg dat procedures beschreven zijn.

Waarschijnlijk is er meer werk voor je dan je zelf denkt/ziet. Dat is niet erg, je bent immers een junior. Probeer het eens in die hoek te zoeken.
Succes.
Inderdaad. Je moet veel pro-actiever in je functie staan. Bekijk of de applicaties nog bij jullie bedrijfsprocessen passen, misschien zijn er betere alternatieven. Zijn de procedures op order? Is de documentatie compleet? (nee, dat is het nooit ;)) etc

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surr1e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 19:06
Zoals al eerder aangegeven lijkt het of je een vrij reactieve benadering van je werk hebt. Juist in een aansturende rol is het belangrijk om ook proactief te werk te gaan. Zijn er bedrijfsprocessen te optimaliseren? Sluit de software architectuur hierbij aan? Maak een roadmap over waar je wilt staan met je afdeling/releases en begin met het voorwerk om transities zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen: en vergeet ook niet de gebruikers hierbij te betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Alle eerste, alleen weer bedankt voor de antwoorden en het meedenken.

Ik heb gisteren toch maar ( weer ) mijn problemen bij leidinggevende neergelegd, en gelukkig kwam er een vrij goed antwoord uit. Hij kon mijn "Verveling" heel goed begrijpen. in principe heb ik maar 2 applicaties te onderhouden, maar beide worden volgens een niet standaard manier gebruikt. Daardoor is de enige manier om veel ervaring op te doen het beantwoorden van vragen die komen, en gewoon kijken en doen. Veel documentatie is er niet, omdat het niet op de standaard manier gebruikt word.

Zoals het nu overlegd is, gaan we gewoon langzaam door. Dat ik soms voor me uit zit te staren is voor nu niet even anders, en heb dan ook semi groen licht gekregen deze tijd in te vullen met eigen dingen ( bijv. studie ). Officieel geen opleidings-plan of iets dergelijks, maar als ik me ergens in wil verdiepen kan dit altijd besproken worden. Naar verwachting is dat ik over 1/1.5 jaar echt het meeste zelfstandig op kan lossen, en dat ik dan ook het tegen tegenovergestelde probleem van nu ga hebben.

Zoals hier boven aan gegeven word, probeer ik me ook iets anders op te gaan stellen, dus wat pro actiever en wat minder passief. Dit is een tip waar ik erg veel mee kan, dus dank hier voor.
surr1e schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:55:
Zijn er bedrijfsprocessen te optimaliseren? Sluit de software architectuur hierbij aan? Maak een roadmap over waar je wilt staan met je afdeling/releases en begin met het voorwerk om transities zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen: en vergeet ook niet de gebruikers hierbij te betrekken.
Met die stappen kom ik redelijk in het vaarwater van de leidinggevende. Het klinkt alsof je hier zelf ook ervaring mee hebt gehad, maar ik weet natuurlijk niet of er toen iemand zat die dit ook zou moeten doen. Zo ja, hoe vatte hij/zij het op dat jij hem of haar wilde assisteren er in, of werd het opgevat als werk inpikken ? Ik ben hier op moment niet erg bang voor, want de band is gewoon goed tussen ons beide, maar ik vind het wel een beetje gevaarlijk. ( Of ben ik te veel aan het doem denken :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surr1e
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 19:06
Gillded schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:33:
Met die stappen kom ik redelijk in het vaarwater van de leidinggevende. Het klinkt alsof je hier zelf ook ervaring mee hebt gehad, maar ik weet natuurlijk niet of er toen iemand zat die dit ook zou moeten doen. Zo ja, hoe vatte hij/zij het op dat jij hem of haar wilde assisteren er in, of werd het opgevat als werk inpikken ? Ik ben hier op moment niet erg bang voor, want de band is gewoon goed tussen ons beide, maar ik vind het wel een beetje gevaarlijk. ( Of ben ik te veel aan het doem denken :+ ).
Ik heb hier zelf niet direct ervaring mee, maar herken de situatie wel. De oplossing hoeft niet zwart/wit te zijn, je leidinggevende zou je in samenwerking met hem/haar wat taken/werkzaamheden kunnen laten uitvoeren die eigenlijk in zijn/haar verantwoordelijkheid vallen. Dit kan variëren van doen van vooronderzoek, het in kaart brengen van mogelijkheden van softwarepakketten etc. Voor jezelf wil je goed in beeld houden wat je extra doet, en dit ook laten vastleggen. Op het moment dat je aantoonbaar (en doorlopend) kwaliteit levert op deze extra werkzaamheden is het tijd om je functie hierop aan te passen. Een goede manager herkent kwaliteiten en weet medewerkers betrokken en gemotiveerd te houden. De oplossing die je nu beschreef vind ik relatief zwak: het lijkt alsof er vanuit je leidinggevende alleen geacteerd wordt (en ook waardering is voor) het oplossen van incidenten. Wat is er op tegen om een opleiding/cursus (voor jou én het bedrijf van toegevoegde waarde) officieel op te starten? De tijd is blijkbaar voorhanden.

[ Voor 4% gewijzigd door surr1e op 07-10-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gillded schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:33:
Veel documentatie is er niet, omdat het niet op de standaard manier gebruikt word.

[...]
Als je de tijd die je over hebt gebruikt om de niet-standaard werkwijze te documenteren is dat een basis om jouw eventuele opvolger in te kunnen werken en nog belangrijker heb je door het vastleggen van de werkwijze ook input voor het vaststellen van de requirements voor een vervangende applicatie als over x jaar je licentie/support komt te vervallen en je nieuwe inkoop- /aanbestedingsprocedure moet starten. Je wilt immers niet dat je dan weer in een niet-standaard werkwijze terecht komt met alle ongedocumenteerde eigenschappen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Eens met Missingdog, precies waar ik aan dacht.

Je kunt je leidinggevende altijd adviseren hoe de werkwijze beter kan. Of hij er iets mee doet is ten tweede maar dan heb jij het alvast voor hem uitgezocht.

Het komt nu een beetje over alsof jij het hulpje van de beheerder bent en niet de beheerder zelf.

Heeft je leidinggevende het druk?

Als zelfstudie is ASL/BiSL/ITIL wel goed te doen. Leer je een hoop van.
Pagina: 1