Ervaring met Macbook Pro en external 21:9 beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Ben zelf van plan om een docking station te kopen zodat ik een 21:9 beeldscherm snel en eenvouding op mijn macbook pro mid2014 kan aansluiten. Heeft iemand ervaring met een 21:9 i.c.m. een Macbook, zoja is het aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gebruik nu een 21:9 monitor, 1440p. Werkt op een late 2013 bijzonder goed. Mijn MBPr hield het niet vol toen ik een 4K monitor gebruikte, maar op 1440p werkt het bijzonder goed.

De vraag is natuurlijk waar jij hem voor gaat gebruiken, maar in ieder geval kan je MBPr het gewoon aan.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Heb eerder een desktop gehad met eyefinity. Met name eigenlijk alleen voor werkruimte. Ik twijfel nu over 2 losse monitors of een 21:9 ultra wide. Weet namelijk niet of er in mac osx goede programma's/tools zijn om werkruimte op te delen in blokken in een 21:9 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Volgens mij hebben macbooks geen docking connector, dus ik denk dat het lastig wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

borft schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:55:
Volgens mij hebben macbooks geen docking connector, dus ik denk dat het lastig wordt ;)
Docken betekent tegenwoordig meer dan alleen vastklikken in een lelijke connector aan de onder- of achterkant ;)
Kartmaster93 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:54:
Heb eerder een desktop gehad met eyefinity. Met name eigenlijk alleen voor werkruimte. Ik twijfel nu over 2 losse monitors of een 21:9 ultra wide. Weet namelijk niet of er in mac osx goede programma's/tools zijn om werkruimte op te delen in blokken in een 21:9 scherm
Er zullen ongetwijfeld meerdere utilities zijn waardoor je meer dan twee programma's op een scherm/desktop kwijt kan, maar standaard kan je elke applicatie die fullscreen ondersteunt met een ander laten functioneren. Sinds El Capitan zit dat standaard in OS X/macOS.
Groene bolletje van fullscreen inhouden en slepen naar linker of rechter helft, loslaten en te paren venster aanklikken :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
hehe, dat ding lijkt leuk, maar hij heeft individuele connectors voor alle aansluitingen, dus dan mag je hopen dat het goed uitlijnt. De beste oplossing die ik tot nu toe gevonden heb, is een dock gebaseerd op Thunderbolt. Echter dan kan je niet meer dan 1 scherm aansluiten (tenzij je schermen daisy chaining ondersteunen). Tevens heb je dan nog steeds een aparte voedingsconnector nodig.

Wat mij betreft heeft een dedicated connector, met fatsoenlijke guidance voor het inklikken de voorkeur (zoals je eigenlijk bij alle enterprise level laptops ziet).

Anyhoe, kwa resolutie zou het geen probleem moeten zijn. Hier werkt iedereen met 2 externe schermen, zonder problemen, zelfs op de 13" met integrated graphics.

[ Voor 10% gewijzigd door borft op 05-10-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Kartmaster93 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:46:
Ben zelf van plan om een docking station te kopen zodat ik een 21:9 beeldscherm snel en eenvouding op mijn macbook pro mid2014 kan aansluiten. Heeft iemand ervaring met een 21:9 i.c.m. een Macbook, zoja is het aan te raden?
Ik heb mijn rMBP mid-2015 met volle specs aangesloten op een 34 inch 21:9 1440p monitor en een Dell U2515H 1440p monitor (in portrait modus) en dat werkt perfect.

Qua docking heb ik overigens niets. Ik heb een M-Stand waar mijn Macbook op staat en ik heb met Cable Drops de Thunderbolt kabels, een voedingsadapterkabel en een USB-hub kabel aan de zijkant/achterkant van mijn bureau geplakt. Deze stop ik gewoon in mijn Macbook als ik hem wil gebruiken i.c.m. de monitoren en ander randapparatuur.

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 05-10-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Ik heb inmiddels een Thunderbolt express 2 van belkin kunnen aanschaffen, nu ben ik nog opzoek naar een 21:9 scherm. Geen gaming alleen werkruimte, welke zouden jullie me aanraden? Wil minimaal 29"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

borft schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:55:
Een Dell UltraHD 4K USB 3.0 Docking Station (D3100) werkt hier anders prima thuis. Deze oplossing is wel cpu heavy dus zorg dat je een fatsoenlijke processor in je Macbook hebt als je 4k resoluties wil aansturen. (met name films kijken kost wel aardig wat cpu power)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
voor docks kun je ook nog de hp port replicator gebruikt. gewoon via usb 3.0 en werkt prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Heb inmiddels een dock nu ben ik alleen opzoek nog naar een nieuw beeldscherm, 21:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Daarvoor kun je beter een nieuw topic openen in Componenten Aankoopadvies. Je vraag is daar beter op z'n plek. Kijk ook 'ns rond in de Pricewatch. Daar kun je precies je eisen invoeren en de reviews en ervaringen van andere Tweakers lezen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.