Omzetting ppt naar pdf: vervaagde randen worden lijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, hopelijk hebben jullie een oplossing.

Voor een posterpresentatie heb ik in ppt een poster gemaakt met foto's en tekst. Randen van de grote foto heb ik vervaagd, zodat tekst er mooi in kan doorlopen.

Afdrukken vanuit Word en XPS gaat goed, maar in PDF worden die vervaagde randen weer een lelijk kader, ook bij afdrukken en inzoomen.
De pdf moet worden opgestuurd en zal dan in posterformaat worden afgedrukt. Ik wil niet voor verrassingen komen te staan.

Enig idee hoe ik die vervaagde randen in PDF kan behouden? Alvast erg bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-10-2016 14:40)

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Posters, dat zou ik doen met illustrator, photoshop of indesign. Beetje nagelang welk programma je ligt en wat voor een type poster het is

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Ik zou het zoeken bij de afdrukinstellingen naar PDF. Zo te lezen exporteer je een bitmap naar lage resolutie.
Powerpoint is eigenlijk niet echt het ideale programma om een poster te ontwerpne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dennis,

Bedankt. Ik heb het inderdaad al gevonden in dat menu onder Opties, en dan het vakje voor ISO etc. onderaan uitschakelen.
Dat werkte meteen!

Ben wel nieuwsgierig naar welk programma dan wel ideaal is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Posters, dat zou ik doen met illustrator, photoshop of indesign. Beetje nagelang welk programma je ligt en wat voor een type poster het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank. Weer wat geleerd. Ik zal er naar kijken als de gelegenheid zich weer voordoet.