Tips voor dual monitor switch/dock system

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho94
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn vraag:
Hallo, ik heb thuis een geweldige desktop staan met 2 monitoren aangesloten erop. (via hdmi & dvi->vga). Daarbij heb ik ook nog ergonomische blabla toetsenbord/muis en een set speakers

Ikzelf werk voor college alleen maar op m'n laptop en vroeg me af of iemand bekend is met een product/system dat mij via mijn desktop setup op mijn laptop laat werken,
dmv een usb in mijn laptop te steken en simpel te switchen?

Ik snap dat dat misschien teveel is voor usb3.0 dus misschien wat kabels erbij zou niet erg zijn.

Mijn laptop heeft, hdmi&vga, 3 usb's , ethernet en 2 3.5 jacks voor audio&mic.

Alvast bedankt

Tycho Hertogs

Beste antwoord (via tycho94 op 05-10-2016 14:43)

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Eigenlijk heb jij een KVM-switch nodig, de Aten CS1642A is een van de enige die in de buurt komt van jouw eisen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=aten+CS1642A ( http://www.aten.com/globa...hes/cs1642a/#.V_TxiJOLS3I )

Als je alles dan ook nog over één kabeltje wil, dan moet je er ook nog een dock tussen hangen: pricewatch: Kensington USB 3.0 Docking Station (sd3500v) of: pricewatch: Targus ACP70EU

Maar dan is het totaal wel een grapje van 400euro, als je ermee kunt leven dat je wat kabels moet pluggen en maar één van je twee schermen kan gebruiken kan het een stuk goedkoper: pricewatch: Aten CS692 (Goede ervaaring mee het oude model van deze KVM-switch :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Toettoetdaan op 05-10-2016 14:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Met welke programma's werk je?

Als dit alleen word, excel powerpoint ect documenten zijn, dan zou ik dropbox of een andere webservice gebruiken om dit te synchroniseren.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Eigenlijk heb jij een KVM-switch nodig, de Aten CS1642A is een van de enige die in de buurt komt van jouw eisen: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=aten+CS1642A ( http://www.aten.com/globa...hes/cs1642a/#.V_TxiJOLS3I )

Als je alles dan ook nog over één kabeltje wil, dan moet je er ook nog een dock tussen hangen: pricewatch: Kensington USB 3.0 Docking Station (sd3500v) of: pricewatch: Targus ACP70EU

Maar dan is het totaal wel een grapje van 400euro, als je ermee kunt leven dat je wat kabels moet pluggen en maar één van je twee schermen kan gebruiken kan het een stuk goedkoper: pricewatch: Aten CS692 (Goede ervaaring mee het oude model van deze KVM-switch :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Toettoetdaan op 05-10-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho94
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ja, een duur grapje inderdaad, het nadeel van de cs1642A is dat ik dan ook nog wat adapters nodig als dat al mogelijk zou zijn.

Ik werk op een dual boot laptop waarop ik veel programeer, vandaag dat twee grote schermen ideaal zou zijn.

Ik heb zelf misschien ook een goede oplossing. alleen een usb switch. en meerdere kabels in mijn schermen. Beide hebben ze support voor meerdere inputs en zou dat misschien nog stukken goedkoper zijn.

Ik ga hiervoor eens verder kijken. Maar hardtelijk bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
tycho94 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:43:
Ja, een duur grapje inderdaad, het nadeel van de cs1642A is dat ik dan ook nog wat adapters nodig als dat al mogelijk zou zijn.

Ik werk op een dual boot laptop waarop ik veel programeer, vandaag dat twee grote schermen ideaal zou zijn.

Ik heb zelf misschien ook een goede oplossing. alleen een usb switch. en meerdere kabels in mijn schermen. Beide hebben ze support voor meerdere inputs en zou dat misschien nog stukken goedkoper zijn.

Ik ga hiervoor eens verder kijken. Maar hardtelijk bedankt voor je antwoord
In der daad, als je dat wat creatievere toer neemt dan kun je ook éém keer de Aten CS692 gebruiken en één monitor via een dubbele kabel aansluiten.
Daan ben je goedkoper uit en hoef je in ieder geval niet achter je PC te kruipen ;)