Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router, mobile devices niet automatisch op wifi

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Sinds vorige week heb ik thuis een nieuwe router, de Netgear R7800 Nighthawk X4S. Prima ding, bevalt goed. Enig probleem is dat mobile devices niet automatisch verbinding maken met het wifi netwerk. Bijvoorbeeld wanneer ik thuis kom, dan blijft mijn telefoon op 4G staan.

Pas wanneer ik wifi op mijn mobiel uit/aan zet dan maakt hij direct verbinding zonder problemen. Hetzelfde verhaal voor de andere mobile devices. Met mijn oude router maakte hij gewoon direct verbinding met wifi zonder dat ik hier iets voor hoefde te doen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het is best irritant.

• .GoO
Niemand een idee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Om welke devices gaat het precies?
Je zou een keer kunnen proberen om het netwerk op de mobile devices te vergeten en weer toe te voegen. Zeker als je hetzelfde SSID en wachtwoord ingesteld hebt.

Heeft Netgear eigenlijk een forum/community?

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 06-10-2016 10:04 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Cyphax

Moderator LNX
Ik kan me zo voorstellen dat je met een nieuwe router bijv. een nieuw MAC hebt dat bij dat wifi-netwerk hoort, en je mobiele devices uit veiligheidsoverwegingen niet verbinden omdat de kans bestaat dat het een vals accesspoint is. :)
Ik gok dat het met de tip van lier hierboven wel opgelost is; een keertje je apparaten je netwerk laten vergeten en dan opnieuw verbinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 06-10-2016 10:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• .GoO
Dat is het helaas niet, al een paar keer geprobeerd. Makkelijk reproduceerbaar:

1. Mobiele telefoon zit op wifi
2. Zet mobiele telefoon op Vliegtuigstand
3. Zet Vliegtuigstand weer uit
4. Mobiele telefoon zit op 4G met Wifi aan. Netwerk is zichtbaar maar hij connect niet automatisch
5. Zet Wifi uit en weer aan, vervolgens connect hij wel automatisch met het netwerk

Er is een Netgear community misschien daar maar eens vragen inderdaad. Maar ik vind het wel erg vreemd. Alle mobiele devices hier in huis hebben er last van en met de oude router niet.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:53

Cyphax

Moderator LNX
Overigens bedenk ik mij ineens dat ik dit heel soms ook heb. Ik heb geen Netgear-router maar wel een Android-telefoon en ik verdenk Android eigenlijk. Treedt dit bij jou ook op met iets dat niet op Android draait?

Saved by the buoyancy of citrus

• .GoO
Cyphax schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:39:
Overigens bedenk ik mij ineens dat ik dit heel soms ook heb. Ik heb geen Netgear-router maar wel een Android-telefoon en ik verdenk Android eigenlijk. Treedt dit bij jou ook op met iets dat niet op Android draait?
Alle mobiele devices in huis draaien op Android inderdaad. Na wat testjes verdenk ik nu eigenlijk meer de Android apparaten, dat die op de één of andere manier niet goed scannen naar aanwezige Wifi netwerken.
Pagina: 1