Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf school/gamelaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
Beste Tweakers,
Mijn huidige laptop (ASUS N56VZ met i7 3610QM, 650M 2GB, 750GB HDD en 8GB ram) is na 4 jaar toe aan vervanging. De vele kleine problemen (slechte koeling, losgeraakte behuizing etc) beginnen langzaam teveel irritatie op te wekken.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt dagelijks gebruikt voor programma’s als AutoCAD, Revit, Photoshop, Illustrator, InDesign, Office producten enzovoort. Het open hebben staan en werken in verschillende programma’s tegelijk mag geen problemen gaan vormen. Daarnaast wordt de laptop gebruikt voor games als fifa en een shooter op z’n tijd (denk aan cod, bf, h1z1 etc).

Wat is je budget?
In eerste instantie had ik mijn budget vastgesteld op max. 1500€. Echter overstijgen de meeste nieuwe 10x0 gpu laptops dit bedrag, dus zal ik kijkend naar de toekomst mijn budget ietwat naar boven aanpassen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat elke dag mee naar school (half uur fiets en half uur trein) en af en toe mee naar vrienden. Ik ben op zoek naar een 15,6 inch laptop maximaal. Het gewicht vind ik niet zo belangrijk. De accu van mijn huidige laptop kan al een jaar niet zonder netstroom en ik heb dit zelden als probleem ervaren, als hij 2 uurtjes zonder stroom kan ben ik al meer dan tevreden. Wel verwacht ik een solide bouwkwaliteit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor merk. Ik heb nu zelf een Asus en daar ben ik zeer tevreden over maar dat betekend niet dat ik daar bij wil blijven. Ik sta dus in principe open voor elk merk zolang het maar voldoet aan mijn eisen.

Wat heb ik zelf gevonden
Via de pricewatch komen alleen MSI’s naar boven. MSI GE62VR 6RF-081NL zou een optie kunnen zijn. Een zelf samengestelde laptop van BTO of CLEVO zou binnen budget passen al heb ik grote twijfels bij de bouwkwaliteit van deze systemen. Tenslotte de nieuwe Alienware 15. Het nadeel is echter dat deze standaard geen SSD heeft. Toch zou hier mijn voorkeur naar uitgaan en zou ik na weer wat gespaard te hebben deze zelf willen inbouwen. De i7 1060 variant zou uitkomen op 1680€. Echter heb ik mij via dell usa support chat laten vertellen dat er voor studenten korting mogelijkheden zijn die zeer de moeite waard zijn. Ik kon hier via de site van dell echter niets over terugvinden.

Hoe betrouwbaar is het merk MSI en wat zijn de prijs mogelijkheden van de Alienware? Als ik een systeem dat aan mijn eisen voldoet over het hoofd heb gezien dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• D.schrooten
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11-2020
Ik ga me hier in verdiepen voor je.

• Tommmm15
Door de slecht pond is het aantrekkelijk om via engeland de Alienware aan te schaffen. Ik heb kennis daar dus die zouden het pakketje kunnen ontvangen en door kunnen sturen naar Nederland. Iemand die hier ervaring mee heeft (verzendkosten/invoerrechten)? In principe hoeven ze alleen de laptop en oplader te sturen, doos etc neem ik wel mee wanneer ik (of iemand uit de familie weer daar is).

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Idk of de importkosten al veranderen ivm brexit.. Als je wel moet betalen zit je gauw op 20% extra denk ik.

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
ProGamerIII schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:21:
Idk of de importkosten al veranderen ivm brexit.. Als je wel moet betalen zit je gauw op 20% extra denk ik.
nee, engeland is nog niet officieel uit de EU. Eind 2017 is de verwachting. Voorlopig niks aan de hand dus.

Huawei P30

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Dan heb je waarschijnlijk wel een UK toetsenbord in die laptop. Kijk dus of je een US international toetsenbord kunt kopen en inbouwen.

• Tommmm15
Dus naast de verzendkosten van het pakketje zullen er geen extra kosten bij komen? US keyboard is als het goed is gewoon als optie beschikbaar, bedankt voor de tip!

• ploogman
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-11 15:26
Via de UK scheelt op dit moment misschien 100 a 150 euro op een bedrag van 1450 pond. Een hoop gedoe voor zo een besparing, je moet het nog in Nederland zien te krijgen en garantie kan misschien ook een dingetje zijn mocht er wat aan de hand zijn. Die 10% korting op alienware t/m 10 oktober lijkt mij de betere keus.

Ik overweeg op het moment zelf ook de nieuwe alienware 15. Ik zou dan de instap i7 kiezen en heeft de gtx 1060. Ik ben geen zware gamer, maar wil een laptop met wat pit die ook als desktopvervanger kan dienen. Ik loop alleen ook tegenaan dat er dan best nog wat euro's om de hoek komen kijken...

een SSD moet er minstens in wat mij betreft. Je hebt dan wat verschillende keuzes maar ik twijfel tussen de 256gb of 512gb waarbij ik dan toch neig naar 512gb (is icm de 1tb hdd) komt 340 euro bij de prijs.

die 8gb geheugen zou denk ik voldoende moeten zijn maar omdat het toch al een premium krachtpatser is zou ik toch voor 16gb kiezen, weer 140 euro erbij.

Voor het scherm zou je eventueel nog kiezen voor UHD, maar vraag me af of dat echt nodig is op 15 inch. Kan vast heel mooi zijn, maar het schalen in windows schijnt nogsteeds niet helemaal goed te gaan? Maar goed, die zou ook nog 180 euro extra moeten kosten.

Eur 1679 laptop
Eur 340 512gb ssd plus 1tb hdd
EUR 140 16gb geheugen
EUR 180 UHD scherm
EUR 2339
EUR -233 korting
EUR 2105 mits uiterlijk 10 oktober gekocht

Ik ben benieuwd wat jullie een goede samenstelling lijkt voor de Alienware 15, want met deze samenstelling vind ik het net ff te gortig. Al krijg je, van wat ik lees op internet, een premium apparaat dat moeiteloos voorlopig mee kan de komende jaren.

Een andere optie is de inspiron 7559 (gaming serie) van Dell. vanaf 900 tm 1380 euro. De instapper is een i5HQ met een GTX960m en een 256gb SSD. Ik twifjel of ik de I5 voldoende vind, maar voor de rest lijkt me dit een prima apparaat voor deze prijs.
De tussenliggende model heeft een I7HQ, 16gb ipv 8gb, 128gbSSD + 1TB hdd. Vanwege de 128GB SSD schijf sla ik deze over.
De topuitvoering heeft een I7HQ,512GB SSD, 16gb geheugen en een UHD touch scherm. Deze heeft in principe mijn uitvoering van deze reeks, maar ik twijfel over die UHD touch scherm, glanzend en ik twijfel nog over of UHD wel/niet handig is op 15 inch.
De inspiron 7559 heeft volgens mij ook een update gehad sinds de diverse reviews, ik zie namelijk dat het een HDMI 2.0 poort heeft ipv 1.4 zoals toen in de Tweakers review. Maar een nadere toelichting over een tussentijdse update heb ik nog niet gevonden op internet.

[ Voor 5% gewijzigd door ploogman op 09-10-2016 08:56 . Reden: aanvulling tussentijdse update Dell inspiron. ]

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Alienware 15 is inderdaad aantrekkelijk qua specs (4K). Maar ik vind het design echt lelijk en hij weegt 3.3-3.5kg, wel erg zwaar voor een 15 inch...

• Tommmm15
Ik vind het design juist mooi en het gewicht maakt me niet heel veel uit eerlijk gezegd. Nadelen zijn toch wel 8GB ram, geen SSD en het hoge prijskaartje. Nu kan ik dankzij twee kortingscode een XPS 15 met i7, 16GB ram, 512GB SSD, 4k UHD touch en 960m krijgen voor €1250 (koopje!?). Deze voldoet in principe aan mijn wensen al vraag ik me af hoe goed die grafische kaart is. Kan ik spellen van het kaliber Fifa, Battlefield, h1z1 fatsoenlijk draaien (en hoe zit dit over 4 jaar)?

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:37
Dit volg ik even, zit met hetzelfde dilemma.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Tommmm15 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:36:
Ik vind het design juist mooi en het gewicht maakt me niet heel veel uit eerlijk gezegd. Nadelen zijn toch wel 8GB ram, geen SSD en het hoge prijskaartje. Nu kan ik dankzij twee kortingscode een XPS 15 met i7, 16GB ram, 512GB SSD, 4k UHD touch en 960m krijgen voor €1250 (koopje!?). Deze voldoet in principe aan mijn wensen al vraag ik me af hoe goed die grafische kaart is. Kan ik spellen van het kaliber Fifa, Battlefield, h1z1 fatsoenlijk draaien (en hoe zit dit over 4 jaar)?
Welke 2e kortingscode? Die FLASH staat duidelijk aangegeven :)

• Tommmm15
FLASH en VIP waren even stapelbaar maar nu niet meer.
Pagina: 1