Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik werk nu vanaf me 18e in de ICT en kom van een MBO opleiding niveau 4
Ben begonnen op de helpdesk, en toen van jr systeembeheer netwerkbeheer naar sr systeembeheer / netwerkbeheer.

In al die tijd jaarlijks bijgeleerd door certificaten te behalen,
Van Microsoft tot Citrix tot Cloud.

Mijn ambitie is om binnen 10 jaar een leidinggevende functie te hebben (ICT Manager)
Ik merk dat ik de uitdaging kwijt raak binnen het systeembeheer wat ik momenteel doet.
Ook sta ik open voor andere functies die mij aanspreken binnen de IT.

Gezien ik dus van MBO afkomstig ben,
ben ik sterk aan het denken om een deeltijd HBO Business IT en Management te gaan doen.
Ook gezien het feit dat ik wel iets anders wil binnen 10 jaar, maar nog niet 100% achter me keuze staat wat het wordt. Wel weet ik dat ik iets anders wil doen in de IT (en dan neig ik sterk naar een leidinggevende functie)

Ik werk momenteel 40u en heb een vaste baan.
Daarom wil ik proberen om voor de deeltijd variant te gaan.

De vragen die ik eigenlijk heb voor jullie:

1/ Wat is de "zwaarte" van de opleiding (qua materie) ?

2/ Wat is de "zwaarte" qua tijd die je erin moet steken ?
Dit is natuurlijk relatief, maar is het te doen als je de avonden de tijd heb thuis?

3/ Is het op mijn leeftijd nog aan te raden om deze opleiding te volgen?

4/ Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Ik heb natuurlijk al wat topics doorgelezen hier, maar ik ben vooral benieuwd naar wat advies in mijn huidige situatie.

Dank alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door C6DL op 05-10-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markkolk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 12:53
Ten aanzien van de zwaarte van de opleiding kan ik weinig zeggen.

Ik heb zelf een complete HBO deeltijd studie werktuigbouwkunde gedaan, waarbij ik gedurende 4 jaar 1 dag in de week naar school ging. Tijdens de eerst colleges waren er +/- 75 studenten waarvan er uiteindelijk maar 19 zijn afgestudeerd. Hiermee wil aangeven dat je een goede motivatie en discipline moet hebben om de opleiding af te ronden en zeker niet onderschatten.

De leeftijd, ik was zelf 35 jaar toen ik met de studie begon hiermee was ik niet de oudste, dus nee
de leeftijd maakt niet uit motivatie wel.

Wat je meeneemt in de opleiding is je werkervaring en dit is een groot voordeel, als de motivatie en discipline aanwezig is zou ik het gewoon doen.

Mijn diploma heeft me veel gebracht, in kansen op een leuke functie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 16:25
Ik doe een deeltijd opleiding software engineer. Ik werk daarnaast 32 uur omdat er dinsdag ook college's gegeven worden.

De zwaarte valt mee, het is vooral veel wat je moet doen. De tijd die je er in stopt kan verschillen per semester. Sommige semesters is het alleen college volgen en wat opdrachten doen thuis, dan ben je er 8 uur school en 3-4 uur thuis mee bezig en soms dan heb je projecten en dan ben je het hele weekend bezig met schrijven van code of documentatie.

Ik denk dat 40 uur te zwaar is om een opleiding te volgen, 32 uur is al behoorlijk veel. In mijn eerste jaar was er 50% uitval en dat was vaak omdat deze personen te druk waren met werk.

Ik zie mensen van 40 ook regelmatig op de deeltijd dus de leeftijd moet niet uitmaken, het gaat allemaal om je discipline en motivatie.

Wat ik zou doen is eerst kijken naar de opleiding je wilt volgen, ik ga bijvoorbeeld elke dinsdag de hele dag en donderdag avond naar school. Als je 40 uur wilt blijven werken kan dat bijvoorbeeld al niet.

Zelf ben ik vanuit het mbo direct begonnen met werken en de deeltijd opleiding maar ik kan me voorstellen dat het wel weer even wennen is voor iemand die al ruim 10 jaar niet meer naar school gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robzuur
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04 20:53
Ik volg deze opleiding zelf in voltijd verband en zit nu in mijn laatste jaar. Het is wel veel wat je moet doen, maar de moeilijkheidsgraad is niet dusdanig hoog voor een MBO'er (ik vind het zelf erg makkelijk, maar ik kom van het VWO af).
Dit is natuurlijk relatief, maar is het te doen als je de avonden de tijd heb thuis?
Ik denk wel dat je minder dan 40 uur per week moet gaan werken, anders wordt het te druk. Het is dan nog steeds te doen, maar ik denk dat je dan in bepaalde drukke periodes geen tijd over houdt.
Van wat ik heb gezien zitten er op de deeltijd allerlei mensen rond jou leeftijd. Zelfs in de eerste jaren van mijn voltijd periode zaten er mensen bij die eind twintig/begin 40 waren. Deze zijn wel eerder afgehaakt of over gegaan op deeltijd.

Daarbij is het zeker een aanrader om gewoon een HBO-studie te gaan volgen, aangezien je je salarisplafond en je kennis dusdanig verhoogt en het meer kansen biedt.
Ik was de opleiding gaan doen in deeltijd verband, maar wel minder uren gaan maken. Eigenlijk was ik al eerder gaan beginnen met de opleiding, maar je bent nog jong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Eigenlijk mis ik 3 dingen in je bericht:

- heb je een relatie?
- heb je (jonge) kinderen?
- hoe ziet je dagvulling, buiten het werk, er uit? Als je geen of weinig hobby's hebt, zou het kunnen naast 40 uur werken. Zou het zelf niet doen.

Als ik het nog een keer zou starten, zou ik 32 uur gaan werken. 40 uur, met kinderen en een hobby van minimaal 2 avonden per week kon ik de discipline niet opbrengen.
fredkroket schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:35:
Ik ben in 2012 aan dezelfde opleiding begonnen, dan bij Avans in Breda.

Ik ben er echter mee gestopt (na 3 kwartalen); ik was niet minder gaan werken en zat vaak tijdens college mijn werk nog af te maken, ik had diverse sociale activiteiten die ik niet wilde laten schieten (minimaal 2x avonden vrij sporten, meestal 1x p/w wedstrijd), op het werk was dat jaar een integratie van diverse bedrijven gaande waarin veel extra tijd ging zitten (was naast uitdagend, ook erg leerzaam), door drukte doordeweeks hadden mijn kinderen voorrang in het weekend op de studie...

Overigens ging het "mis" pas in het 3e kwartaal... Eerste 2 kwartalen eigenlijk niet veel meer gedaan dan gewoon de colleges gevolgd en actief meegedaan tijdens de colleges. Het 3e kwartaal was veel werk buiten het college om en daar liep ik dus tegen de lamp.

Gezien het privé door mijn eigen schuld toen ook nog een wat... bijzonder drukke... periode was, heb ik het bijltje er bij neergegooid.

Ik zou nog wel de opleiding willen afmaken, aan de andere kant was het door mijn minimale input deels een bevestiging van reeds aanwezige kennis (uiteraard leer je bij). Echter zien bedrijven op papier liever dat je HBO Bachelor bent.

Dus als je de tijd en discipline hebt, dan moet de opleiding goed te doen zijn. Echter, ik had tijd te kort en discipline te weinig dus ik heb daarin gefaald. Ik heb het er met mijn leidinggevende al over gehad (inmiddels andere functie), waarbij ik wél de mogelijkheid zou hebben om tijd ervoor te krijgen. Echter, blijf ik tegen het feit aanlopen dat ik mijn "eigen" tijd graag aan andere activiteiten besteed... Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
C6DL schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:58:
Ik werk nu vanaf me 18e in de ICT en kom van een MBO opleiding niveau 4
Ben begonnen op de helpdesk, en toen van jr systeembeheer netwerkbeheer naar sr systeembeheer / netwerkbeheer.

In al die tijd jaarlijks bijgeleerd door certificaten te behalen,
Van Microsoft tot Citrix tot Cloud.

Mijn ambitie is om binnen 10 jaar een leidinggevende functie te hebben (ICT Manager)
Ik merk dat ik de uitdaging kwijt raak binnen het systeembeheer wat ik momenteel doet.
Ook sta ik open voor andere functies die mij aanspreken binnen de IT.

Gezien ik dus van MBO afkomstig ben,
ben ik sterk aan het denken om een deeltijd HBO Business IT en Management te gaan doen.
Ook gezien het feit dat ik wel iets anders wil binnen 10 jaar, maar nog niet 100% achter me keuze staat wat het wordt. Wel weet ik dat ik iets anders wil doen in de IT (en dan neig ik sterk naar een leidinggevende functie)

Ik werk momenteel 40u en heb een vaste baan.
Daarom wil ik proberen om voor de deeltijd variant te gaan.

De vragen die ik eigenlijk heb voor jullie:

Ik heb natuurlijk al wat topics doorgelezen hier, maar ik ben vooral benieuwd naar wat advies in mijn huidige situatie.

Dank alvast!
Leuke post, ik ga je proberen wat informatie te geven.

Mijn situatie : 27, samenwonend in koophuis, fulltime baan en sinds 28-08 begonnen met deeltijd HBO Business IT & Management op de HRO.

Zelf heb ik een regeling getroffen met mijn werkgever om 36 uur te gaan werken, de overige 4 uur krijg ik als studieverlof, mijn werkgever betaald ook de opleiding.

Hieronder jouw vragen:
Erg relatief en dus moeilijk te beantwoorden. Iets wat ik zwaar kan vinden, kan jij weer heel makkelijk vinden. Ik ga het toch proberen, ik volg nu Mondelinge Bedrijfscommunicatie, SQL, Studieloopbaan (wat bestaat uit een Bedrijfsopdracht die je op je werk moet uitzoeken, denk aan de missie, visie, strategie etc., en een persoonlijke opdracht, denk aan PoP opzetten, je doelen SMART formuleren en jezelf verbeteren eigenlijk.) en als laatste vak het Project.

Alles is goed te doen zolang je goed leest wat je opdrachten zijn, wat er van je verwacht wordt en eigenlijk gewoon DOEN. (denk aan Nike : Just Do It! :D )

De tijd, heb ik me persoonlijk, erg in verkeken. Zoals je zelf zegt is het erg relatief en ligt het erg aan je zelf.
Het huiswerk is vooral VEEL, en vooral veel tegelijk. Ik krijg zelf een beetje het idee van het kaf van het koren scheiden in het eerste jaar. Zelf ben ik gemiddeld tussen de 20 en 30 uur zelfstudie kwijt, dit door het Project wat zwaar is, en de bedrijfsopdracht. In deze twee gaan de meeste tijd zitten merk ik.
Alles staat en valt met het plannen, stel deadlines voor jezelf, plan de uren goed in.. en ja, hou er rekening mee dat je sociale leven de eerste periode een klap krijgt.

Grote tip: informeer je familie, vrienden, vrouw/vriendin, weet ik het wat, dat je hun steun nodig hebt om dit te volbrengen. Breng je omgeving op de hoogte dat je hier aan gaat beginnen, believe me, ze slepen je er soms doorheen.

Zelf ben ik van mening dat je leeftijd nooit een excuus is om iets NIET te doen.. Opleidingen zijn altijd aan te raden, het brengt je sowieso verder, one way or the other.

Onderschat het niet, het is zwaar.. maar komop, daag jezelf uit.. You can do this! 8)

When you walk up to opportunities door, don't knock it, kick the bastard in, smile & introduce yourself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
fredkroket schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:56:
Eigenlijk mis ik 3 dingen in je bericht:

- heb je een relatie?
- heb je (jonge) kinderen?
- hoe ziet je dagvulling, buiten het werk, er uit? Als je geen of weinig hobby's hebt, zou het kunnen naast 40 uur werken. Zou het zelf niet doen.

Als ik het nog een keer zou starten, zou ik 32 uur gaan werken. 40 uur, met kinderen en een hobby van minimaal 2 avonden per week kon ik de discipline niet opbrengen.

[...]
Ik heb geen relatie, geen kids, en buiten het werk sport ik 4x per week.
De avonden heb ik vanaf een uur 7 volledig tot mijn beschikking.
Evenals de weekenden als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
CrawlFish schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:44:
[...]

Leuke post, ik ga je proberen wat informatie te geven.

Mijn situatie : 27, samenwonend in koophuis, fulltime baan en sinds 28-08 begonnen met deeltijd HBO Business IT & Management op de HRO.

Zelf heb ik een regeling getroffen met mijn werkgever om 36 uur te gaan werken, de overige 4 uur krijg ik als studieverlof, mijn werkgever betaald ook de opleiding.

Hieronder jouw vragen:
Erg relatief en dus moeilijk te beantwoorden. Iets wat ik zwaar kan vinden, kan jij weer heel makkelijk vinden. Ik ga het toch proberen, ik volg nu Mondelinge Bedrijfscommunicatie, SQL, Studieloopbaan (wat bestaat uit een Bedrijfsopdracht die je op je werk moet uitzoeken, denk aan de missie, visie, strategie etc., en een persoonlijke opdracht, denk aan PoP opzetten, je doelen SMART formuleren en jezelf verbeteren eigenlijk.) en als laatste vak het Project.

Alles is goed te doen zolang je goed leest wat je opdrachten zijn, wat er van je verwacht wordt en eigenlijk gewoon DOEN. (denk aan Nike : Just Do It! :D )

De tijd, heb ik me persoonlijk, erg in verkeken. Zoals je zelf zegt is het erg relatief en ligt het erg aan je zelf.
Het huiswerk is vooral VEEL, en vooral veel tegelijk. Ik krijg zelf een beetje het idee van het kaf van het koren scheiden in het eerste jaar. Zelf ben ik gemiddeld tussen de 20 en 30 uur zelfstudie kwijt, dit door het Project wat zwaar is, en de bedrijfsopdracht. In deze twee gaan de meeste tijd zitten merk ik.
Alles staat en valt met het plannen, stel deadlines voor jezelf, plan de uren goed in.. en ja, hou er rekening mee dat je sociale leven de eerste periode een klap krijgt.

Grote tip: informeer je familie, vrienden, vrouw/vriendin, weet ik het wat, dat je hun steun nodig hebt om dit te volbrengen. Breng je omgeving op de hoogte dat je hier aan gaat beginnen, believe me, ze slepen je er soms doorheen.

Zelf ben ik van mening dat je leeftijd nooit een excuus is om iets NIET te doen.. Opleidingen zijn altijd aan te raden, het brengt je sowieso verder, one way or the other.

Onderschat het niet, het is zwaar.. maar komop, daag jezelf uit.. You can do this! 8)

When you walk up to opportunities door, don't knock it, kick the bastard in, smile & introduce yourself
Toffe reply!
Daar heb ik wat aan, bedankt!!

Ik schrik wel van je 20-30u zelfstudie!
Dat is behoorlijk wat.

Mijn werkgever is vrij flexibel, en ik gok dat ik tijdens werktijd vast ook wel een uur per dag aan mijn schoolopdrachten mag besteden.
Dit in het vooruitzicht, en de weekenden + avonden die ik vrij heb moeten toch wel genoeg zijn zou ik denken.

Ik ben nog niet helemaal thuis in de richtingen die je benoemt.
Ik heb mezelf daar nog onvoldoende voor ingelezen.
Dat wil ik eerst helder hebben.

Ik dacht gelezen te hebben dat het 1e jaar gewoon de "vaste" theorie aan je voorgeschoteld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
C6DL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Toffe reply!
Daar heb ik wat aan, bedankt!!

Ik schrik wel van je 20-30u zelfstudie!
Dat is behoorlijk wat.

Mijn werkgever is vrij flexibel, en ik gok dat ik tijdens werktijd vast ook wel een uur per dag aan mijn schoolopdrachten mag besteden.
Dit in het vooruitzicht, en de weekenden + avonden die ik vrij heb moeten toch wel genoeg zijn zou ik denken.

Ik ben nog niet helemaal thuis in de richtingen die je benoemt.
Ik heb mezelf daar nog onvoldoende voor ingelezen.
Dat wil ik eerst helder hebben.

Ik dacht gelezen te hebben dat het 1e jaar gewoon de "vaste" theorie aan je voorgeschoteld wordt?
Wat betreft de studie uren, ik had en heb er soms nog veel moeite mee. Het is gewoon echt veel, opdelen in stukjes helpt echt. Ik schrik er zelf steeds minder en minder van. Investeren in jezelf, zo moet je het echt zien. Kost tijd, kost moeite, bloed/zweet/tranen.. maar als je over 4 jaar achterom kijkt.. _/-\o_

Hou er gewoon rekening mee dat je, zeker in de eerste periode, je avonden en weekenden kwijt bent. Daarna begin je in te schatten hoeveel tijd je voor bepaalde opdrachten nodig hebt e.d., dan wordt het makkelijker.

Waar je ook rekening mee moet houden, zo gaat het althans bij ons.. Is het feit dat ik op woensdag school heb van 13:00 tot 21:30/22:00, veel huiswerk willen de docenten op maandagochtend voor 12:00 weer hebben om het op tijd na te kijken voor de woensdag. Je hebt zelden een volle week de tijd voor al je huiswerk.

HBO is voornamelijk zelf actie ondernemen, bij ons gaat het nu als volgt:

Mondelinge Communicatie (eigenlijk gewoon het vak Nederlands): Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. Doelen stellen aan jezelf (b.v., ik zeg maar wat -> Ik wil leren om anderen uit te laten praten, voor ik zelf begin met mijn verhaal.)

SQL : Bestudeer hoofdstuk 2,3,5 uit het boek (niet lezen.. bestuderen.. 2 verschillende dingen) voor de volgende les en dan opdrachten maken in de les.

SLC (Persoonlijk Ontwikkel Dossie / Bedrijfsopdracht) : je POD is niet boeiend.. paar opdrachten maken, doelen voor jezelf stellen en gaan. De bedrijfsopdracht daar-en-tegen is weer tijdrovend.. je moet informatie verzamelen over je organisatie, de missie, visie, strategieen die zij gebruiken etc. Makkelijk als je b.v. bij een bedrijf werkt dat alles op het intranet heeft staan.. minder leuk als je (zoals ik), in een klein bedrijf werkt dat eigenlijk niks heeft vastgelegd.

Dus wat je benoemt over Theorie.. ja, klopt, tot een zeker punt. Er wordt erg veel eigen inzet verwacht, veel zelf doorlezen en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:31

Jaymz

Keep on moving !

Waar ik (deeltijd Business IT & Management) tegenaanloop is dat ik nu in de afstudeerfase héél erg last heb van het feit dat ik gèèn relevant werk heb (systeembeheer).

Dat betekent dat ik 1 dag in de week van de baas aan m'n afstudeerproject kan/mag werken. Dat is, zeker voor een studievariant waar je veel met verschillende mensen te maken krijgt (interviews, stakeholderanalyse, procesanalyse, etc) niet heel handig. 8)7

Maak daar goeie afspraken over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik was 23 toen ik deeltijd aan een Hbo opleiding begon, inmiddels al een paar jaar afgestudeerd. Ik had een vrij flexibele werkgever / manager, dus kon indien werk het toeliet makkelijk last minute vrij krijgen. Meestal begon ik 2 weekenden tevoren met leren voor tentamens, doordeweeks leren deed ik bijna nooit. Dat ging op zich best goed. Tip van mij is om te zorgen dat je alles in 1x haalt, als je eenmaal hertentamens hebt kom je in een cirkel terecht waarbij het lastig is weer op schema te komen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-04 17:44

FFW

Wat maakt de "situatie" van de topicstarter nou anders dan die van elke andere deeltijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparticle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik zou ook nog eens kijken naar de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt; het aantal managers neemt namelijk vooral af, niet toe.

Wat je nu effectief dan van plan bent, is het investeren in een aflopende markt. Als de gedachte is om meer geld te gaan verdienen, zou ik iets anders verzinnen. Als de gedachte is dat je bepaalde competenties wilt hebben die je wellicht nu niet hebt (dus een soort van intrinsieke motivatie), dan kun je het natuurlijk altijd gaan doen.

Het lerende vermogen van mensen neemt wel af na het 25ste jaar, waardoor een dergelijke opleiding op je huidige leeftijd waarschijnlijk mentaal al lastiger is dan toen je 18 was. Dan heb je er ook nog allerlei externe activiteiten bij wat het nog moeilijker maakt. Het lijkt erop dat je vooral goede voorwaarden hebt geschept om te gaan falen.

Simpele zaken die je kunt doen om niet te falen zijn natuurlijk het minderen met sporten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:57
Ik heb zelf ook Business IT & Management gestudeerd, en als je specifiek manager wilt worden dan zijn er waarschijnlijk betere opties beschikbaar qua opleiding. Een betere vraag is misschien wat jouw definitie van manager is en wat je wilt gaan managen (ook ICT is zeer breed/ruim) :)

BIM is vooral een erg brede opleiding zonder ergens echt in te specialiseren, daarnaast varieert de invulling van de opleiding ook nogal tussen de verschillende hogescholen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Houd er rekening mee dat er regelmatig groepsopdrachten zullen zijn. Jij hebt weliswaar geen relatie/kinderen, maar je groepsgenoten misschien wel. Zij zullen mogelijk minder flexibel zijn in hun tijden dan jij waardoor je misschien niet makkelijk tegelijkertijd aan de opdracht kan werken. Als er ook studenten zijn die niet op steenworpafstand van de hogeschool wonen, dan zit je ook nog eens met reistijd mocht je face-to-face willen afspreken met de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:09
gexien je persoonlijke situatie zou het geheel moeten lukken. Als je werkgever ook nog eens het e.e.a. wil/kan faciliteren dan ben je al een heel eind. De enige barriere ben je mogelijk zelf in de vorm van motivatie, discipline en doorzettingsvermogen.

Gezien je achtergrond(werkervaring) verwacht ik dat je met je studie een heel eind zal komen en zaken snel op kan pakken.

Ik weet niet hoe de ervaringen bij een instelling als NCOI zijn met studeren op eigen tempo etc. Wellicht is dat anders nog iets. Dan kun je door zelfstudie en je examen in plannen mogelijk je eigen tempo bepalen. Gaat het in het begin soepel en goed en kom je een periode van 2-3 weken waarin het echt druk is dan kan het gas er heel even af. Alleen wil je alles afronden dan zal je daar toch zelf de tijd voor vrij moeten maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:05
Veel is al benoemd, dus ik zal er niet heel diep op in gaan. Maar ik zal de vragen beantwoorden vanuit mijn oogpunt. Deeltijd BIM gedaan, Avans Breda, daarbij 36 uur werk per week. Hoe het op andere scholen is weet ik dus niet.
Ik vond het zelf niet extreem veel.
Het zijn vooral de laatste 3-4 weken van een periode waar het aanpoten is. Dan heb je de tentamens en moeten de projecten af waar soms ook nog een presentatie bij hoort.
Zolang je alles in 1x haalt is het goed bij te houden. Ik heb zelf geen enkele onvoldoende gehaald tijdens de studie, maar op andere studenten hadden de hers duidelijk veel impact. Daarom is de tijd ook heel persoonlijk. Ik kan zelf makkelijk leren, dus die impact viel mee. Verder was onze projectgroep in balans qua eigenschappen en hadden wij de instelling dat een cijfer tussen de 6 en 7 voldoende vonden. Wij hadden daarom ook zelden het hoogste cijfer, maar waren ook 2x sneller met de projecten klaar.
Kan makkelijk. Leeftijd is niet de grootste tegenstander maar motivatie en kennis (of het kunnen opnemen ervan).
Goede afweging maken, echt 10x er over nadenken of je het kan en wil. Bespreek het ook eens met je manager, misschien kan hij je zelfs helpen of mogelijkheden bieden vanuit het bedrijf.
Pagina: 1