Handtekening probleem driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 20:22
Ik heb een driver voor mijn asus strix raid dlx die ik niet geïnstalleerd krijg vanwege een handtekeningen probleem. Ik heb Windows 10 64x met secure boot. Het gaat om driver versie 1.17. Als ik hem in de speciale opstart mode zonder handtekening ondersteuning installeer gaat het goed. Start ik de pc weer opnieuw op geeft hij in apparaat beheer een fout melding dat de handtekening niet goed is bij de driver. Wie kan mij hier bij helpen? BCDEDIT /set nointegritychecks ON dit werkt ook niet vanwege de secureboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:53
Als je een clean installatie gedaan hebt van windows 10 kan je hier inderdaad tegen aanlopen.

Als je windows 10 upgrade van bijv windows 7 of 8.1 of alles beneden versie 1607 van windows 10 dan heb je dat probleem niet.

Sinds versie 1607 is microsoft overgestapt op een nieuw digitale cerificaat systeem

Soorts gelijk ben ik tegen aangelopen bij het programma coretemp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lijkt mij dat je beter kan gaan zoeken naar de correcte driver. Niet (goed) ondertekende drivers zou je niet meer moeten vinden, tenzij er iets mis mee is (gerommeld met malware oid).

Dus ipv proberen om alle veiligheidsopties uit te schakelen, zoeken naar de oorzaak of reden dat de handtekening mist.

En anders heb je al je oplossing zelf gegeven: secure boot uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
ik heb inderdaad Windows 10 1607. Ik heb de driver gewoon van de asus site gehaald. Werkte op oudere Windows 10 versie goed. Ik heb deze driver nodig anders werk mijn geluidskaart niet goed. Ik wil secureboot niet uit hebben. Mijn pc start anders trager op.

[ Voor 14% gewijzigd door Egbert Jan op 05-10-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwar je nu niet secure boot met fastboot? En wat is trager? 2 seconden meer wachten merk je niet tenzij je op de klok kijkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Het is bij mij wel meer dan 2 seconde en wil ik sneller booten op mijn asus rampage v extreme heb ik secureboot wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Secureboot = niet sneller. Je bedoelt echt fastboot. Je hebt de een niet nodig voor de ander. Als het echt niet tot je opties behoort, dan zou ik gaan klagen bij Asus dat je apparaat niet werkt op Win10 1607 en dat ze maar eens aan de bak moeten.

Willen ze dat niet, pech, ander apparaatje kopen. Harde business helaas. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 05-10-2016 12:39 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08

Nibbz

Postmaster General

nelizmastr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:38:
Secureboot = niet sneller. Je bedoelt echt fastboot. Je hebt de een niet nodig voor de ander. Als het echt niet tot je opties behoort, dan zou ik gaan klagen bij Asus dat je apparaat niet werkt op Win10 1607 en dat ze maar eens aan de bak moeten.

Willen ze dat niet, pech, ander apparaatje kopen. Harde business helaas. 8)7
Indeed, secure boot zorgt er toch alleen voor dat er bepaalde keys worden afgestemd tussen UEFI en Windows. Zodat die HD niet in een andere pc gaat booten. Heeft niks met snelheid te maken.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik geloof toch dat ik het in Jip en Janneke taal heb uitgelegd hoe het komt.

Soort gelijks doet zich hier voor: volg die discussie maar http://www.alcpu.com/forums/viewtopic.php?f=62&t=5720
Pagina: 1