pc upgraden -> mobo, geheugen..

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik wil mn pc wat upgraden en het enige waar ik niet helemaal uit ben is welk socket A moederbord ik zal nemen binnen mijn budget (300-400 piek voor mobo). Ik heb deze gezien op op de site van norrod: MSI K7T Turbo-R KT133A. ATA100, 266MHz FSB etc. Is dat een goed mobo, en levert ie weinig problemen op etc.? Of adviseren jullie een andere?

En verder twijfel ik ook nog over het geheugen.. kan ik niet beter een bord met DDR-sdram slots kopen? Hoe zit het precies met (oud) Sdram, blijft dat nog wel gewoon te koop of wordt het binnenkort allemaal DDR en doe ik nu dus eigenlijk een miskoop door nu nog een (achterhaald?) bordje met alleen sdram sloten te kopen? En dan heb je ook nog RDRAM (van P4).. hoe zit het daar dan mee? Komen er ook nog socketA borden met RDRAM (en verwdijnt DDR sdram weer? of omgekeerd...) OF blijven die 2 (DDR en RDRAM) gewoon naast elkaar bestaan en komen er uiteindelijk voor elke CPU/chipset een verschillend soort ram? :?

blaat.. lekker veel vragen... >:) :P alvast bedankt voor degenen die mij duidelijkheid verschaffen :)

Verwijderd

qua prijs is sdram nu natuurlijk heel lekker.. performance verschil is vrij weinig (sd/ddr)

over dat mobotje: goede prijs geloof ik, heb er ook van vrienden van gehoord dat ze er tevreden mee zijn (blijf zelf liever bij abit)

Verwijderd

Ik heb zelf een MSI k7t-turbo en dat ding werkt perfect.

En het verschil tussen DDR en SDram is niet zo heel groot. Aangezien je het over "binnen mijn budget" hebt, zou ik dus voor SDram gaan.

• Palomar
  • Niet online
en waarom dan liever een abit? Abit en Asus klinken mij eigenlijk wel bekender dan MSI.. en leverrt MSI verder wel een goede support? (bios upgrades e.d?) of is het allemaal 'net iets minder' ?

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 20:02 schreef suffedukkel het volgende:
Ik heb zelf een MSI k7t-turbo en dat ding werkt perfect.
draait win2k verder ook goed?
En ik heb gehoord dat RAID weer wat meer probleempjes kan opleveren.. maar RAID (zit toch ook op dat bord?) gebruik ik in de 1ste instantie niet.. heb gewoon 1 schijf op ATA100 of ATA66..

Verwijderd

Geen idee of Win2K goed werkt, ik draai zelf 98SE. Maar ik zou niet weten waarom niet.

En ja, MSI levert gewoon goede support voor zijn mobo's. Nieuwe bios e.d. zijn makkelijk te vinden en te upgraden.

Verder over die raid, ik heb zelf dus de versie zonder raid. Bordje is verder gelijk, zit alleen geen raid op en is een paar tientjes goedkoper.

Maar problemen opleveren :?

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 28 juni 2001 20:10 schreef suffedukkel het volgende:
Maar problemen opleveren :?
tja.. ik zeg ook maar van wat ik hoor en lees.. vaak allemaal gezeik van BSOD's onder win2k met nieuwe VIA-chipset mobo's terwijl mn huidige oude K6/2 bakje perfect draait onder win2k en praktisch nooit BSOD's geeft...

• Palomar
  • Niet online
nog een vraagje: er zijn dus 2 varianten van de k7t Turbo, nl. de 'gewone' en eentje met een onboard RAID controller.. qua prijs maken deze 2 niet zoveel uit.. kan ik dan niet beter die met raid nemen of zit dat alleen maar in de weg als ik het (voorlopig ff) niet gebruik? Voor zover ik het op de website van msi kan zien is die raid gewoon extra dr bij.. maar lever je dr verder niks voor in?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op donderdag 28 juni 2001 20:03 schreef rick_h het volgende:
Abit en Asus klinken mij eigenlijk wel bekender dan MSI.. en leverrt MSI verder wel een goede support? (bios upgrades e.d?) of is het allemaal 'net iets minder' ?
Zeker 2 jaar de hardware niet bijgehouden. MSI rocks.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Palomar
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 17:59 schreef outlaw het volgende:

[..]

Zeker 2 jaar de hardware niet bijgehouden. MSI rocks.
heb me idd niet zoveel met mobo's bezig gehouden....

maareh.. het is dus wel een goed bordje? En kan ik beter de raid of non-raid versie nemen? ZIjn er nog meer verschillen behalve de raid contoller?

• Palomar
  • Niet online
[topic=173356]

kan ik deze bug ook nog tegenkomen? Of zijn die betreffende borden al uit de handel genomen?

• Palomar
  • Niet online
hmz.. ik heb es wat info gezocht op inet over dit bord en nu kom ik wel erg vaak tegen dat die gebruikte chipset bugs bevat in de southbridge.. met als gevolg dataverlies enzo :( Is het nou wel zo verstandig om nu zo'n bord te kopen?? Of is alles met software/biosupdates te verhelpen?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik heb gister bij een maat van mij ook dat MSI mobo geinstallleerd. Het werkte in 1 keer zonder problemen zelfs met de zo gevreesde creative geluidskaart.

zelf heb ik een msi k7t pro 2a mobo en dit draait ook perdfect met een creative soundblaster live 5.1 platinum.

MSI is gewoon een goed merk tegen een scherpe prijs is mijn mening.
Pagina: 1