Momenteel heb ik een HTPC met OpenELEC geïnstalleerd welke films/series afspeelt van mijn NAS (FreeNAS) (https://tweakers.net/gallery/307021/inventaris/). Werkt prima, maar is niet geschikt voor 4K. Ben van plan om helemaal over te gaan naar 4K, dus graag jullie advies voor mijn nieuwe HTPC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K content (HDR + 60hz) afspelen met Kodi (OpenElec) vanaf mijn NAS. Ook wil ik ondersteuning voor geluidsformaten als DTS-HD, Dolby Atmos etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan maximaal €400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit vind ik lastig, indien mogelijk heel graag maar als het geen zin heeft dan hoeft het niet per se.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is weinig keus wat betreft Mini-ITX met een videokaart geïntegreerd welke HDMI 2.0 ondersteund. Dus sowieso een aparte videokaart. Qua CPU en geheugen vind ik het lastig inschatten wat ik nodig heb,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini-ITX en het systeem moet stil zijn en ik wil heel graag Kodi blijven gebruiken. Ik ben niet van plan om te gaan streamen met Plex of iets dergelijks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel met name of mijn CPU krachtig genoeg is in de build die ik nu samen heb gesteld. Verder is misschien een SSD schijf overbodig en kom ik er vanaf met een USB stick om OpenELEC op te draaien? Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven in wat de minimale vereisten zijn voor het afspelen van 4K HDR content op 60hz en mogelijk de kosten iets omlaag brengen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K content (HDR + 60hz) afspelen met Kodi (OpenElec) vanaf mijn NAS. Ook wil ik ondersteuning voor geluidsformaten als DTS-HD, Dolby Atmos etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan maximaal €400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit vind ik lastig, indien mogelijk heel graag maar als het geen zin heeft dan hoeft het niet per se.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er is weinig keus wat betreft Mini-ITX met een videokaart geïntegreerd welke HDMI 2.0 ondersteund. Dus sowieso een aparte videokaart. Qua CPU en geheugen vind ik het lastig inschatten wat ik nodig heb,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini-ITX en het systeem moet stil zijn en ik wil heel graag Kodi blijven gebruiken. Ik ben niet van plan om te gaan streamen met Plex of iets dergelijks.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel met name of mijn CPU krachtig genoeg is in de build die ik nu samen heb gesteld. Verder is misschien een SSD schijf overbodig en kom ik er vanaf met een USB stick om OpenELEC op te draaien? Hopelijk kunnen jullie mij meer inzicht geven in wat de minimale vereisten zijn voor het afspelen van 4K HDR content op 60hz en mogelijk de kosten iets omlaag brengen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 37,50 | € 37,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H110N | € 81,24 | € 81,24 |
| 1 | XFX Radeon RX 460 2GB | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Fractal Design Node 202 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 50,83 | € 50,83 |
| 1 | Transcend MTS800 32GB | € 24,33 | € 24,33 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 421,88 | |