Toon posts:

Kamer temp te hoog door pc

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kamer wordt echt niet wat cooler naar mate het frisser wordt. Ik denk dat ik wel de oplossing heb gevonden. Mijn pc staat heel de dag aan. Nu is dit natuurlijk uitstekend om je kamer in de winter op temp te houden. Maar in de zomer wordt het me toch iets te warm.

Ik wil natuurlijk niet mijn pc uitzetten want dat is natuurlijk zonde van mijn koetje.

Iemand mischien een oplossing ?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 21:55
he hoe groot is je kamer 1x1x2 ofzo :? |:(

Soms weet ik het ook niet meer.........

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Ventilator koude lucht naar binnen laten blazen?

Overigens, lijkt me sterk dat je compu je hele kamer warm houdt :?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Raam open zetten :?
Ventilator kopen :?
Minder computeren :?

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

"Minder computeren" is geen optie, hij draait een koetje en dat wil je niet minder doen.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
bij mij is het ook warm door me pc, ik heb er geen last van en anders zet ik een raam open

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kicked/to.HA

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

zet um in een koelbox ;)

Verwijderd

Tja, weinig tegen te doen ben ik bang. Of uitzetten of lekker zweten :7 !!

• Berkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Misschien is waterkoeling wat voor je ?

Lekker puteren vanuit een zwembadje ... ;)

verstand op nul en nadenken ..

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik heb hetzelfde probleem hiero, het is hier gewoon 29C! kamer is maar 2,5 bij 3meter. :(
Dus als je pc ook maar even aanstaat,loopt de temperatuur al lekker op. Heb net een flinke kamerventilator aangezet. Zou verdorie in dit kleine hokkie best airco willen hebben!
En mijn pc is niet eens overdreven warm, de warmte kan gewoon nergens heen (buro)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• JaWa
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

precies hetzelfde probleem hiero... ook een kamer van 2,5 bij 4 enne het wordt dus hier echt warmer door mijn compie.. ik vraag me af hoe dat in de winter gaat.. Maar ja raampje open heeft wilt wel helpen

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:37
Raam open en ventilator om lucht in kamer te ventileren ofzo ?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 28 juni 2001 21:15 schreef JaWa het volgende:
precies hetzelfde probleem hiero... ook een kamer van 2,5 bij 4 enne het wordt dus hier echt warmer door mijn compie.. ik vraag me af hoe dat in de winter gaat.. Maar ja raampje open heeft wilt wel helpen
Heb een huiskamer van 4,5 bij 5 (niet riant) met daarin een zooi pc's.. wordt ook warm :(
Heb zo'n vette plafond fan van de Conrad gekocht.. blaast me lekker me sokken uit.. werkt goed hoor..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• JaWa
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

kheb nu de airflow in mn kamer verhoogd door een tafel ventilator op het kozijn te plaatsen, raam open en deur open ;)

maar serieus, gister moest ik wel mn kast open zetten en de tafel ventilator erop want de case temp was 40 en proc ging naar plus 60...... en kheb net een thermal takevolcano II plus arctic silver II gekocht maar het wilt niet helpen... (geen airflow in mn kast)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Same problem here!!

Kleine zolder, 2 pc's & plat dak = ZWETEN!!

Verwijderd

Topicstarter
jah denk dat ik maar een ventilator ga kopen of zo 1 tje onder me bureau, tegen me pc (zodat ie zijn warmte sneller kwijt kan. En 1 tje op me zelf zo dat ik ook een beetje Cool blijf

ps mijn camer = 2 bij 3,5 gok ik

• Initial G
  • Laatst online: 31-03 23:38
ps mijn camer = 2 bij 3,5 gok ik
een hok dus >:)
trek eens wat kleren uit dat helpt ook wel

Verwijderd

Hier op mijn kamertje wordt het ook goed heet! PC'tje, halogeenlamp (300 watt) en een luchtgekoelde 2*200 watt eindtrap...

Zweten!

Verwijderd

Mijn proc was zojuist ook 60! kamer temp 31 graden. Hok is ook 3x4 opzo..

• Zarc.oh
  • Laatst online: 17:34

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

10 x 3,5, nergens last van... :)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

5 bij 6 en ook nergens last van hier op zolder en als meneer te warm word dan draai ik de airco wel ff bij.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Zo'n computer met monitor produceert gewoon veel warmte. Het beste wat je er aan kunt doen is zorgen voor een goede ventilatie. Weg met die warme lucht.

Verwijderd

effe lekker op de tocht zitten dan maar :(

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 06:55
Zo moeilijk is het toch neit om hier wat op te verzinnen :?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 23:48 schreef _Menno_ het volgende:
Zo moeilijk is het toch neit om hier wat op te verzinnen :?
Inderdaad...gewoon een los airco-tje kopen

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 19:39 schreef RobzQ het volgende:

Overigens, lijkt me sterk dat je compu je hele kamer warm houdt :?
Oh jawel hoor!!! Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo, en ik heb hier 2 pc's staan. En geloof me, ik heb geen verwarming meer nodig!!!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Misschien stomme opmerking :?

Heeft er iemand wel eens zijn/haar hand op zn beeldscherm gelegd...

weet iemand hier ook wel hoe een beeldscherm werkt? Is in feite alleenmaar een soort gloeidraad...

hangt ook zwaar van je rendament af offcourse...maar toch!

en ik vind het eigenlijk wel lekker die hitte...ga ik gewoon in mn korte broek zitten...is alleen vervelend als je weer in een andere kamer komt (hier: 3*3*2)

Gr. Mir

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:06 schreef Mir het volgende:
Misschien stomme opmerking :?

Heeft er iemand wel eens zijn/haar hand op zn beeldscherm gelegd...

weet iemand hier ook wel hoe een beeldscherm werkt? Is in feite alleenmaar een soort gloeidraad...

hangt ook zwaar van je rendament af offcourse...maar toch!

en ik vind het eigenlijk wel lekker die hitte...ga ik gewoon in mn korte broek zitten...is alleen vervelend als je weer in een andere kamer komt (hier: 3*3*2)

Gr. Mir
Mijn beeldscherm is altijd lekker warm, maar niet heet

• Mir
  • Niet online

Mir

Is jouw voeding/computer dan zelf wel heet?

die van mij geeft geneens veel warmte af...

en je beeldscherm heeft goede openingen hè..die kan goed zijn hitte (en wat jij voelt warmte ;)) kwijt...want leg je hand maar eens direct op je gloeispiraal...ik dnk dat je dat geen 1 seconden uithoudt! >:)

Verwijderd

Ik heb een digitale thermometer op m'n kamer. Normaal laat ik m'n pc de hele dag aanstaan. Als ik hem 's ochtend een keer niet heb aangezet, scheelt dat minimaal 2-3 graden in de temperatuur 's avonds. En dan heb ik continu (24/7) 2 ramen open staan.

Ik heb ook een gateway PC in een klein hokje staan. Hier is het meestal 5-6 graden warmer dan ik de rest van m'n kamer.

Een PC draagt dus wel degelijk bij aan de temperatuur.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:33 schreef Vossie het volgende:
Ik heb een digitale thermometer op m'n kamer. Normaal laat ik m'n pc de hele dag aanstaan. Als ik hem 's ochtend een keer niet heb aangezet, scheelt dat minimaal 2-3 graden in de temperatuur 's avonds. En dan heb ik continu (24/7) 2 ramen open staan.

Ik heb ook een gateway PC in een klein hokje staan. Hier is het meestal 5-6 graden warmer dan ik de rest van m'n kamer.

Een PC draagt dus wel degelijk bij aan de temperatuur.
Zet er ff bij hoe groot je kamer is, want ik kan mij niet voorstellen dat bij mij op mijn kamer dezelfde waarden worden gemeten (9*5 :9~ ) >:)

• ppl
  • Niet online

ppl

Op de Hogeschool Enschede hebben ze zo'n mooi Unix lokaal (allemaal Sun Sparcstations) en daar wil je echt niet zitten als het buiten een beetje warm is.
Dan is het daar zo'n beetje subtropisch. Komt omdat die computers daar 24/7 aanstaan.
Heb er hier thuis ook wel last van, gewoon ff de tafel ventilator aanzetten en problem solved.

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 29 juni 2001 00:23 schreef SunStorm het volgende:

[..]

Oh jawel hoor!!! Mijn kamer is 2 bij 3 ofzo, en ik heb hier 2 pc's staan. En geloof me, ik heb geen verwarming meer nodig!!!
Dus eigenlijk is een koetje draaien goed voor het milieu, je hoeft de kachel immers niet meer aan te steken in de winter?

Verwijderd

Oplossing: Bouw een kastje achter je PC van PChoog*PCbreed*15 a 20cm. (evt. met geluiddempende bekleding.) Hierin een gat waarop je een "airco/droger-slang" van de bouwmarkt hangt. Andere eind naar buiten hangen. Voor meer effect aan het einde nog een sterke ventilator hangen. Als je een bovenlicht hebt(zo'n kantel-raampje) hang je die uit, en vervangen door plank met gat en ventilator.

Verwijderd

koop een stiksotf koeler en laat hem een beetje lekken zodat er een beetje stikstof in je kamer komt wedden dat je het koud krijgt >:)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Monitor uitdoen als je 'm niet gebruikt.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 13:57 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Zet er ff bij hoe groot je kamer is, want ik kan mij niet voorstellen dat bij mij op mijn kamer dezelfde waarden worden gemeten (9*5 :9~ ) >:)
~ 5*5 meter (tb1000 met 2 schijven en in hok p400 met 4 schijven)

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 11:50

Xoverride

sabai sabai

(jarig!)
Wel een goede manier voor de wat goedkopere huizen..

geen centrale verwarming nodig.. gewoon pctjs aanlaten 24/7 :)

• Mary Wana
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

heb ik ook last van hoor , ik zet mijn monitor uit als ik wegga en laat de raam en deur open dan valt het wel mee

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Op vrijdag 29 juni 2001 20:15 schreef Xoverride het volgende:
Wel een goede manier voor de wat goedkopere huizen..

geen centrale verwarming nodig.. gewoon pctjs aanlaten 24/7 :)
wat is goedkoper cv of pc` tjes ?

mja pc` tjes zijn leuker )

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik heb er zelf ook last van op zolder, s'ochtends worden de donkere dakpannen verhit, dan draait de zon en komt het licht door mijn grote raam naar binnen (luxaflex wel dicht) dan tot uur of 21:30 zonlicht. KamerTemp meestal inde zomer gemideld 30graden en benauwd. Raam open haalt weinig uit, Grote Fan staat lucht aan te zuigen uit de koelere gang...

Oplossing is niet goedkoop AIRCO kopen of huren... als je een zaak weet waar je een kleine versie kan huren laat het me dan weten graag.

Gelukkig heb ik een Swiftech anders STERFT mijn TB erg snel.

Wat je ook nog kan doen is koelelementen ff laten bevriezen en dan elke keer eentje in je kast doen, en je kast openlaten

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 15:15
Wen gewoon aan de warmte; werkt ook :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Ik heb een wat grotere kamer (7x4 ofzo), maar ook hier is het nu BLOEDheet, nog warmer dan buiten, heb dubbele beglazing, wel raampje half open, maar proc (Athlon 900@900) wordt toch minstens 60 graden!
Pagina: 1