Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51
Ik (en vele met mij) heb last van 'distortion', 'crackling', 'stuttering' geluiden tijdens het afspelen van Mp3 of wav of wat-dan-ook. Dit gaat bij mij gepaard met HD-activiteit, bij anderen ook wel bij USB activiteit. Er is nog niet een eenduidige oplossing voor. :(
Voor mensen met de KT7A met de beruchte VIA bug is W2K-SP2 in combinatie een nieuwe bios meestal voldoende. :z

Echter, ik heb een heel ander systeem...maar ik krijg dat @#$@# geluid maar niet weg. ;(

Waarschijnlijk is het iets met de PCI controller en de SBlive....

Graag zou ik van iedereen die deze problemen ook heeft de specs zien, zodat we misschien kunnen zien waar het nou aan ligt. :?

Mijn specs:

K6-2 450Mhz
327MB DRAM 100Mhz
AX59pro met VIA MPV3 chipset
VIA VT83C572/VT82C586 USB Controller
Voodoo3 2000 AGP
Hotrod ATA-100 RAID (Highpoint 370)
20GB 7200rpm Seagate
SBlive Value
Realtek 8029(AS) combi UTP/COAX
geen onboard shit

Win2000 + SP2 + Via 4in1 4.32v + nieuwste Bios. ACPI aan/uit met APM en andere BIOS settings allemaal getest.
Ook heb ik ook nog wat 3rd party PCI patches geprobeerd...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 21:08
Toevallig een onboard geluidskaart??? Zo ja, dan moet je die alvast uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 19:29 schreef remulus het volgende:
Toevallig een onboard geluidskaart??? Zo ja, dan moet je die alvast uitzetten...
heb ik niet.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te beginnen treedt dit probleem niet alleen met de Live op, ik heb hier een Philips Acoustic Edge en (alleen met Win2k) heb ik hetzelfde probleem.
Probeer je netwerk eens te disablen, dat kan het zijn. Verder kunnen het BIOS-settings zijn, en je kan proberen om een ander slot voor je Live te gebruiken.

Als dat allemaal niet werkt, denk dan nog eens goed na of je geluidskaart in je systeem zat terwijl je Win2k installeerde. Dat kan vaak ook nog eens de oorzaak zijn. Eerst Win2k op een kaal systeem installeren, en dan kaartje voor kaartje erbij prikken...

Veel succes.

Voor de volledigheid nog even al mijn specs :

PII-350
192MB DRAM 100Mhz
Chaintech 6BTM met i440BX chipset
Asus V7100 GF2MX Combo deluxe
20GB Seagate
6,4GB Maxtor
Philips Acoustic Edge
Hollywood+
3COM Etherlink 10PCI 3C900B-TPO

Win2K met SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 19:36 schreef Courage het volgende:
Om te beginnen treedt dit probleem niet alleen met de Live op, ik heb hier een Philips Acoustic Edge en (alleen met Win2k) heb ik hetzelfde probleem.
Probeer je netwerk eens te disablen, dat kan het zijn. Verder kunnen het BIOS-settings zijn, en je kan proberen om een ander slot voor je Live te gebruiken.

Als dat allemaal niet werkt, denk dan nog eens goed na of je geluidskaart in je systeem zat terwijl je Win2k installeerde. Dat kan vaak ook nog eens de oorzaak zijn. Eerst Win2k op een kaal systeem installeren, en dan kaartje voor kaartje erbij prikken...

Veel succes.
Al die dingen die jij noemt....al geprobeerd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op het forum van http://www.viahardware.com (forum aanklikken en dan General Hardware Tech Help
) er zal een wereld van duisternis voor je open gaan. Bookmarkt het maar gelijk, het niveau is daar velen malen hoger als op dit forum!
De combo van SB Live en KT133A/686B werkt bi velen niet (incl. mij)
Het beste kan je een andere geluidskaart kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 19:42 schreef ge0rgi0 het volgende:
Kijk eens op het forum van http://www.viahardware.com (forum aanklikken en dan General Hardware Tech Help
) er zal een wereld van duisternis voor je open gaan. Bookmarkt het maar gelijk, het niveau is daar velen malen hoger als op dit forum!
Al helemaal doorgespit :)
En je moet beter lezen, want ik heb geen KT133A!!!, ik heb een MPV3 dusssss.

en het gaat mij hier om specs van anderen, ik heb niet de illusie dat hier zomaar ff de oplossing wordt aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

Op donderdag 28 juni 2001 19:42 schreef ge0rgi0 het volgende:

probleem had ik dus ook. gisteren me bios geflashed en het werkt perfect.

Will work for food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
mijn muis en/of tablet hapert btw ook.

beeld bij spellen: soms, ben er niet zeker van dat het iets met elkaar te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 19:46 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

Al helemaal doorgespit :)
En je moet beter lezen, want ik heb geen KT133A!!!, ik heb een MPV3 dusssss.

en het gaat mij hier om specs van anderen, ik heb niet de illusie dat hier zomaar ff de oplossing wordt aangedragen.
Duh....dit was bedoeld voor de mensen met de beruchte door jouw genoemde chipset. Als je daar geen reakties op wilt hebben, noem dit dan ook niet. Als je zelf wat meer leest dan zie je ook dat de 'beruchte' 686B bug niets met crackling te maken heeft, maar alleen dataverlies geven bij grote IDE transfers van IDE1 naar IDE0. En ook dat instellingen in je BIOS waarmee je de PCI Latency aanpast je probleem doet verdwijnen.

Maar goed, je wilt alleen specs en geen oplossing, dat kan ook, we kunnen ook opnieuw het wiel gaan uitvinden als dat een leuke bezigheid is.

Als je een snelle oplossing wilt fix dan je PCI latency of koop een andere geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Same problem here in Win2k :(

Specs:

-PIII 600
-MSI BX Master (jawel, goeie :? ouwe BX)
-Matrox G400
-512 MB Dane-Elec CAS2 ram
-Tekram SCSI controller
-Hauppauge WinTV
-Miro (pinnacle) studio DC10 +
-Creative DXR3 (hollywood+)
-3com 905 10/100 NIC
-SB LIVE 1024
-allebei m'n harddisks (maxtor en IBM) op ata66

Probleem treedt ook op zonder de DXR3, 3com erin. Al dat soort dingen als combinaties en zo heb ik dus al uitgeprobeerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 21:09 schreef Eymey het volgende:
Same problem here in Win2k :(

Specs:

-PIII 600
-MSI BX Master (jawel, goeie :? ouwe BX)
-Matrox G400
-512 MB Dane-Elec CAS2 ram
-Tekram SCSI controller
-Hauppauge WinTV
-Miro (pinnacle) studio DC10 +
-Creative DXR3 (hollywood+)
-3com 905 10/100 NIC
-SB LIVE 1024
-allebei m'n harddisks (maxtor en IBM) op ata66

Probleem treedt ook op zonder de DXR3, 3com erin. Al dat soort dingen als combinaties en zo heb ik dus al uitgeprobeerd.
wtf? Het is dus wel een heel erg breed probleem dan....Er is echt bijna geen overeenkomst tussen mijn systeem en dat van jou. Op w2k en de SBlive na dan.....aiaiai. ;(
dan zal het dus wel iets met de Creative drivers en Microsoft zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 20:49 schreef ge0rgi0 het volgende:

[..]
Als je een snelle oplossing wilt fix dan je PCI latency
ik heb daar software fixes voor geprobeerd en alle opties van de Bios geprobeerd, geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet proberen de "pci delay(ed) transaction" of "delay(ed) transaction" of natuurlijk allebei op enabled te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem komt bij elke geluidskaart voor. Een MP3 word van de harde schijf naar je proc gestuurt en deze zend het als het ware door naar je geluidskaart. Dus als je veel HD activiteit hebt kan je systeem het niet bij benen en hapert een MP3 of WAV wel ja. USB is precies hetzelfde. USB vreet veel van je systeem en is er dus haperingen. Je ziet het ook als je van een diskette afleest. Gaat je systeem ook slomer van lopen. Alleen Advanced Server kan hier volgens mij wel leuk mee onderweg.

Mijn specs:
AMD Athlon 800 Mhz
256MB RAM
MSI K7 Pro
Maxtor 30GB 7200 RPM
Asus V-7700 Deluxe
SbLive 1024 Player
Dynalink ISDN adapter IS64PHi
3Com netwerkkaart 3C905B
A-Open DVD Drive 12/40x
Plextor 8/4/32x rewriter
A-Open HQ-08 BIG >:)
IIYAMA VM 404
M$ toetsenbord en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 10:06

Alpine

Twisted animator

Op donderdag 28 juni 2001 21:51 schreef jbalk het volgende:
Dit probleem komt bij elke geluidskaart voor. Een MP3 word van de harde schijf naar je proc gestuurt en deze zend het als het ware door naar je geluidskaart. Dus als je veel HD activiteit hebt kan je systeem het niet bij benen en hapert een MP3 of WAV wel ja. USB is precies hetzelfde.
Dus dan zou ik als ik 3DS MAX 4 opstart en ik heb winamp aan geen geluid meer moeten horen. Bij het opstarten van 3ds max 4 is er een hoop geratel van de HD maar m'n MP3'tje fluit gewoon lekker door.

mijn specs voor de liefhebbers

AMD T-Bird 900 mHz
ABIT KT7
256 MB PC133
Creative GeForce 2 MX 32DDR
Matxor 20,4 GB
SB Live 5.1
52X Aopen CD-ROM
Creative CDRW 8x4x32

edit: Owja.. vergeten.. ik draai met windows2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
er zijn 2 weken geleden nieuwe win2k drivers voor de SBLive gereleased. Heb je die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ff omruilen voor een terratecje 1024, no problemo, bij mij in ieder geval (de rest van mijn computer kraakt wel aan alle kanten, maar wel in mooi stereo...:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook weleens onder win98

mijn specs.

p433mhz
128mb ram
Asus v3800 TNT2 32mb
sb live.
pinnacle pctv rave
3com netwerkkaart 10/100
Isdn modem (extern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vreemde is dat ik er met mijn X-Fire 1024 nooit last van had, maar nu heb ik er een Live! (Platinum) inzitten, en sindsdien heb ik dit probleem soms ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 14:45
Ik lees hier allemaal hetzelfde probleem wat ik ook nog telkens heb op mu oude bak (amd k6-2 400 MHz met een pci 128 kaart)
Als je hier iets mee doet kraakt het aan alle kanten :(

Maar sinds ik een Thunderbird 1,2 GHz heb met een SBlive heb ik hier geen last meer van

Ik denk dat het net dat stukje snelheid zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-09 20:44
op die ouwe mvp3's moet je echt geen niewe via 4in1's installeren, weet je zeker dat je pc niet meer werkt.
heb het hier gedaan met een vp3. windows starte niet eens meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 22:07 schreef Alpine het volgende:

[..]

Dus dan zou ik als ik 3DS MAX 4 opstart en ik heb winamp aan geen geluid meer moeten horen. Bij het opstarten van 3ds max 4 is er een hoop geratel van de HD maar m'n MP3'tje fluit gewoon lekker door.

mijn specs voor de liefhebbers

AMD T-Bird 900 mHz
ABIT KT7
256 MB PC133
Creative GeForce 2 MX 32DDR
Matxor 20,4 GB
SB Live 5.1
52X Aopen CD-ROM
Creative CDRW 8x4x32

edit: Owja.. vergeten.. ik draai met windows2000
Dan word niet de hele bandbreedte van je HD gebruikt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 22:52 schreef BartNL het volgende:
er zijn 2 weken geleden nieuwe win2k drivers voor de SBLive gereleased. Heb je die al geprobeerd?
yep.
]Op donderdag 28 juni 2001 22:52 schreef jan-maarten het volgende:

ik denk het niet, sterker nog....vroeger had ik het niet. Vroeger = 2x installen van w2k geleden, hardware is sindsdien niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op donderdag 28 juni 2001 23:39 schreef weareborg het volgende:
op die ouwe mvp3's moet je echt geen niewe via 4in1's installeren, weet je zeker dat je pc niet meer werkt.
heb het hier gedaan met een vp3. windows starte niet eens meer op...
Daar kun je best eens gelijk in hebben!
Heb je misschien ook enig idee waar ik nog oude Via drivers kan krijgen? :?
Vroeger installde ik altijd drivers van A-open zelf, maar nu linken ze gewoon door naar VIA. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.viahardware.com, dan in linker navbar via drivers aanklikken. Daar hebben ze alle drivers van de 4.32 tot de oude 4.17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 21:43 schreef Begi het volgende:
Kun je niet proberen de "pci delay(ed) transaction" of "delay(ed) transaction" of natuurlijk allebei op enabled te zetten?
Werkte dit trouwens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie sig:

VIA Apollo Pro Plus chipset

nooit problemen met SBLive!
werkt zelfs stereo samen (4 speaker) met een mono Studio PCTV van Pinnacle!!!!!

echt super relaxed, TV op 4 kanalen plus subwoofer :7

nb.
draai onder win98se, win2k wou niet echt icm de drivers van die tv-kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:25
Ik heb geen problems met mijn SBLive!
Ook wanneer ik een behoorlijke HD activiteit heb spelen mijn MP3tjes vrolijk door...

Specs:

zie sign ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

Volgens mij is dit een samenspel van zowel Win2K als de brakke SB Live drivers voor Win2K aangezien ik het ook al heb met mijn P3B-F en een P3-800.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op vrijdag 29 juni 2001 01:08 schreef Begi het volgende:

[..]

Werkte dit trouwens niet?
neen, vermindert het misschien wel...kweetniet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Oudere Via drivers bieden helaas ook geen oplossing. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat probleem idd ook, met quake3 en zware transfers enzo.. ik weet ook niet waar het aan ligt maar het is heel irri

specs :

Celeron 500
128 mb
WinME
SB live value
Gayforce 2 MX
ABIT Be6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 27-09 03:19

Simkin

Bzzzzz

geen probleem hier

SB live!
TB1.33 266
a7a266
256 ddr mem
TNT2u 175/210 agp x4
Maxtor + Quantum fireball HD
plextor 8 speed brander
pioneer 105s
Logitech Mouman wheel optical

processor issue volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn specs:

Pentium III 550
Intel Seattle 440 BX-2
256 MB SDRAM
GeForce2 MX (det 12.41)
SoundBlaster Live! Platinum (Live!Ware 3.0)
Live!Drive II
IBM 30 GB ATA/66 schijf (primary op 1e IDE-controller)
PlexWriter 8/4/32 (primary op 2e IDE-controller)
DirectX 8.0a
Windows 2000 SP-2

Dit lijkt me zo'n beetje alle hard- & software die ter zake doet. En ik heb _GEEN_ last van distortion/overdrive/geklik/hiss/gekraak of wat dan ook :) Geluid is gewoon perfect. Zelfs als 'ie flink staat te stampen (divx encoden bijv) draait WinAmp vrolijk en zonder problemen door.
Mn videokaart & geluidskaart zitten trouwens allebei op dezelfde IRQ (nummero 9) en dit heeft nooit tot problemen geleid.

Ik hoop dat dit helpt en dat je het probleem weet te vinden.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij deed dit probleem zich vooral voor als er veel verkeer was op mijn netwerk. Nu heb ik winxp geinstalleerd en heb ik dit probleem niet meer, ik geloof dat winxp een of andere bridge tussen je netwerkkaart(en) installeert wat dit probleem moet voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook sblive maar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 12:52 schreef DeepFreezer het volgende:
Mn specs:

Pentium III 550
Intel Seattle 440 BX-2
256 MB SDRAM
GeForce2 MX (det 12.41)
SoundBlaster Live! Platinum (Live!Ware 3.0)
Live!Drive II
IBM 30 GB ATA/66 schijf (primary op 1e IDE-controller)
PlexWriter 8/4/32 (primary op 2e IDE-controller)
DirectX 8.0a
Windows 2000 SP-2

Dit lijkt me zo'n beetje alle hard- & software die ter zake doet. En ik heb _GEEN_ last van distortion/overdrive/geklik/hiss/gekraak of wat dan ook :) Geluid is gewoon perfect. Zelfs als 'ie flink staat te stampen (divx encoden bijv) draait WinAmp vrolijk en zonder problemen door.
Mn videokaart & geluidskaart zitten trouwens allebei op dezelfde IRQ (nummero 9) en dit heeft nooit tot problemen geleid.

Ik hoop dat dit helpt en dat je het probleem weet te vinden.

Suc6 :)
Yeps, en de Planitium heeft een verbeterde sound proccesor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem, met HD activiteit stottert ie dan ook (ook sblive!)..

Maar ik heb de "vooruitlees" optie bij winamp toen verdubbeld, en toen was het over :)

denk dat het meer ligt aan zoiets stoms dan dat het daadwerkelijk aan de specs van de kaart zal liggen... die dingen worden meestal wel redelijk getest, hoop ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Hoi, dit topic is verplaats naar [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb het ook als ik bijvoorbeeld deze computer aanklik, of er een mededeling/foutmelding verschijnt... dan blijft dat "pling" geluidje een halve seconde ofzo hangen...
Specs:

MSI k7t Turbo R
Amd Duron 600
GeForce 2 MX
256Mb 133mhz
3com netwerkkaart
unex netwerkkaart
30gig 7200rpm ata100
13gig 5400rpm ata33
SB Live! 1024
Windows 2000 Prof.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
Op vrijdag 29 juni 2001 16:05 schreef jbalk het volgende:

[..]

Yeps, en de Planitium heeft een verbeterde sound proccesor
weet je hier nog meer van??
Ik dacht niet dat de hardware zoveel verschilde van de Value. Alleen de aansluitingen en uitbreidings mogelijkheden alsmede de software waren toch beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Geen problemen, nooit gehad... :z

Intel Pentium !!! 450MHz
448MB PC-100/133
ASUS P3B-F (440BX)
ASUS V3400 TNT 16MB
REALmagic Hollywood+
SB Live! Value
Promise Ultra100
RealTek 8019
IBM 75GXP (30GB)
PHILIPS PCRW404K :r
AOpen DVD-ROM 9624

- BIOS instellingen op default
- Win2K Pro met SP2
- Verder geen rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
zie sign

SB L!ve werkt perfect nooit geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
een probleem is dat de PCI latency, zoals ik die wel ken van de bios, bij mijn bios niet instelbaar is.
Weet iemand hier iets op?
voor win98 zijn er proggies voor geloof ik....maarja, voor w2k? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40
Nooit problemen!

Intel PIII 550 Mhz
192 Mb PC100 geheugen
Intel 440BX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
gatverdepielekes! is er nou echt niks aan te doen?!!?

moet ik dan echt een nieuw mobo+proccie gaan kopen om dit te fixen?

Die socket-a sis chipset ziet er wel mooi uit....misschien als daar een mobo van komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 22:02 schreef StratoFarmer het volgende:
gatverdepielekes! is er nou echt niks aan te doen?!!?

moet ik dan echt een nieuw mobo+proccie gaan kopen om dit te fixen?

Die socket-a sis chipset ziet er wel mooi uit....misschien als daar een mobo van komt. :P
Of zoals ik al eerder zei: Koop een nieuwe geluidskaart. is ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
errrr...ok, ik heb iets ontdekt.
Ik heb een heeeeele oude bejaarde BIOS uit begin 1998 geprobeerd.
Wat denk je, de pc boot niet meer...
Als ik de Hotrod er uit haal gaat alles prima.
Volgens mij vind mijn moederbord de Hotrod niet leuk!
Is daar nog iets aan te fixen ofzo?
Hoe kan het zijn dat een nieuwere Bios dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde Prob Als jouw, dus cpu snelheid kan het ook niet wezen, hmmz, maar als je bij mij kijk bij je `Windows Taakbeheer` zie ik dat tie onregelmatig, is spontaan op 100% cpu usage spring, en dang je systeem ff 1 sec..

Ik heb ook alle drivers geprobeerd maar geen succes, onder win98 (dual boot) doet tie het prima.

Dus ik weet het ook ff niet. Kweet wel dat ik me spul trug stuur aangezien ik me cpu niet op default speed kan draaien, GVD :( :'(

Mijn specs:
AMD Athlon 1.4 Ghz @ 933 Mhz :o)
256MB RAM
Epox 8K7A+
2x Maxtor 40GB 7200 RPM
Asus V-7700 Deluxe
SbLive 1024 Player
3Com netwerkkaart 3C905B
A-Open DVD Drive 12/40x
Lite-on 12x10x32
A-Open HQ45
Philips 15Inch Wack Monitor
Logitech Cordless Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Zelfde probleem. Vooral van CD=>HD of met DVD is het een ramp!

AMD 1333@266FSB
512MB PC133
Viper 770 Ultra 32MB Detonator 12.41
BTC DVB212B 12x40
Plextor 12x10x32
Realtek 10/100
Tornado 56k hw modem
AC '97 onboard geluid EPoX KT133A
Trident 4DWave95 geluidskaart (zelfde resultaat)
Windows 2000 UK zonder SP

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Wanneer EAX aanstaat gaat mijn SB Live! Value kraken.

Zie sig. voor config.

PS. Toen ik nog een P3 450 op i440BX draaide waren er geen problemen, ook niet onder Win2K.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Geen problemen hiero:

ASUS CUV4X
C667@900
256 MB Pc133 (ook met 128MB PC100 geen probleem)
10Gb Quantum
GF2 MX 32Mb (ook met StealthIII S540 geen probleem)
Logitech mouse (die emem_ec :? van logitech wel even verwijderen uit geheugen, doet wel eens vervelend)

Win 98
SB Live 5.1 Bulk

Draait vloeien, alleen Defragmenteren is met name bij films DIVX,MPEg etc van groot belang. Mediaplayer verslikt zich grondig bij een grote fragmentatie en dan stooterd het geluid dus echt!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
zie ook: [topic=206518]

ik denk dat bij mij DirextX het probleem is....

met direcX 7 had ik geen last, met 8 erop ineens wel....

iemand toevallig een idee hoe ik weer directX 7 eropkrijg, oftewel, hoe ik 8 erafknikker?

• StratoFarmer
Op woensdag 15 augustus 2001 10:56 schreef drYddi het volgende:
Zelfde probleem. Vooral van CD=>HD of met DVD is het een ramp!

AMD 1333@266FSB
512MB PC133
Viper 770 Ultra 32MB Detonator 12.41
BTC DVB212B 12x40
Plextor 12x10x32
Realtek 10/100
Tornado 56k hw modem
AC '97 onboard geluid EPoX KT133A
Trident 4DWave95 geluidskaart (zelfde resultaat)
Windows 2000 UK zonder SP
jij hebt last van de 686B Via Bug.
Wanneer EAX aanstaat gaat mijn SB Live! Value kraken.
Zie sig. voor config.

PS. Toen ik nog een P3 450 op i440BX draaide waren er geen problemen, ook niet onder Win2K.
Dit is geloof ik een bekend probleem bij Creative, zie hun site.

::> Bij mij is het probleem trouwens de nieuwe drivers van Highpoint!. Jah, best kut dus. Oudere drivers doen het prima, geen probleem. Alleen wil ik natuurlijk liever de allernieuwste hebben. :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02
mischien iets voor de anderen, maar ik heb ook een sblive 5.1 toen ik met dxdiag.exe (zit in je directx installatie) de hardware acceleratie een tikkie minder zetten (van mijn soundkaar welteverstaan) was het getik over!!!

bij mij hielp het in ieder geval (spec's van de pc staan in mijn sig)

A wise man's life is based around fuck you

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 12:28
[b]
Maar sinds ik een Thunderbird 1,2 GHz heb met een SBlive heb ik hier geen last meer van

Lijkt me sterk... hier met m'n P2-333 ook geen centje pijn met de live.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 12:10
Op donderdag 16 augustus 2001 20:33 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

jij hebt last van de 686B Via Bug.
[..]
ik heb eigenlijk geen probleem met geluid, ook niet happeren.
abit vp6 2x p3 866@1040
512 mb cas2
Soundblaster Live! 5.1
hd's enzo
win2k pro sp2

maar over die bug, ik heb wel zoiets bij video, maar onder win98 weer niet, heel vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Had hetzelfde probleem.

Het probleem is bij mij nu weg door het volgende te doen:
- bios mobo/highpoint 370 updaten
- nieuwste drivers van www.highpoint-tech.com downloaden en op diskette zetten
- WinXp helemaal opnieuw installeren en als eerste bij de installatie aangeven dat je een RAID driver wilt installeren, diskette erin en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:21
Zie voor configuratie mijn sig.

Ik draai nu Win XP en heb tijden Win 2k gedraait :). Maar had in het begin veel problemen :), maar ik draai bios 64 *D, met de 2.31 van Highpoint.
Via 4in4.36, met een zooi patchen voor pci delay etc.
Maar het probleem zit toch in dat de via 686 B geen busmastering heeft :?

Maarik heb nooit last van happeringen.
Pagina: 1