Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop om en nabij de 800,-

Pagina: 1
Acties:

• DeanB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 15:45
Na drie jaar houdt mijn huidige laptop er beetje bij beetje mee op. De accu is bijvoorbeeld helemaal op, het toetsenbord functioneert niet altijd en de laptop wordt zeer warm bij intensieve processen. Dit betrof de ASUS N56VB-S4016H. Helemaal geen verkeerde laptop op het moment van aankoop. Nu ben ik dus opzoek naar wat nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?
Meerdere multimedia doeleinden, dus onder andere films/series kijken, Microsoft Office, internetten op meerdere tabbladen, programmeerprogramma's draaien en ook kans op modelleersoftware. Redelijk allround dus. Echt gaming specifiek is niet nodig, maar ik vind het wel leuk om af en toe een game zoals Football Manager te spelen.

Wat is je budget?
800€ incl. btw, ik zit niet strak gebonden aan dit budget, maar dr moet een goede reden zijn om dit te overschrijden.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, een draag-vriendelijke laptop zou fijn zijn. Nu weet ik van mijzelf dat ik 13.3" toch echt veel te klein vind. Ik zit dus meer in de range 14" - 15.6" te denken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb vanuit mijzelf niet een bepaalde favoriet, maar ik ben wel een beetje fan van ASUS. Mijn laatste twee laptops waren van dit merk. Daarnaast heb ik ook meegekregen dat Lenovo tegenwoordig ook goede laptops op de markt brengt, maar ik laat me graag verrassen door andere opties.

Mijn huidige specs zijn:
Core i7-3630QM, 6gb ram, 750gb hdd, 15.6" full hd scherm

Wat ik graag heb:
Core i5 of i7 CPU
8GB RAM lijkt mij voldoende
256gb ssd, ik heb een externe HDD, dus qua opslag zit het wel goed.
14"-15.6" full hd scherm
Qwerty toetsenbord
Voldoende USB poorten
HDMI poort
Gewicht max. 2.7kg
Ruim voldoende accuduur.

Wat ik al heb gevonden:
Via de Pricewatch heb ik zelf al een aantal modellen gevonden, dit betreft:

Asus Vivobook R558UV-DM193T
pricewatch: Asus VivoBook R558UV-DM193T
  • Full HD Scherm
  • 8GB RAM
  • SSD 256GB
  • Aardige GTX dr'in liggen, misschien overkill?
HP Pavilion 15-BC010ND
pricewatch: HP Pavilion 15-bc010nd
  • Full HD Scherm
  • 8GB RAM
  • SSD 256GB
  • Aardige GTX dr'in liggen, misschien overkill?
  • Boven budget
Overige Opmerkingen
Ik heb naast mijn laptop thuis wel een tweede scherm staan van 23", zou dit de keuze voor de grootte van de laptop meer richting de kleinere varianten kunnen dwingen?
Ook vind ik het op het moment fijn dat ik een NumPad op m'n laptop heb, zou een bonuspunt kunnen zijn, maar geen vereiste.

Ik hoop dat jullie hiermee voldoende zijn ingelicht, ik kijk jullie tips tegemoet!

Verwijderd

Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop met ongeveer dezelfde eisen voor ongeveer 800.
Ik had deze gevonden:
https://www.expert.nl/asus-ux310ua-fc119t

In de pricewatch staat alleen de ux310ua-fc211t.

Op donderdag gaat er bij expert nog 10 procent af dan is hij 720 euro.

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen een 15.6" en een 17".
Ik heb ook een 22" extra los scherm die ik desnoods op die 15.6" laptop zou kunnen aansluiten.
Maar je kunt die scherm dan enkel gebruiken als die naast je laptop staat !!
Of hebben jullie een scherm zonder voet die voor jullie laptopscherm staat over het klavier ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 18:35 ]

• DeanB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:34:
Ik twijfel ook tussen een 15.6" en een 17".
Ik heb ook een 22" extra los scherm die ik desnoods op die 15.6" laptop zou kunnen aansluiten.
Maar je kunt die scherm dan enkel gebruiken als die naast je laptop staat !!
Of hebben jullie een scherm zonder voet die voor jullie laptopscherm staat over het klavier ?
Met dat 22 inch scherm ernaast zou je aan een 15.6 meer dan voldoende moeten hebben. De laptop zelf is groot genoeg om op zichzelf te 'werken' en is iets meer meeneem-vriendelijk