Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop ~€400,-

Pagina: 1
Acties:

• Locomotivelung
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen & mailen & werksoftware (Evry, licht programma). Meest intensieve is misschien heel af en toe Netflixen maar gezien de laptop voor mijn moeder is zal ze dat liever op de TV in de woonkamer doen. SSD van 128 GB + 500GB HDD is gewenst.
Ik heb nog een HDD van 500GB liggen (de vorige laptop is kapot gegaan, HDD is verder prima gebruik die nu tijdelijk extern). Bij een laptop met SSD zou ik dan de CD/DVD drive eruit halen om daar de oude HDD in te bouwen.

Wat is je budget?
~€400. Absolute max is €500 maar liefst goedkoper. Dit exclusief de prijs van een eventuele SSD die nog ingebouwd moet (in geval van een laptop met standaard HDD).
SSD is een must, maar ik vind het geen probleem om er eentje in te bouwen. Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar voor zover ik weet is het een kwestie van een HDD/SSD cage kopen en die monteren waar de CD/DVD drive zat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal thuis gebruikt worden om de administratie bij te houden en ook dagelijks meegenomen worden naar het werk om daar gebruikt te worden. Laptop zal dus verder altijd een de lader liggen, dus batterijduur is niet heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Moeders heeft nu een ASUS gehad met een i7. Dit was veel te zwaar voor waar de laptop voor werd gebruikt, maarja, de verkoper had toendertijd een mooi verhaal. Anyway, de ASUS is kapot: probleem met de voeding op het moederbord (de pin waar de adapter op word aangesloten is al vervangen en de laptop weggebracht, helaas niet te repareren). Zelf heb ik ook een Asus gehad en die loopt nog altijd prima. Liever geen Lenovo na de verhalen hier te lezen, maar verder dus geen echte voorkeur.

Tot nu toe heb ik zelf deze 3 gevonden:

Bij een laptop met SSD zou ik dan de CD/DVD drive eruit halen voor een extra interne HDD.

https://tweakers.net/pric...are/563853;478138;497711/