Ik moet een formulier maken waarin postcodes worden ingevuld.
En ik moet controleren of de postcode tussen de 8000AA en de 8069ZZ vallen en niet leeg is.
Ik moet de AND-operator gebruiken, wanneer het zo is wordt de tekst regio Zwolle weergegeven.
Wanneer het veld niet leeg is en buiten de postcode-bereik valt wordt de tekst buiten regio Zwolle weergegeven.
Is het veld leeg, dan wordt de tekst voor een postcode in weergegeven.
Alleen werkt dat helaas niet, maar de rest wel, en als ik de head tag afsluit doet hij het maar half.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Dit is mijn code
En ik moet controleren of de postcode tussen de 8000AA en de 8069ZZ vallen en niet leeg is.
Ik moet de AND-operator gebruiken, wanneer het zo is wordt de tekst regio Zwolle weergegeven.
Wanneer het veld niet leeg is en buiten de postcode-bereik valt wordt de tekst buiten regio Zwolle weergegeven.
Is het veld leeg, dan wordt de tekst voor een postcode in weergegeven.
Alleen werkt dat helaas niet, maar de rest wel, en als ik de head tag afsluit doet hij het maar half.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Dit is mijn code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <?php if(isset($_POST['postcode'])){ if ($_POST['postcode'] >= '8000AA' && $_POST['postcode'] <= '8069ZZ') { $warning='binnen regio Zwolle'; } else{ $warning='buiten regio Zwolle'; } } if($=="") { $warning='je hebt niks ingevuld'; } ?> <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Postcode Zwolle</title> <body> <form action="02if-extra.php" method="post"> Postcode: <input type="text" name="postcode" placeholder="voer postcode in"> Send: <input type="submit" name="button" value="button"> </form> <?php echo $warning ?> </body> </html> |
[ Voor 6% gewijzigd door Hakuna-Matata op 04-10-2016 19:58 ]