Win10, kan niet printen na Anniversary update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Mijn vraag
Ik kan na de Anniversary update die automatisch geinstalleerd is niet meer printen, hoe los ik dit op ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64-bit, HP Deskjet 3520

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan sinds de update dus niet printen, ik krijg vanuit word de foutmelding dat er geen printer geinstalleerd staan ( na het geven van een opdracht naar de betreffende printer, dus er staan wel degelijk printer geinstalleerd ). in "apparaten en printers word de printer wel weergegeven. printer zit via Wi-Fi verbonden maar geeft via de USB-kabel ( na installatie zonder foutmeldingen ) exact dezelfde problemen.
vanuit "Eigenschappen van printer" krijg ik een andere foutmelding, namelijk : "De bewerking kan niet worden voltooid (fout 0x0000007a) Het gegevensgevied dat aan een systeemaanroep is doorgegeven, is te klein".

Wat ik zelf al heb geprobeerd :
Turn it off and on again ( zowel printer als pc )
Printer verwijderd en opnieuw toegevoegd ( via Wi-Fi ), geen foutmeldingen tijdens het toevoegen, maar dezelfde problemen blijven bestaan. printer is te pingen via de pc ( en word ook automatisch gedetecteerd door de HP software )
Printer via USB toegevoegd, ook zonder foutmeldingen, ook dezelfde problemen blijven bestaan.
gecontroleerd of de spoolerservice actief is, dat is hij.
Googlen naar foutcode 0x0000007a, dit is blijkbaar een zeer generieke foutcode, ik denk niet dat ik daarmee verder kom ( ook niet als ik termen als Win10, Printer, e.d. toevoeg )

het meest vreemde vind ik dat bij toevoegen van de printer geen enkele fout word geconstateerd, en de printer daarna gewoon elke dienst weigerd.

[ Voor 5% gewijzigd door J-roenn op 04-10-2016 18:51 ]

Beste antwoord (via J-roenn op 01-11-2016 21:09)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Heb je ook werkelijk de print driver volledig verwijderd via print spooler? (Classic Control Panel > Devices and Printer > Selecteer een printer > Print Server Properties > Drivers > Verwijder foutieve HP driver)

Om het je makkelijk te maken: Run (uitvoeren): printui /s /t2

Dat je het installatie programma van HP verwijderd wil niet zeggen dat de oude mogelijk probleem veroorzakende driver ook werkelijk van Windows verwijderd wordt.

En in het Nederlands ga je inderdaad niet zo veel vinden in het Engels daarentegen:
https://encrypted.google....+system+call+is+too+small. (waar uit de meeste links blijkt dat het door een foutieve/verouderde driver komt die niet meer bij het huidige besturingssysteem past)

[ Voor 29% gewijzigd door Starke op 25-10-2016 09:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Printer en software verwijderen.
Windows herstarten.
Laatste software en drivers van de HP site downloaden en opnieuw installeren.

Dat is vrees ik de snelste oplossing om het aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
D-dark schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:39:
Printer en software verwijderen.
Windows herstarten.
Laatste software en drivers van de HP site downloaden en opnieuw installeren.

Dat is vrees ik de snelste oplossing om het aan de praat te krijgen.
Heb ik allemaal al geprobeerd zoals in de openingspost staat, software van de printer staat er niet op, enkel de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Dan eens een refresh overwegen, of vernieuwen of hoe het in het Nederlands moge heten. Even fris beginnen.

(Apps/software wordt verwijderd, je persoonlijke bestanden blijven staan)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Sorry voor het late antwoord, heb me afgelopen weken gek gezocht naar de installatie cd's van o.a. Office, kan deze echter niet meer vinden. Is een refresh/heinstallatie echt nodig, of zijn er minder rigoreuze dingen die ik nog kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52
welke versie driver heb je geïnstalleerd

Hier gedownload :?
http://support.hp.com/us-...504/model/5162505/drivers

[ Voor 25% gewijzigd door ivo1969 op 24-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Ja, die driver, en heb daar tijdens de installatie zowel Wi-Fi ( printer word gewoon netjes herkend ), en USB geprobeerd, beide resulteren in dezelfde foutmeldingen zoals in de startpost.
zag zojuist dat er afgelopen september nog nieuwe firmware beschikbaar is gekomen, deze voor de zekerheid ook gedownloaded en succesvol geinstalleerd ( communicatie tussen de pc en printer is er dus wel ), echter blijven de problemen bestaan.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Mvg. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Stel de default printer is in op een andere printer en probeer dan te printen (moet je wel even je printer handmatig selecteren). Dit probleem kwam vroeger al vaak voor bij HP printers en dit is tot zover ik weet de enig werkende workaround.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
JerX schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:50:
Stel de default printer is in op een andere printer en probeer dan te printen (moet je wel even je printer handmatig selecteren). Dit probleem kwam vroeger al vaak voor bij HP printers en dit is tot zover ik weet de enig werkende workaround.
Hey,

de standaardprinter is al een andere dan deze HP ( PDF-Creator staat als standaard printer ).

Mvg. Jeroen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Heb je ook werkelijk de print driver volledig verwijderd via print spooler? (Classic Control Panel > Devices and Printer > Selecteer een printer > Print Server Properties > Drivers > Verwijder foutieve HP driver)

Dat je het installatie programma van HP verwijderd wil niet zeggen dat de oude mogelijk probleem veroorzakende driver ook werkelijk van Windows verwijderd wordt.

En in het Nederlands ga je inderdaad niet zo veel vinden in het Engels daarentegen:
https://encrypted.google....+system+call+is+too+small. (waar uit de meeste links blijkt dat het door een foutieve/verouderde driver komt die niet meer bij het huidige besturingssysteem past)

[ Voor 29% gewijzigd door Starke op 25-10-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
nelizmastr schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:39:
Dan eens een refresh overwegen, of vernieuwen of hoe het in het Nederlands moge heten. Even fris beginnen.

(Apps/software wordt verwijderd, je persoonlijke bestanden blijven staan)
Omdat 1 enkel apparaat niet werkt het systeem verversen is wel een heel erg rigoureus advies hoor...

Heb je de printer al eens aan een ander systeem geprobeerd? Want zover als je het omschrijft lijkt het allemaal goed geïnstalleerd en wordt de printer herkend... zou dus ook op een probleem met de printer kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Starke schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:32:

helemaal top, dat deed het trucje, bedankt voor je input !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahrbush
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-01-2021
Beste,

De zelfde storing heb ik meerdere malen meegemaakt en steeds weer anders.
De ene keer de printer drivers, de andere keer een Windows service die automatisch crashed(looking at you printspooler!) mijn meest recente keer dat ik de foutcode had 000007a was het de schuld van de C: partitie die vol zat.

4MB vrij... 4MB vrij!! ik een cleanup lopen uitvoeren, downloads? weg MSo.content? Weg!

Hiermee was voor mij de situatie opgelost.

Ik hoop dat dit helpt mocht iemand dit nog een keer lezen.

Met vriendelijke groet,
Zahrbush

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Zahrbush schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:47:
Beste,

De ene keer de printer drivers, de andere keer een Windows service die automatisch crashed(looking at you printspooler!) mijn meest recente keer dat ik de foutcode had 000007a was het de schuld van de C: partitie die vol zat.

4MB vrij... 4MB vrij!! ik een cleanup lopen uitvoeren, downloads? weg MSo.content? Weg!

Met vriendelijke groet,
Zahrbush
Het topic was 4 jaar geleden ook al opgelost hoor ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
Zahrbush schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:47:
Beste,

Met vriendelijke groet,
Zahrbush
Die Windows service die automatisch crashed is niet de oorzaak van Windows maar van brakke printdrivers / printapplicaties (looking at you random <hp, konicka> universal drivers) anders draait die service over het algemeen stabiel.

Verder eens met @nelizmastr dit is al een hele tijd geleden opgelost een heel aantal Windows versies geleden 1607 tegenover 1909 of 2004 waar we nu op zitten (daar zitten dus 5 a 6 major version upgrades tussen).
Pagina: 1