Zelfs als de Europrijs van de XL een "euro-voor-dollar" telling zou worden (en ik denk dat dat te positief gedacht is) dan is ie al een aardig eindje uit mijn price-range.
[ Voor 3% gewijzigd door beantherio op 04-10-2016 19:09 ]
Zelfs als de Europrijs van de XL een "euro-voor-dollar" telling zou worden (en ik denk dat dat te positief gedacht is) dan is ie al een aardig eindje uit mijn price-range.
[ Voor 3% gewijzigd door beantherio op 04-10-2016 19:09 ]
Ja daarom, hoge specs zijn duur. Die camera is bijvoorbeeld echt enorm goed, tja.. daar moet je voor betalen.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:09:
[...]
Nee het is een Nexus dus moet het bijna gratis zijn111!1!1
Voor zo'n Premium toestel vind ik het niet gek. Eerder waren nexussen vaak "mwoah" op sommige vlakken. Deze zijn topspecced op ieder vlak. Zelfs de camera, die is meestal nogal matig in een Nexus
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Klopt, maar ze komen met "specs" vergelijkbaar met bijvoorbeeld een S7, die momenteel nog maar €550 kost.418O2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:09:
[...]
Nee het is een Nexus dus moet het bijna gratis zijn111!1!1
Voor zo'n Premium toestel vind ik het niet gek. Eerder waren nexussen vaak "mwoah" op sommige vlakken. Deze zijn topspecced op ieder vlak. Zelfs de camera, die is meestal nogal matig in een Nexus
Waar je ongeveer 400 jaar moet wachten op updates en zo. Je betaalt ook de support he.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Klopt, maar ze komen met "specs" vergelijkbaar met bijvoorbeeld een S7, die momenteel nog maar €550 kost.
Hmm en dat was niet zo bij de Nexus?DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:11:
[...]
Waar je ongeveer 400 jaar moet wachten op updates en zo. Je betaalt ook de support he.
Dat ze vergelijkbaar zijn, zegt ook niet alles. Optimalisatie e.d. kan een hoop schelen, en het lijkt alsof dat deze keer een groot verschil gaat maken. En die live support, hoe briljant is dat wel niet? Daydream compatible ook niet te vergeten. Het heeft een prijskaartje hè.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Klopt, maar ze komen met "specs" vergelijkbaar met bijvoorbeeld een S7, die momenteel nog maar €550 kost.
Nee, die krijgt bij de release van een nieuwe Android versie direct een update.
en mensen die gehandicapt zijn.. tof dit!sambalbaj schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:12:
Dit gaat nog eens uitkomst bieden voor eenzame bejaarden
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Xiaomi shit? Niks mis met dat ding, werd zelfs tijdens Google I/O aangekondigd.
Dat bedoel ik. Daar had je dus snelle updates waar je niet extra voor betaalde.DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:12:
[...]
Nee, die krijgt bij de release van een nieuwe Android versie direct een update.
Tuurlijk betaalde je daar wel extrabarrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:13:
[...]
Dat bedoel ik. Daar had je dus snelle updates waar je niet extra voor betaalde.
[ Voor 10% gewijzigd door beschuitfluiter op 04-10-2016 19:14 ]
¯\_(ツ)_/¯
Dat is een goede vraag hahabeschuitfluiter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:14:
Wat nu als ik een Pixel heb en Google Home en "OK Google" zeg... ?
De security updates zijn top idd.DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:11:
[...]
Waar je ongeveer 400 jaar moet wachten op updates en zo. Je betaalt ook de support he.
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 04-10-2016 19:16 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
explain?NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:15:
Toch wel knap van Google dat ze na de iPhone 4s ongeveer dezelfde technologie introduceren.
Huh?NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:15:
Toch wel knap van Google dat ze na de komst van de iPhone 4s ongeveer dezelfde technologie introduceren.
¯\_(ツ)_/¯
Daar is je antwoord al.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nee dat ging alleen over 2 Google Home's toch?
Android devices.DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:16:
[...]
Nee dat ging alleen over 2 Google Home's toch?
Blijkbaar het apparaat die je het beste hoort, moet nog zien hoe dat ik praktijk gaat werkenbeschuitfluiter schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:14:
Wat nu als ik een Pixel heb en Google Home en "OK Google" zeg... ?
/edit
GMTA
Als Google wilt concurreren met Apple mogen ze ook wel de Apple support overnemen.Android 7.1 Nougat, the latest Android OS
2 years of OS updates
3 years of security updates
Ik heb juist het idee dat Google op dit moment met de innovatieve producten en functies komt, waar men hoopte en verwachte dat Apple ermee zou komen.NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:15:
Toch wel knap van Google dat ze na de komst van de iPhone 4s ongeveer dezelfde technologie introduceren.
barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:10:
[...]
Ik denk dat ze daar al wel over nagedacht hebben.Kid_Stevie schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:17:
[...]
Blijkbaar het apparaat die je het beste hoort, moet nog zien hoe dat ik praktijk gaat werken
Welke innovatieve producten? Misbruik het woord innovatief eens niet zo.Viaxes schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:18:
[...]
Ik heb juist het idee dat Google op dit moment met de innovatieve producten en functies komt, waar men hoopte en verwachte dat Apple ermee zou komen.
Google heeft een hoop producten en daarmee veel data kunnen verzamelen en dit is (nogmaals... naar mijn idee) het punt waarop alles voor het eerst echt in de praktijk samen komt.
Via Hue? (ik heb geen mogelijkheid de live steam te bekijken)
Au, kwets ik een fanboy? Sorry hoor.Majesty schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:18:
[...]
Ben je al klaar met azijnpissen of wat?
Dat jij de S7 boven alles prefereert omdat je die net gekocht hebt hoef je niet in al je reacties naar buiten te brengen, beetje objectiviteit over Google in het algemeen zou ik in ieder geval wel op prijs stellen. Een hoop dingen die je hier beweert zijn gewoon onjuist. Denk je nu echt dat ze dit toestel voor €550,- gaan uitbrengen om dat dat dichter in de buurt komt van de huidige marktwaarde van vergelijkbare high end telefoons?
Kap eens met dat getroll man.NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:20:
[...]
Welke innovatieve producten? Misbruik het woord innovatief eens niet zo.
Troll? Ik ben bloedserieus, wat is hier in godsnaam innovatief aan.
Je bedoelt een 3.5mm jack?Viaxes schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:18:
[...]
Ik heb juist het idee dat Google op dit moment met de innovatieve producten en functies komt, waar men hoopte en verwachte dat Apple ermee zou komen.
Google heeft een hoop producten en daarmee veel data kunnen verzamelen en dit is (nogmaals... naar mijn idee) het punt waarop alles voor het eerst echt in de praktijk samen komt.
Dankjewel trolletje:NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:20:
[...]
Welke innovatieve producten? Misbruik het woord innovatief eens niet zo.
Ik ken weinig devices die zo goed integreren met een assistent thuis.... en die er ook nog zo uit zien. Ik vind het best een innovatief product, ze combineren data en hardware nu op een slimme manier en dat is een goede weg denk ik !NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Troll dus inderdaad. Even rapporteren maar.
[ Voor 29% gewijzigd door DennusB op 04-10-2016 19:24 ]
De software. (En daarmee de hardware waar ze het in stoppen...)NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Zijn ze toch wel echt mee bezig lijkt mij..Innovatie betekent letterlijk vernieuwing. Innovatie is de ontwikkeling en succesvolle invoering van nieuwe of verbeterde producten en diensten, productie- en distributieprocessen
Apple fanboy, hoor jij al niet in je bedje te liggen?NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:22:
[...]
Niks fanboy, die zie ik meer in jou.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:21:
[...]
Au, kwets ik een fanboy? Sorry hoor.
Begrijp me niet verkeerd: ikGoogle! Ik had alleen meer verwacht van een Google telefoon. Dat kan zijn (veel) betere specs dan andere telefoons, of een (veel) lagere prijs. Dat hebben ze volgens mij niet waargemaakt. Wel?
[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 04-10-2016 19:28 ]
Inderdaad, dat stuk mis ik ook, of verwees dat naar Google Home?spartacusNLD schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:25:
waar was dat moment waar we over 8 jaar nog over zouden praten???
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ja, ik ben zeker een fanboy. Een Google fanboy. Maar dan vooral fan van de software. Als het gaat om de hardware kies ik voor een goede telefoon voor een lage prijs. Ik wacht wel even op de updates (en ja dat vind ik erg jammer), of ik installeer een rom.Majesty schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:25:
[...]
Niks fanboy, die zie ik meer in jou.
Veel betere specs dan andere telefoons, really? Denk ze dat ze als enige het patroon gaan doorbreken van minimale verbeteringen in smartphones door in één keer zieke specs neer te zetten? Vrij naïef vind ik.
Één van de weinige telefoons die veel specs voor weinig geld levert is de OP3 en aanverwante Chinese telefoons, grote merken brengen nu eenmaal geen high end telefoons meer uit voor een zacht prijsje. Het zat erin dat die prijs gewoon net zo hoog ging worden als normale high-end telefoons.
Omdat de eerdere geruchten daarover al een tijdje geleden waren opgedroogd verwachte ik dat ook niet meer.
Google Pixel prices is the UK: £599 (32GB) and £699 (128GB); XL £719 (32 GB) and £819 (128GB). #MadeByGoogle
[ Voor 33% gewijzigd door beantherio op 04-10-2016 19:31 ]
Ze kopiëren inderdaad allemaal van elkaar. Ik ben zelf voornamelijk een Apple gebruiker (Daarnaast HP ) maar vind wat ze hier hebben laten zien toch best interessant en innovatief. In de zin dat ze doen wat Apple doet. Iets bestaands pakken en dat sterk verbeteren. Het 'home' gebeuren zie ik wel zitten. Aan de andere kant kijk ik ook naar privacy, maar goed de ideeën zijn goed te noemen.NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:27:
Good artists copy; great artists steal
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ik vind het ook erg innovatief. Zeer cool ook. Ik zie mezelf alleen nog niet vanalles met voice commands doen. Maar ok, in 1999 dacht het gros ook niet dat de mobiele telefoon zou doorbreken..Daniel_Elessar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:31:
[...]
Ze kopiëren inderdaad allemaal van elkaar. Ik ben zelf voornamelijk een Apple gebruiker (Daarnaast HP ) maar vind wat ze hier hebben laten zien toch best interessant en innovatief. In de zin dat ze doen wat Apple doet. Iets bestaands pakken en dat sterk verbeteren. Het 'home' gebeuren zie ik wel zitten. Aan de andere kant kijk ik ook naar privacy, maar goed de ideeën zijn goed te noemen.
¯\_(ツ)_/¯
[ Voor 19% gewijzigd door beantherio op 04-10-2016 19:37 ]
Volgens mij zou het met zo'n Google Home wel kunnen werken. Snel even een reminder instellen voor als je 's avonds weer thuis komt of even het weer vragen van die dag lijkt me best wel te doen.barrymossel schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:33:
[...]
Ik vind het ook erg innovatief. Zeer cool ook. Ik zie mezelf alleen nog niet vanalles met voice commands doen. Maar ok, in 1999 dacht het gros ook niet dat de mobiele telefoon zou doorbreken..
Kun je nu al met Google Now op je telefoonjip_86 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Volgens mij zou het met zo'n Google Home wel kunnen werken. Snel even een reminder instellen voor als je 's avonds weer thuis komt of even het weer vragen van die dag lijkt me best wel te doen.
¯\_(ツ)_/¯
Ik denk ook wel dat het kan werken hoor, maar Google Now, Siri en dat soort zaken bestaan al langer en eerlijk gezegd heb ik (gelukkig) nog weinig mensen op die manier tegen hun telefoon, smartwatch of laptop horen praten. Maar het kan zomaar eens aanslaan natuurlijk.jip_86 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:36:
[...]
Volgens mij zou het met zo'n Google Home wel kunnen werken. Snel even een reminder instellen voor als je 's avonds weer thuis komt of even het weer vragen van die dag lijkt me best wel te doen.
dat zijn de 1e dag prijzen.. op websites waar mensen die gek zijn die shit gaan pre-orderenbeantherio schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:38:
Het 128 Gb model van de Pixel XL gaat 1099 euro kosten.
Het is niet zo gek dat de prijzen hier ook ietsje hoger liggen dan de prijzen waarmee ze adverteren in de USA. Dit is een altijd voorkomend en niet heel raar.Lizard schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:51:
hmmm, volgens https://store.google.com/product/chromecast_ultra gaat die 79€ kosten.
Ik vind het ook niet raar, alleen had ik 69,- hier in het topic gelezen, en dat vond ik wel apart, een 1 op 1 omzetting.Daniel_Elessar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:54:
[...]
Het is niet zo gek dat de prijzen hier ook ietsje hoger liggen dan de prijzen waarmee ze adverteren in de USA. Dit is een altijd voorkomend en niet heel raar.
Vind het jammer, ik ga voor de S7 Edge dan maar, dit wordt me te gortig.Zingo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
Even een overzichtje van de duitse prijzen, ze gebruiken exact hetzelfde prijsmodel als Apple. Ik vind het schandalig duur, ongeacht wat het bied.
Prices in Germany:
Pixel 32 GB 759 €
Pixel 128 GB 869 €
Pixel XL 32 GB 899 €
Pixel XL 128 GB 1009 €
Iphone 7 32 GB 759 €
Iphone 7 128 GB 869 €
Iphone 7 Plus 32 GB 899 €
Iphone 7 Plus 128 GB 1009 €
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
[ Voor 16% gewijzigd door beantherio op 04-10-2016 20:04 ]
Een discussie is prima, bewust trollen niet.NotSoSteady schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:27:
Good artists copy; great artists steal
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Daar lijkt het zeker op gezien de laatste tweets van het Google Nexus-account:beantherio schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:03:
Het Nexus-tijdperk is nu wel echt definitief voorbij. Voor dat type telefoon (betaalbaar, goed presterend, makkelijk te rooten) moet je nu bij OnePlus zijn.
Ik ga voorlopig even heel zuinig zijn op mijn N6 en N6P.
Dutchdude99 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:00:
[...]
Vind het jammer, ik ga voor de S7 Edge dan maar, dit wordt me te gortig.
Ze bieden meer dan Apple, dat wel maar 899, daar kan ik leukere dingen van doen.
Misschien over 2 jaar dan een Pixel, mijn huidige Nexus 5 blijft in het huishouden haha.
https://twitter.com/JonyIveParody/status/783359525600555008Nobody ought to be more worried about the Google Pixel right now than Android manufacturers. #madebygoogle
https://twitter.com/JonyIveParody/status/767899252341157888Android 7.0 Nougat FAQ:
Q. When will my device receive an update to Nougat?
A. ¯\_(ツ)_/¯
Het voelt nu wel een beetje alsof Google "echt" de markt voor smartphones aan het betreden is. Bij Nexus hing er nog een verhaal omheen m.b.t. een specifieke "niche" waar die toestellen voor bedoeld waren (en waarbij het vaak de telefoonfabrikanten zelf waren die toestellen op de markt brachten) maar bij Pixel is dat verhaal helemaal afwezig. It's a new world.
Dit is helemaal niet het begin van het einde voor Samsung en consorten. Bij de aankondiging icm de prijzen heeft Google zelf al het einde van de Pixel ingeluid. Over een jaar wordt teruggeblikt naar deze toestellen en het feit dat ze gefaald hebben vanwege de absurd hoge prijzen.Whatson schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:31:
Klopt dit is het begin van het einde voor Samsung en consorten. Kwestie van tijd voordat Google Pixel exclusives gaat maken (of is Google Assistant dat al?)
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

[ Voor 73% gewijzigd door spartacusNLD op 04-10-2016 20:45 ]
lol. Natuurlijk niet. Met de Pixel heb je gegarandeerde directe Google updates, dat is ook wat waard. Google heeft hard- en software ontworpen. Niet zoals bij de Nexus alleen een stickertje erop geplakt.MazeWing schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:39:
[...]
Dit is helemaal niet het begin van het einde voor Samsung en consorten. Bij de aankondiging icm de prijzen heeft Google zelf al het einde van de Pixel ingeluid. Over een jaar wordt teruggeblikt naar deze toestellen en het feit dat ze gefaald hebben vanwege de absurd hoge prijzen.
Indien je marktaandeel wil winnen is het juist verstandig om, wanneer je niet op features kunt concurreren, dit op prijs te doen. Google schiet zichzelf flink in de voet door een toestel zonder unique selling points op de markt te brengen voor een prijs van de iPhone 7 die alvast 1 gigantisch unique selling point heeft tegenover ALLE andere telefoons: iOS
Wil je android dan ben je stukken goedkoper uit bij zo'n beetje elk ander merk. Merken die stuk voor stuk unieke features bieden. Nadeel is echter de schil over android en de vertraagde updates. Dit stoort echter de meeste mensen absoluut niet gezien het marktaandeel van Samsung en de tevredenheid die ik om me heen hoor over Touchwiz.
Mark my words: Deze telefoon wordt de grootste flops van alle Google (Nexus en nu Pixel) telefoon tot nu toe. Puur vanwege 1 iets: de prijs!
[ Voor 96% gewijzigd door kadaverke op 05-10-2016 00:16 ]
Android One toestelltje scoren voor €150~200,- kan natuurlijk ookWhatson schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 22:07:
[...]
lol. Natuurlijk niet. Met de Pixel heb je gegarandeerde directe Google updates, dat is ook wat waard. Google heeft hard- en software ontworpen. Niet zoals bij de Nexus alleen een stickertje erop geplakt.
¯\_(ツ)_/¯
2 jaar 'gegarandeerde' updates zonder garantie hoe snel ze ze uitrollen of welke updates dat zijn.beschuitfluiter schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:10:
[...]
Android One toestelltje scoren voor €150~200,- kan natuurlijk ook
General Mobile Android One bijvoorbeeld
5" 720p
Snapdragon 410 quadcore 1.2 GHz SOC
16GB intern
2GB ram
SD card slot
13MP rear camera
5MP front camera
En twee jaar gegarandeerd Android updates
Ok; scherm is wat minder, en je hebt wat minder oempf, maar voor het gros van de mensen die alleen maar Apped, Facebooked en snapchat gebruikt, volstaat zo'n unit prima
[ Voor 5% gewijzigd door Whatson op 05-10-2016 08:33 ]
ding wordt geleverd met 7.0Whatson schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:31:
[...]
2 jaar 'gegarandeerde' updates zonder garantie hoe snel ze ze uitrollen of welke updates dat zijn.
Met de Pixel zit je altijd direct op de laatste android versie, met maandelijkse patches.
YouTube: #madebygoogle
Het enige waar General Mobile om geeft is jou nu die telefoon voor cheap verkopen
¯\_(ツ)_/¯
Nieuwste versie is 7.1

It will take some more time for Marshmallow to gain traction as many companies are still releasing phones with Lollipop instead of Marshmallow. As we are seeing more and more smartphones getting upgraded to Android 6 Marshmallow, we are waiting to see a spike in the share of Marshmallow.
[ Voor 71% gewijzigd door Whatson op 05-10-2016 08:39 ]
das waar
¯\_(ツ)_/¯
https://untappd.com/user/OzzBier
"Altijd" is volgende de Pixel specificatie pagina anders ook slechts 2 jaar lang Android en 3 jaar lang beveiligings updates. Werkelijk waar schandalig voor zo'n bedrag.Whatson schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:31:
[...]
2 jaar 'gegarandeerde' updates zonder garantie hoe snel ze ze uitrollen of welke updates dat zijn.
Met de Pixel zit je altijd direct op de laatste android versie, met maandelijkse patches.
YouTube: #madebygoogle
ja dat had ik dus ook. Nog steeds een gave phone, vooral die camera, maar qua prijs wel echt te hoog. En als dit hetzelfde gaat als bij de Nexus dan zit er het eerste jaar ook nauwelijks daling in en daarna ook maar een eenmalige maar wel voor nog maar een halve update periode.OzzieMann schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:55:
Ik was voornamelijk benieuwd naar de Pixel en Pixel XL voor Daydream. De prijs valt me wel een beetje zwaar... Dat gaat 'm niet worden.
Daydream wil ik nog steeds! Dus nu ligt de focus meer op wat er dit jaar nog aangekondigd wordt als Daydream Ready. Voorlopig mijn LG G4, die al uit nood aangekocht was voor een prikkie, nog maar blijven misbruiken.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq