Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Shirohige
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:48
Na lange tijd op ps4 gegamed te hebben wil ik terug naar pc gamen. (thnx overwatch...)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p (gta v, bf1, overwatch, witcher 3 en nog meer games + misschien upgrade ik naar een hoger resolutie), photoshoppen (af en toe), tekenen (autocad, inventor, ook af en toe)

Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst onder de 1000, maar een paar tientjes extra betalen is niet zo heel erg

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Heb nog wat 1TB en 2x 500GB schijven liggen. Ook nog een 1080p scherm van philips.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goeie videokaart die future proof is, een i5; twijfel alleen tussen de 6600k en de 6500k. Lees dat de verschil niet zo heel erg groot is + ik ga niet overclocken. Bespaart me 50 als ik voor de 6500k ga.
GPU: 1070 ging mijn voorkeur naar.
Alleen nog een redelijke toetsenbord en muis. Ik hoef er echt geen eentje met miljoenen kleuren of 40 programmeerbare knoppen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Altijd groot fan geweest van AMD, alleen had liever een videokaart gezien wat gelijk op ging met de 1070. Dus voor nu Nvidia en Intel. Moederborden etc. maakt me niet zoveel uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
ATX, energievebruik en geluidsniveau maakt niet zo heel veel uit. Fps 60+
De behuizing maakt niet zoveel uit. Heb bewust voor een goedkope gekozen
Meeste games komen op andere schijven terecht dus een grote SSD zal ook niet nodig zijn denk ik.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Graag wat info over de i5 processoren en of mijn setup nu goed is!
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MSI H170A GAMING PRO€ 125,48€ 125,48
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 439,73€ 439,73
1Zalman Z9 Plus€ 59,-€ 59,-
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13R€ 48,46€ 48,46
1Corsair VS550€ 45,70€ 45,70
1Adata Premier Pro SP900 128GB€ 48,50€ 48,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 971,87

Beste antwoord (via Shirohige op 04-10-2016 21:09)

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Kast en voeding echt niet nemen, allebei knap waardeloos voor hun prijs.

De Zalman Z9 is namelijk gewoon vreselijk krap. Niet gek, het eentje op een chassis uit een tijd dat bijna alle kasten krappe dingen waren, zonder ruimte voor kabels. Een kast van 30 euro gaat even goed met zijn ruimte om, dus voor 60 euro kun je veel beters krijgen, zoals de pricewatch: Fractal Design CORE 2300, de 2500 is wat duurder, maar heeft meer en betere ruimte voor HDD's.

De voeding is gewoon van erg matige kwaliteit. pricewatch: Corsair CX450M is veel beter.

128GB SSD's zou ik niet meer kopen, moderne games staan heel graag op een SSD, dat verkort de laadtijden enorm, dus ik zou minimaal 240GB nemen, maar als het in budget past, direct een 500GB+. pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB is een leuke 240GB, pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB is een leuke 500GB+ SSD.

Je mobo kan heel wat goedkoper, pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is een bord met allerlei leuke slots en aansluitingen, zoals SATA Express, M2, USB 3.1 en USB C, voor een nog leukere prijs.

Verschil tussen de 6500 en 6600 is de clocksnelheid. de 6600 klokt een paar procenten hoger, voor een wat hogere prijs. Verschil merk je alleen op je bankrekening. Zelfs de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed is een prima keuze, en is de enige i5 die nog een beetje normaal geprijsd is.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Alle reacties

• Oliwier30
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07-10 14:52

Oliwier30

Producer/Geek

Als je niet gaat overklokken maar kan je het best de https://tweakers.net/pric...l-core-i5-6600-boxed.html nemen.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/oliwierskarba

• Shirohige
Thanks! had deze niet eens gezien. Maar zit er echt zo een groot verschil tussen de twee dan?

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online
Die i5 6600 is iets hoger geklokt dan de 6500, verder maakt het geen verschil. Je moet zelf even bedenken of het die 20 waard is :)

Je wilt geen toetsenbord met een miljoen kleuren maar je kiest wel een behuizing met window en blauwe leds? Waarom niet iets onopvallends als een pricewatch: Fractal Design Define S.

Als je trouwens een fijn en stil toetsenbord zoekt: pricewatch: Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Kast en voeding echt niet nemen, allebei knap waardeloos voor hun prijs.

De Zalman Z9 is namelijk gewoon vreselijk krap. Niet gek, het eentje op een chassis uit een tijd dat bijna alle kasten krappe dingen waren, zonder ruimte voor kabels. Een kast van 30 euro gaat even goed met zijn ruimte om, dus voor 60 euro kun je veel beters krijgen, zoals de pricewatch: Fractal Design CORE 2300, de 2500 is wat duurder, maar heeft meer en betere ruimte voor HDD's.

De voeding is gewoon van erg matige kwaliteit. pricewatch: Corsair CX450M is veel beter.

128GB SSD's zou ik niet meer kopen, moderne games staan heel graag op een SSD, dat verkort de laadtijden enorm, dus ik zou minimaal 240GB nemen, maar als het in budget past, direct een 500GB+. pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB is een leuke 240GB, pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB is een leuke 500GB+ SSD.

Je mobo kan heel wat goedkoper, pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is een bord met allerlei leuke slots en aansluitingen, zoals SATA Express, M2, USB 3.1 en USB C, voor een nog leukere prijs.

Verschil tussen de 6500 en 6600 is de clocksnelheid. de 6600 klokt een paar procenten hoger, voor een wat hogere prijs. Verschil merk je alleen op je bankrekening. Zelfs de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed is een prima keuze, en is de enige i5 die nog een beetje normaal geprijsd is.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Shirohige
Oke, thanks! Dat wordt dus van behuizing, mobo en voeding switchen. De 6500k en 6600k kijk ik nog even naar. 20 is niet zo een heel groot verschil. Ik lees nog even mee en update mn lijst later!

thanks again

edit; https://www.acesdirect.nl...70&rankBy=price:ascending

zie opeens dat de 1070 van PNY 350 kost? Alleen is die niet meer op voorraad :(

Shirohige wijzigde deze reactie 04-10-2016 23:52 (89%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True