Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitkids
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10-2016
Mijn vraag
Ik zit al dagen te stoeien met vpn client van dd wrt op tp link archer c7 v2.
Deze staat achter de ziggo router met uitgeschakelde dhcp en eigen vast ipadres
Heb een lifetime abbo bij tigervpn.
Er wordt verbinding gemaakt, ik kan op het dashboard bij tigervpn zien dat er een verbinding actief is.
Alleen gaan mijn pc's buiten deze tunnel om want als ik op whatsmyip kijk zie ik gewoon het ziggo adres van mijn modem.
Heb al heel wat gegoogeld en verschillende topics door gelezen maar krijg het niet voor elkaar.
Lijkt of er gewoon ergens een instelling niet goed staat maar welke.
Vanmiddag even ziggo modem bridged gezet en tp link als router dan werkt het wel goed.
Maar wil het liefst gebruik blijven maken van ziggomodem als router om de wifi hiervan te kunnen blijven gebruiken.
...

Beste antwoord (via smitkids op 05-10-2016 17:36)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Wat? dd-wrt is toch enigzins vergelijkbaar met OpenWRT?

DHCP op de Ziggo-router uitzetten, DHCP op de Archer aanzetten en z'n eigen default gateway naar de Ziggo-router laten wijzen.

Zou moeten werken. Alternatief is de standaardgateway handmatig zetten op alle clients.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Maar, is dit niet logisch als de TP-Link als "accesspoint" staat ingeschakeld? Zodra je via de TP-Link gaat zal het verkeer waarschijnlijk alsnog naar je Ziggo router gaan omdat dit waarschijnlijk je default gateway is.

Ik weet het niet zeker, maar je kan proberen de TP Link als default gateway in te stellen. En als dat werkt, dit aanpassen in de DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitkids
helaas dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 16:29

weebl

YARR!

Wat jij wil gaat niet werken.

Het internetverkeer wordt gerouteerd over de verbinding die je modem heeft (open internet), niet over de vpn tunnel van je tp-link.

De namen verklappen het al een beetje: een router routeerd het verkeer en een acces-point geeft je alleen via WiFi toegang tot het netwerk.

Enige optie is je modem in Bridge en je tp-link als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:09

Garyu

WW

weebl schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:28:
Wat jij wil gaat niet werken.

Het internetverkeer wordt gerouteerd over de verbinding die je modem heeft (open internet), niet over de vpn tunnel van je tp-link.

De namen verklappen het al een beetje: een router routeerd het verkeer en een acces-point geeft je alleen via WiFi toegang tot het netwerk.

Enige optie is je modem in Bridge en je tp-link als router.
Het kan wel met NFV, maar het wordt wel erg ingewikkeld, en het wordt zeker niet ondersteund door de hardware van de TS.
Dus netto gaat het inderdaad niet werken :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitkids
oke bedankt dan hoef ik niet verder te zoeken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:47
Wat? dd-wrt is toch enigzins vergelijkbaar met OpenWRT?

DHCP op de Ziggo-router uitzetten, DHCP op de Archer aanzetten en z'n eigen default gateway naar de Ziggo-router laten wijzen.

Zou moeten werken. Alternatief is de standaardgateway handmatig zetten op alle clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitkids
Bedankt Thralas dit werkt perfect.
Pagina: 1