Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PXE image downloaden van PXEserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hellred666
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11
Hallo,

Op het werk (internationaal bedrijf) maken wij gebruik van PXE boot om servers te testen.
Alleen er zit ergens een fout in de image. helaas is het beheer van de server in Amerika en kunnen wij daar niet bij.

Nu is mijn vraag dus als het mogelijk is om de image te downloaden in plaats van te booten?
Zodat ik zelf deze image kan controleren. (ben bang dat deze corrupt is namelijk, aangezien het loadscreen binnen 1 seconde weg flitst. alle overige images die gebruikt worden hebben minimaal 45 seconden nodig voor het binnenhalen van de image)
...

Hardware die gebruikt wordt kan ik helaas niks over kwijt.Het TFTP IP heb ik ondertussen naar voren kunnen krijgen.
Ik heb een laptop beschikbaar (CentOS of windows server 2003/2008/2012 is mogelijk)
...

Ik heb geprobeerd mijn vraag te googlen maar kon helaas niet vinden wat ik nodig heb.
Collegas hebben er ook geen ervaring mee, vandaar dat ik mijn vraag hier plaats!
...

Als iemand een idee heeft om dit aan te pakken dan hoor ik het graag :)

Groeten
Hellred

Alle reacties

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 16:18

ResuCigam

BOFH

hellred666 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:30:

helaas is het beheer van de server in Amerika en kunnen wij daar niet bij.

...

Als iemand een idee heeft om dit aan te pakken dan hoor ik het graag :)
Ik zou contact opnemen met de beheerders in Amerika.

We do what we must because we can.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11 21:21
ResuCigam schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Ik zou contact opnemen met de beheerders in Amerika.
Dit dus.... 8)
Als je goodwill wil kweken bij je beheerders in Amiland, dan kan je beter aangeven, dat je een vermoeden hebt dat het image defect is. En dan kan je alsnog vragen of je een test versie ervan mag onderzoeken.

The S in IOT stands for security.

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Heb je al geprobeerd om het bestand te downloaden met een tftp cliënt? (Bijvoorbeeld TFTPD http://tftpd32.jounin.net )

Met het ip van de tftp server, bestandsnaam en de eventuele map waar in het bestand staat zou je het bestand zonder problemen moeten kunnen downloaden.

• hellred666
Via collegas in amerika heb ik het al geprobeerd maar helaas reageren die niet zo snel en zoeken het probleem in onze apparatuur waardoor hier nog wel enkele dagen/weken overheen gaat. Dit is ook een beetje de reden dat ik zelf maar alvast de volgende stap neem zodat het probleem hopelijk sneller opgelost is.

Het tftpd32 programma heb ik nog niet eerder gebruikt, ik zal vanmiddag eens kijken hoe ver ik daarmee kom. ziet er wel interessant uit, ook voor andere doeleinden. thanks :)

Verwijderd

Als America niet echt snel wil meewerken, dan moet je dat opschalen in je organisatie. Richting managers. Leg duidelijk uit (en bevestig per mail), wat de consequenties zijn van de trage reactie uit de USA.

Eerst klagen bij je eigen managers, niet bij de Amerikanen.

• hellred666
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:19:
Als America niet echt snel wil meewerken, dan moet je dat opschalen in je organisatie. Richting managers. Leg duidelijk uit (en bevestig per mail), wat de consequenties zijn van de trage reactie uit de USA.

Eerst klagen bij je eigen managers, niet bij de Amerikanen.
Geloof me, alle managers zijn er van op de hoogte. :P
En die zien liever ook dat het bedrijf zelfstandig verder gaat maar helaas is dat (nog) niet mogelijk.
En ja het klinkt beetje onzinnig dat ik dan hier mee verder ga aangezien er weinig verandering mogelijk is. Maar wil dit persoonlijk gewoon zo snel mogelijk opgelost hebben zodat we verder kunnen.

Verwijderd

Doe maar niet. Ook al zijn je bedoelingen heel erg goed, laat maar zitten. Reden: Als jij het tóch gaat doen, gaan mensen (lees: managers) bepaalde resultaten van jou verwachten (want jij bent toch de "handige Harry"....).

Maar omdat het niet gaat lukken (vanwege die slechte samenwerking met de Amerikanen), krijg jij de zwarte (of gekleurde) Piet toegedeeld.

Dit is menselijk, en is niet uit te bannen in "corporate Nederland".

Dus blijf er maar vanaf, krijg je minder gezeik.

Technisch wil jij het oplossen (en je kan het waarschijnlijk ook wel), maar procedureel (lees: politiek) kan het heel anders lopen. Zoals veel dingen in de IT.
Pagina: 1