hallo ik zit met het volgende. Ik vorig jaar een shuttle xh170v gekocht met:
Deze heb ik aangeschaft als htpc met de mogelijkheid tot het spelen en streamen van games.
Nu valt mij toch de interne grafische kaart wat tegen(dacht dat skylake al irispro's had) dus zit ik te kijken wat er eventueel mogelijk is.
De rest van de setup was dikke overkill voor een htpc dus het enige wat ik aan moet pakken is de gpu.
Omdat er geen ruimte in de shuttle is neig ik al gauw naar een externe gpu.
Hier is momenteel veel over te lezen en ook te krijgen, maar toch snap ik het niet allemaal.
De shuttle heeft een pcie 3.0 4x slot wat volgens mijn berekeningen genoeg moet zijn om een r9 290x te draaien
Zou ik doormiddel van een exp gdc beast werkend kunnen krijgen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Tray | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Pulse-Eight USB CEC adapter | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Shuttle Barebone XH170V LGA1151SL/SO DIMM black | € 222,49 | € 222,49 |
| 1 | Crucial CT102464BF160B | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Kingston SSDNow M.2 SATA 120GB | € 57,55 | € 57,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,99 | |
Deze heb ik aangeschaft als htpc met de mogelijkheid tot het spelen en streamen van games.
Nu valt mij toch de interne grafische kaart wat tegen(dacht dat skylake al irispro's had) dus zit ik te kijken wat er eventueel mogelijk is.
De rest van de setup was dikke overkill voor een htpc dus het enige wat ik aan moet pakken is de gpu.
Omdat er geen ruimte in de shuttle is neig ik al gauw naar een externe gpu.
Hier is momenteel veel over te lezen en ook te krijgen, maar toch snap ik het niet allemaal.
De shuttle heeft een pcie 3.0 4x slot wat volgens mijn berekeningen genoeg moet zijn om een r9 290x te draaien
Zou ik doormiddel van een exp gdc beast werkend kunnen krijgen?