• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vanwege een aantal inbraakgevallen de laatste tijd in mijn wijk ben ik op zoek naar een eenvoudig alarmsysteem. Het hoeft van mij geen 100% waterdicht systeem te zijn met sensoren op alle deuren en ramen en een lijn met de meldkamer e.d. Eigenlijk wil ik het zo simpel mogelijk met bijvoorbeeld 1 apparaat in de woonkamer (de meest logische plek waar inbrekers zullen komen). Ik zat te denken aan bijvoorbeeld een IP-camera oid die ook in het donker werkt en/of op warmtedetectie werkt. Ik zou dan bij een alarm een melding op mijn smartphone willen hebben.

Wat ik ook belangrijk vind is dat de app/bediening makkelijk en betrouwbaar is. Ik heb om te testen eens een goedkope IP-cam uit china besteld (xiaoyi yi) maar dat is het allemaal net niet (bewegingsdetectie is veel te gevoelig en notificaties komen vaak niet of laat aan). Toch zou ik wel zoiets willen hebben. Wat daarbij ook nog mooi zou zijn is dat het alarm automatisch ingeschakeld wordt als zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin niet meer in huis zijn.

Wat zijn anno nu goede systemen hiervoor en waar hebben jullie goede ervaringen mee?

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:31

arie_papa

Running on Ubuntu

Gewoon een sticker op je raam plakken.
Afbeeldingslocatie: http://www.b-connect.be/wp-content/uploads/2015/02/camerabewakingsticker.jpg
Dan zul je al 99% van de gevallen tackelen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Ik zou beginnen met goed hang- en sluitwerk. Sloten met kerntrek beveiliging, etc ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

IP-camera in de woonkamer is leuk maar dan zijn ze al binnen en dat wil je nu net voorkomen. Goed hang- en sluitwerk is stap 1 en goede schrikverlichting buiten is stap 2. Cameras wil je buiten hebben, goed zichtbaar en het liefst zodanig opgesteld dat iedere camera in het zicht van een andere zit (voorkomen sabotage).
Een alarmsysteem met sensors op ramen en deuren moet vooral herrie maken. Harde binnensirene dus en buiten een flitslicht, bij voorkeur meerdere.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:15
Zelf heb ik met precies dezelfde eisen/wensen nu de Piper NV gekocht. Werkt goed standalone (100db alarm, bewegings sensor 180graden, geluids detectie en temperatuur). Het werkt dmv een app en gebruikt Z-wave frequentie waardoor je het kan uitbreiden met (3th party) acessiores.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:44:
Ik zou beginnen met goed hang- en sluitwerk. Sloten met kerntrek beveiliging, etc ...
Inderdaad, en een secustrip op de voor en evt achterdeur.

Vergeet ook zeker de bovenlichtjes niet en andere kleine raampjes , je zal niet de eerste zijn waarbij ze via het doucheraampje naar binnen komen.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
De meest voorkomende manier van inbraak is tegenwoordig een steen door het raam of een glashamer.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:43
Een steen door het raam valt nog behoorlijk tegen met dubbel glas, kan je die uitspraak ook met cijfers onderbouwen fast-server?

Het zijn vaak de raampjes of de deuren welke makkelijk open kunnen worden gemaakt. Goede cilinders (SKG3) met anti-kerntrek beslag op de buitendeuren zorgt er al voor dat je huis een stuk veiliger is. Natuurlijk ook goede beveiligingen bij de ramen, waardoor ze niet makkelijk met een koevoet open te krijgen zijn. Eventueel bij het keukenraampje een stang plaatsen waardoor ze niet naar binnen kunnen kruipen.

En zoals de politie je ook zal zeggen; zolang je (veel) beter beveiligt bent dan je buren, zullen ze jou overslaan!

• fast-server
Hier in de buurt en bij vrienden van ons hebben ze gewoon 2 keer gegooid met een steen (dubbelglas) en dit is overdag gebeurd.

Soms plakken ze folie op het raam om glasgerinkel tegen te gaan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Shanquish
  • Niet online
En als ze dan toch binnenkomen, als ze ècht willen lukt dat namelijk. Dan helpt alleen een goeie verzekering en dan maar hopen dat je niet thuis ben.

• fast-server
Ik heb zelf een alarm met zichtbare sensoren en een sirene buiten, heb er zelf gelukkig nog geen last van gehad.

Ze zien waarschijnlijk dat het echt en goed spul is en denken> laat maar zitten.

• Shanquish
  • Niet online
fast-server schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:48:
Ik heb zelf een alarm met zichtbare sensoren en een sirene buiten, heb er zelf gelukkig nog geen last van gehad.

Ze zien waarschijnlijk dat het echt en goed spul is en denken> laat maar zitten.
Ik denk dan juist, daar valt wat te halen..

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11 07:45
Hoeveel wil je besteden? Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/p/...0000028127656&itm_role=in set van Blaupunkt. Erg simpel in gebruik en wij hebben deze inmiddels al flink uitgebreid. Voordeel (vind ik) is dat hij werkt met een simkaart en niet via internet/telefonie. Is ook een app voor aanwezig waardoor je 'm op afstand aan en uit kan zetten. Bij sabotage of het af gaan van het alarm, krijg ik een SMS op m'n mobiel.

[ Voor 6% gewijzigd door Jolly_Jumper op 04-10-2016 20:20 ]

• Palomar
  • Niet online
Thanks mensen, zal eens even kijken naar de tips. Budget is niet zo hoog (zo'n 150 euro). Het idee is ook niet een compleet alarmsysteem met toeters en bellen, maar bijv. een camera die een seintje geeft als er mogelijk iets aan de hand is, zodat ik zelf kan beoordelen of er echt iets is, is een beetje wat ik zoek.

Ik ben het dan ook weer eens met een reactie hierboven dat je eigenlijk al te laat bent als ze in je huis zijn, dus ik ga het hang- en sluitwerk ook zeker nog eens nalopen.

We hebben verder ook niet echt waardevolle spullen in huis (ook niet in het zicht liggen), maar alleen al dat iemand je hele huis overhoop haalt op zoek naar iets wil je gewoon niet hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 04-10-2016 20:42 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

fast-server schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:24:
De meest voorkomende manier van inbraak is tegenwoordig een steen door het raam of een glashamer.
Lijkt me sterk. Inbrekers houden niet van herrie.
Ik heb zelf een professioneel syteem met sensoren op ramen en deuren, een PIR, 120dB binnensirene (die hoor je buitenshuis en in naastgelegen panden ook wel :P ) en flitslichten aan de voor- en achtergevel. Verder heb ik mijn voordeur waarin allemaal kleine ruitjes zitten aan de binnenkant voorzien van 4 mm plexiglas. Succes met daar door heen slaan, denk dat de botjes in je hand het eerder begeven ;)
En het allerbelangrijkste: mijn huis is beter beveiligd dan dat van de buren >:)

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• fast-server
Toch is het de nummer 1 manier van inbraak in deze regio http://www.gelderlander.n...-gooien-ruit-in-1.6239540

Zijn de buren thuis> nee > gooien maar

En dit doen ze gewoon overdag als de meeste mensen naar hun werk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 05-10-2016 00:52 ]

Verwijderd

Zoals zoveel voor mij.

Primair:
1. Goed hang en sluitwerk (2 of 3 sterren SKG).
2. Ramen dicht als je van huis bent.

Secundair:
3. Alarmsysteem met bewegingsmelder + notificatie op telefoon.
4. Word lid van je buurt whatsapp groep.

3+4 heeft er vorige maand voor gezorgd dat er een kansenparel op heterdaad betrapt werd door iemand in de buurt. Ja, je bent te laat, ze zijn al binnen. Echter neemt de kans op oplossen significant toe.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-11 17:09
Palomar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:41:
Thanks mensen, zal eens even kijken naar de tips. Budget is niet zo hoog (zo'n 150 euro). Het idee is ook niet een compleet alarmsysteem met toeters en bellen, maar bijv. een camera die een seintje geeft als er mogelijk iets aan de hand is, zodat ik zelf kan beoordelen of er echt iets is, is een beetje wat ik zoek.

Ik ben het dan ook weer eens met een reactie hierboven dat je eigenlijk al te laat bent als ze in je huis zijn, dus ik ga het hang- en sluitwerk ook zeker nog eens nalopen.

We hebben verder ook niet echt waardevolle spullen in huis (ook niet in het zicht liggen), maar alleen al dat iemand je hele huis overhoop haalt op zoek naar iets wil je gewoon niet hebben.
Los je dat wel op dan met een camera die de inbreker niet ziet? Dat vermindert niet de kans dat hij gaat inbreken, alleen geeft het jou een signaal. Tsja, ik weet niet wat ik met zo'n signaal zou moeten. Enige dat ik kan bedenken is om 112 te bellen en hopen dat de inbreker niet alweer weg is voor de politie arriveert.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

Spotmatic

Ken sent me

Goed hang- en sluitwerk is al genoemd.

Zijn ze binnen dan is imho het enige wat ECHT werkt een mistgenerator. Als je huis in notime vol rook staat dan kan een inbreker niets meer uitrichten.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

R.van.M schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:37:
Zelf heb ik met precies dezelfde eisen/wensen nu de Piper NV gekocht. Werkt goed standalone (100db alarm, bewegings sensor 180graden, geluids detectie en temperatuur). Het werkt dmv een app en gebruikt Z-wave frequentie waardoor je het kan uitbreiden met (3th party) acessiores.
http://blog.opensecurityr...ctors-against-z-wave.html
Heel handig, dat draadloze ;) Als ze dat al met de GPS-trackers bij auto's doen verwacht ik dat binnenkort ook wel massaal bij inbrekers in huizen.

Gewoon zorgen dat bij je huis net iets moeilijker in te breken is als bij de buren.

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 05-10-2016 09:10 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:11
Waar ik laatst nog aan zat te denken. Op het moment dat het alarm (bijna*) geactiveerd wordt, zou je nog een wifi-/bluetooth-scan kunnen doen om te proberen meer informatie op te slaan over de (mogelijke) inbreker.

Je Pineapple activeren als het alarm (bijna*) afgaat, puur voor "educatieve" doeleinden.

*bijna: wanneer bepaalde thresholds hoger zijn dan normaal, maar nog niet per se alarmerend.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-11 14:06
Bij een alarm dat niet op een centrale is aangesloten zou ik zeker zorgen voor een sirene buiten (mag niet in elke gemeente, maar gewoon doen).

Ik weet niet of de politie gaat komen als jij ze belt omdat je een melding krijgt van je eigen systeem. Beter is het om goede buren te hebben die durven te gaan kijken in het geval je sirene afgaat.

Zelf heb ik een alarm dat wel is aangesloten. Bij een simpele melding (op 1 sensor) word ik wel gebeld, maar kunnen ze nog niet de politie inschakelen. Dat kan pas als er een 2e sensor is afgegaan. Dan is er een 'looppad' en is de kans dat het een storing betreft nihil. Reactietijd van de politie weet ik niet, en vaak zijn inbrekers ook zo weer weg. Hopelijk zorgt de 120db sirene (binnen en buiten) ervoor dat ze nog sneller weggaan en niets meenemen.

Prijs vind ik meevallen (maar ik kan niet in jouw portemonne kijken), komt neer op 1 euro per dag. Afhankelijk van het aantal sensoren moet je wat bijbetalen bij het installeren. En de alarminstallatie werkt op een eigen simkaart zodat het afsluiten van een telefoonlijn niet helpt (dit was mijn vereiste omdat ik toen geen vaste telefoonlijn had).

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 16:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb een herder, en een grote. Dat scheelt ook... ;-)

Verwijderd

Dan moet-ie wel het onderscheid kennen tussen een inbreker en een gewone voorbijganger.

De hoeveelheid honden die letterlijk op hun achterste benen staan, alleen omdat er een toevalliger hardloper of wandelaar voorbij komt, is niet te tellen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 16:03

Typhone

Who Dares Wins

En niemand houdt een valse hond in huis :)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De makkelijkste stelregel is: Zorg ervoor dat de inbreker liever het huis van de buren kiest dan jouw huis...

- Zorg voor goed hang- en sluitwerk.
- Voorkom makkelijke ingangen, zoals openstaande ramen.
- Zorg voor goede verlichting.
- Geef duidelijk aan dat je camerabewaking hebt.

Een alarmpje klinkt leuk, maar de inbreker weet ook wel dat jij dat niet doorgekoppeld hebt naar een alarmcentrale.

Idee waar ik ooit al eens mee rondliep... Stel je voor dat jij een inbreker zou zijn. Ik stel me voor dat het voor hun ook best spannend is. Komt er iemand thuis? Heeft iemand mij gezien? Etc. Je moet de boef dus eigenlijk een onbehagelijk gevoel geven. In plaats van een luid alarm, zou je bij bewegingsdetectie random gestommel moeten genereren in huis of een lamp buiten laten aangaan, alsof je thuis komt. Maak er een soort spookhuis van voor de inbreker. Dergelijke uitbreidingen moeten te realiseren zijn met bijvoorbeeld hedendaagse domoticasystemen. Ik wil hier nog eens een keer mee bezig.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 16:44

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:13:
Dan moet-ie wel het onderscheid kennen tussen een inbreker en een gewone voorbijganger.

De hoeveelheid honden die letterlijk op hun achterste benen staan, alleen omdat er een toevalliger hardloper of wandelaar voorbij komt, is niet te tellen.
Voorbijgangers: helemaal dikke prima voor meneer. Echt. Maar ik zou niet onaangekondigd als vreemdeling achterom lopen en het hekje openmaken.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Spotmatic schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:04:
Goed hang- en sluitwerk is al genoemd.

Zijn ze binnen dan is imho het enige wat ECHT werkt een mistgenerator. Als je huis in notime vol rook staat dan kan een inbreker niets meer uitrichten.
Hoe vaak wordt deze oplossing daadwerkelijk gebruikt?
En hoe lang blijft die mist hangen?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Verwijderd

Een hond die waaks is, is niet per definitie gelijk vals.

Verschillende honden meegemaakt die zolang de baas er is vrijwel alles toelaten.
Sta je 1 op 1 met de hond zonder de baas dan hoef je geen stap te nemen tot de baas er is.
Ook al zat de hond vast aan een stalentafel van 50kg+.

Maar een hond echt waaks krijgen vergt veel training en tijd.
Sommige honden hebben het in zich andere totaal niet.
En een chihuahua zal geen enkele inbreker van onder de indruk zijn.
Overigens zelfs de beste waakhonden zijn te misleiden (genoeg beeld materiaal van op youtube / tv waar ze het proberen).

Daarnaast goed hang en sluitwerk is prio 1. Overigens zou ik ook weer niet te opvallend beveiligen.
Want dan roep je weer van HALLO INBREKER HIER KUNT U SHOPPEN!. Niet doen dus.
Pas als de inbreker voor de deur staat hoeft die te zijn dat het beter beveiligd is dan het lijkt op een afstand.

Sticker camera bewaking op de deur is ook onzin zolang je niet de halve straat mee filmt en dan nog... Zolang jij het niet op het internet publiceert zal je niet zo snel iemand horen of je moet een over ijverige buurvrouw hebben die alu hoedje princiepes heeft en niet op beeld wilt staan. Officieel mag het niet maar oom agent is maar wat blij met dit soort materiaal...

Een alarm systeem heb je van heel simpel (eminent 200 euro) tot semi pro voor 1000 euro.
Net welke eisen je stelt. Maar voorkomen is beter dan genezen, goed hang sluitwerk dus en waardevolle spullen niet vol in het zicht indien mogelijk.

Edit:
kevinl schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:14:
[...]

Hoe vaak wordt deze oplossing daadwerkelijk gebruikt?
En hoe lang blijft die mist hangen?
Een goede installatie die berekent is op locatie en de volume blaast het in minder dan 15 seconden volledig vol. Eruit duurt 10 - 30 minuten afhankelijk van de aanwezige ventilatie.

In woningen wordt het niet veel gebruikt, in winkels al veel meer en daar komt het ook meer tot zijn recht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 13:18 ]

• Pat911
Spotmatic schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:04:
Mmm, zou een Halon-installatie ook mogen :+

Nee, dat mag niet, dat snap ik ook wel. De hele installatie mag sowieso niet meer worden geplaatst, ook niet in computerruimtes

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-11 16:39
wolly_a schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:45:
De makkelijkste stelregel is: Zorg ervoor dat de inbreker liever het huis van de buren kiest dan jouw huis...

- Zorg voor goed hang- en sluitwerk.
- Voorkom makkelijke ingangen, zoals openstaande ramen.
- Zorg voor goede verlichting.
- Geef duidelijk aan dat je camerabewaking hebt.
En: zorg dat er geen waardevolle spullen zichtbaar rondslingeren. Geen iPad op de bank of laptop op tafel laten liggen dus.

• Palomar
  • Niet online
Waakhonden en mist-installaties gaan het niet worden ;) Ik heb wel even rond zitten kijken naar toch een systeem met toeters en bellen, omdat bij een camera het idd eigenlijk al te laat is als je constateert dat er iemand in je huis rondloopt.

Bij Coolblue zie ik een aantal van deze systemen staan in de prijsklasse tot ong. 150 euro: http://www.alarmsysteemst....html?prijs=0-130,130-170

Heeft iemand tips wat in dit segment een goede koop is? Wat ik in eerste instantie alleen nodig heb zijn 1 of 2 deursensoren en een bewegingsdetector. Het lijkt me ook handig om achteraf sensoren te kunnen toevoegen en bij niet elk merk kan dat volgens mij.

• Pat911
Er zijn ook glasgerinkel-detectoren. Kan ik ook bij mijn systeem krijgen maar daar werkt het 24/7. Dus als je een glas laat vallen en het breekt gaat het alarm ook af.

Deursensoren heb ik trouwens ook, hoewel er bij 2 eerdere inbraken werd gekozen voor een zijraam. Heb dan ook wel getwijfeld of het daar ook niet op moest, maar in combinatie met de bewegingssensoren over de hele benedenverdieping heb ik dat toch maar niet gedaan.
Jouw situatie kan anders zijn, misschien heb jij er meer aan om juist wel een raam te voorzien van een sensor.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:13:

Hoezo is dat relevant? Hij moet het verschil kennen tussen iemand die binnen probeert te komen c.q. is en iemand die gewoon langs loopt.

Wij hebben zelf twee grote jachthonden thuis die behoorlijk waakzaam zijn en redelijk indrukwekkend lawaai maken als ze alarm slaan. Ik denk dat als een inbreker bij ons de deur open heeft er twee dingen kunnen gebeuren, of hij is heel snel weg of de honden overleven het niet. Rustig zijn gang gang gaan is in ieder geval echt geen optie.

[ Voor 0% gewijzigd door Stoffel op 06-10-2016 12:03 . Reden: Typo, dus -> tussen ]

• Pat911
Stoffel schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Hoezo is dat relevant? Hij moet het verschil kennen dus iemand die binnen probeert te komen c.q. is en iemand die gewoon langs loopt.
Dan is het toch relevant als jij ook vindt dat de hond het verschil moet kennen?

Het is niet fijn als een hond begint te blaffen als iemand voorbij de tuin loopt (wat de mijne wel doet, schijnt bij de leeftijd te horen). Niet voor de voorbijganger, maar ook niet voor mij als eigenaar. Want ik word gewaarschuwd terwijl er niets aan de hand is.

Als er iemand zomaar binnenloopt door de achterdeur (als we thuis zijn eigenlijk altijd open) moet ze wel aanslaan. Ook bij bekenden en ook als wij op dat moment zelf in de keuken zijn.
Als wij kenbaar maken (door ons gedrag) dat er iemand komt, moet ze niet aanslaan.
Dit doet ze gelukkig als allebei goed, en zodra wij zien wie binnenstapt (eigenlijk altijd bekenden) en dus onze goedkeuring daarover laten blijken, wordt de binnenkomer ook normaal begroet door de hond.

Helaas nog geen slachtoffer kunnen vinden die de rol van ongeoorloofd binnentreder wil spelen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 08:47

Stoffel

Engineering the impossible

Pat911 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Dan is het toch relevant als jij ook vindt dat de hond het verschil moet kennen?

Het is niet fijn als een hond begint te blaffen als iemand voorbij de tuin loopt (wat de mijne wel doet, schijnt bij de leeftijd te horen). Niet voor de voorbijganger, maar ook niet voor mij als eigenaar. Want ik word gewaarschuwd terwijl er niets aan de hand is.

Als er iemand zomaar binnenloopt door de achterdeur (als we thuis zijn eigenlijk altijd open) moet ze wel aanslaan. Ook bij bekenden en ook als wij op dat moment zelf in de keuken zijn.
Als wij kenbaar maken (door ons gedrag) dat er iemand komt, moet ze niet aanslaan.
Dit doet ze gelukkig als allebei goed, en zodra wij zien wie binnenstapt (eigenlijk altijd bekenden) en dus onze goedkeuring daarover laten blijken, wordt de binnenkomer ook normaal begroet door de hond.

Helaas nog geen slachtoffer kunnen vinden die de rol van ongeoorloofd binnentreder wil spelen.
Sorry, ik had een typfout in mijn zin staan waardoor het onduidelijk was.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het vervelend is als je een voortuin hebt oid waar de hond in komt. Wij wonen vrijstaand en de honden komen alleen achter het huis in in de tuin. Daar lopen nooit mensen langs de erfgrens behalve een buurman die ze kennen (en dus niet meer op blaffen). Als ze daar iemand anders zien is het per definitie foute boel, dus wat mij betreft mogen ze dan blaffen.

Verwijderd

Waakzame hond van 50 kilo klinkt leuk, maar mocht hij ook maar iets van schade aan de inbreker aanbrengen dan ben je wel de pineut en zal je de rest van je leven aan de inbreker moeten betalen.
*knip*
zelfde met glas. Verwond de inbreker zich aan de glasscherf van de ruit die hij zelf ingegooit heeft ben jij asnog de sjaak. Dus voorkomen blijft altijd beter dan genezen

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 07-10-2016 11:49 . Reden: Geen enkele reden om met zulke termen te strooien ]

• Palomar
  • Niet online
Mijn doel voor een alarmsysteem is eigenlijk meer tijdens vakanties of meerdere dagen weg. Als je een hond hebt laat je die neem ik aan niet een paar weken alleen in huis.

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-11 17:55
Mijn vriendin was dus ook heel bang dat er ooit zou worden ingebroken. Toen heb ik haar de keus voorgelegd of rolluiken overal of we nemen een hond. Wij hebben nu dus een rottweiler van 12 weken hehe, nog niet heel waaks maar als hij eenmaal groot is wens ik inbrekers veel succes.

:)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:41

sanzut

It's always christmas time

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:22:
zelfde met glas. Verwond de inbreker zich aan de glasscherf van de ruit die hij zelf ingegooit heeft ben jij asnog de sjaak. Dus voorkomen blijft altijd beter dan genezen
Lijkt me sterk. Bron?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49
Ik ga weer even terug naar de vraag van de TS. Goed hang en sluitwerk zou de eerste prio moeten zijn, maar dat was de vraag niet van de TS, waakhonden ook niet.
Een simpel alarmsysteem, niet 100% waterdicht, maar gewoon een seintje als er een deur of raam open gaat.
Een eenvoudig systeempje dat je ook kan vertellen of je alle ramen wel hebt dichtgedaan zou ook handig zijn, aangezien daardoor de meeste inbrekers binnenkomen.

Er zijn "dure" systemen als Jablotron, maar iets simpelers, en dus veel goedkoper, zijn er ook wel te vinden.
Ik heb zelf ook even gekeken naar Smanos, maar daar zijn de recenties niet al te goed aangezien de sensors geen melding geven als ze niet meer gekoppeld zijn aan het basis station.
Xiaomi heeft ook wel iets leuks, alleen niet geschikt voor de europese markt.

Dan is er de Samsung Smartthings, lijkt me een aardige optie. Werkt volgens mij met het Zigbee protocol.
Vergelijkbaar met de Samsung is er in China de Orvibo Smart Home System.
Toegegeven, het is geen volwaardig alarmsysteem als de Jablotron, maar als je niet zover wilt gaan zoals ik en gewoon een seintje wilt hebben als er een deur/raam wordt geopend zijn dit best aardige oplossingen volgens mij.

Ik ga zelf eens kijken naar de Orvibo, daar zijn nog maar weinig ervaringen mee, althans niet op GoT.
Pagina: 1