Vanwege een aantal inbraakgevallen de laatste tijd in mijn wijk ben ik op zoek naar een eenvoudig alarmsysteem. Het hoeft van mij geen 100% waterdicht systeem te zijn met sensoren op alle deuren en ramen en een lijn met de meldkamer e.d. Eigenlijk wil ik het zo simpel mogelijk met bijvoorbeeld 1 apparaat in de woonkamer (de meest logische plek waar inbrekers zullen komen). Ik zat te denken aan bijvoorbeeld een IP-camera oid die ook in het donker werkt en/of op warmtedetectie werkt. Ik zou dan bij een alarm een melding op mijn smartphone willen hebben.
Wat ik ook belangrijk vind is dat de app/bediening makkelijk en betrouwbaar is. Ik heb om te testen eens een goedkope IP-cam uit china besteld (xiaoyi yi) maar dat is het allemaal net niet (bewegingsdetectie is veel te gevoelig en notificaties komen vaak niet of laat aan). Toch zou ik wel zoiets willen hebben. Wat daarbij ook nog mooi zou zijn is dat het alarm automatisch ingeschakeld wordt als zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin niet meer in huis zijn.
Wat zijn anno nu goede systemen hiervoor en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Wat ik ook belangrijk vind is dat de app/bediening makkelijk en betrouwbaar is. Ik heb om te testen eens een goedkope IP-cam uit china besteld (xiaoyi yi) maar dat is het allemaal net niet (bewegingsdetectie is veel te gevoelig en notificaties komen vaak niet of laat aan). Toch zou ik wel zoiets willen hebben. Wat daarbij ook nog mooi zou zijn is dat het alarm automatisch ingeschakeld wordt als zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin niet meer in huis zijn.
Wat zijn anno nu goede systemen hiervoor en waar hebben jullie goede ervaringen mee?