Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone, ik heb nog geen ervaring met Chinese telefoons of het kopen ervan maar gezien de prijs kwaliteit wil ik het een keer proberen.
Wat is je budget?
rond de €250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vervanger voor mijn Moto G 2014, ik gebruik hem vooral om te internetten, navigatie en om video's te kijken. Ik wil wel graag uitbreidbaar geheugen, meer dan 2gb ram, Android 6 en specificaties die beter zijn dan mijn moto g en goed genoeg zijn zodat ik er minimaal 2 jaar mee kan doen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral naar Chinese telefoons zitten kijken vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. De beperkte 4G banden zijn niet direct een probleem, ik woon in de randstad en zit ook zoveel mogelijk op WiFi. Zo spreekt Xiaomi me wel aan omdat ik daar goede verhalen over hoor en ze goede updates schijnen te hebben.
Telefoons waar ik naar heb zitten kijken zijn (prijzen zijn gebaseerd op ibuygou, komt nog wel import garantie bij):
Xiaomi redmi Pro helio x25 3gb 64gb €232.19
+ OLED
+ USB type c
+ 4050mAh batterij
+ 64gb intern
- geen AC wifi
- geen quick charge(?)
Xiaomi redmi note 4 Helio X20 3GB 64GB €202.49
+ AC Wifi
+ NFC
+ 64gb intern
+ 4100 mAh batterij
- Micro usb
- geen quick charge
Xiaomi mi5 Snapdragon 820 3GB 32GB €269.99 (helaas wel boven budget)
+ AC Wifi
+ Snapdragon 820, ik hoor dat deze betere romsupport heeft dan bv de helio
+ Quick charge
+ USB type c
- 32gb intern
- geen Micro SD
ZUK Z2 Snapdragon 820 3GB 32GB €249.29
+ AC Wifi
+ USB type c
- Geen quick charge
- 32gb intern ipv 64gb geen groot probleem vanwege micro sd maar toch een klein minpuntje.
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere/betere telefoons in deze prijsklasse?
Staar ik mezelf niet te blind op Xiaomi?
Wat zijn de verschillen tussen Helio en Snapdragon in prestaties en rom support?
Ik kan niks vinden of deze telefoons Gorilla glas hebben, dus weet iemand of het glas wel goed genoeg is beschermd?
De verschillen tussen de telefoons zijn relatief klein, daarom vindt ik het moeilijk kiezen en zou ik graag wat advies willen.
Een nieuwe smartphone, ik heb nog geen ervaring met Chinese telefoons of het kopen ervan maar gezien de prijs kwaliteit wil ik het een keer proberen.
Wat is je budget?
rond de €250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vervanger voor mijn Moto G 2014, ik gebruik hem vooral om te internetten, navigatie en om video's te kijken. Ik wil wel graag uitbreidbaar geheugen, meer dan 2gb ram, Android 6 en specificaties die beter zijn dan mijn moto g en goed genoeg zijn zodat ik er minimaal 2 jaar mee kan doen.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral naar Chinese telefoons zitten kijken vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. De beperkte 4G banden zijn niet direct een probleem, ik woon in de randstad en zit ook zoveel mogelijk op WiFi. Zo spreekt Xiaomi me wel aan omdat ik daar goede verhalen over hoor en ze goede updates schijnen te hebben.
Telefoons waar ik naar heb zitten kijken zijn (prijzen zijn gebaseerd op ibuygou, komt nog wel import garantie bij):
Xiaomi redmi Pro helio x25 3gb 64gb €232.19
+ OLED
+ USB type c
+ 4050mAh batterij
+ 64gb intern
- geen AC wifi
- geen quick charge(?)
Xiaomi redmi note 4 Helio X20 3GB 64GB €202.49
+ AC Wifi
+ NFC
+ 64gb intern
+ 4100 mAh batterij
- Micro usb
- geen quick charge
Xiaomi mi5 Snapdragon 820 3GB 32GB €269.99 (helaas wel boven budget)
+ AC Wifi
+ Quick charge
+ USB type c
- 32gb intern
- geen Micro SD
ZUK Z2 Snapdragon 820 3GB 32GB €249.29
+ AC Wifi
+ USB type c
- Geen quick charge
- 32gb intern ipv 64gb geen groot probleem vanwege micro sd maar toch een klein minpuntje.
Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere/betere telefoons in deze prijsklasse?
Staar ik mezelf niet te blind op Xiaomi?
Wat zijn de verschillen tussen Helio en Snapdragon in prestaties en rom support?
Ik kan niks vinden of deze telefoons Gorilla glas hebben, dus weet iemand of het glas wel goed genoeg is beschermd?
De verschillen tussen de telefoons zijn relatief klein, daarom vindt ik het moeilijk kiezen en zou ik graag wat advies willen.