Wat ga je met je laptop doen?
Allerlei, geen grafisch/video gedoe, geen spelletjes
Presentaties
Software development
Wel VM's draaien voor security testing, dus liefst 16gb ram. Indien enkel 8gb in budget past, dan wel uitbreidbaar/vervangbaar naar 16gb.
Mogelijk enkele audio programma's.
Wat is je budget? 1600€ btw incl.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus liefst 13 of 14", geen 15/17" gamelaptop. Ik neem ook regelmatig bus en trein, draagbaarheid is dus wel leuk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, heb nu een Sony Vaio vpcz1, ben ik best tevreden van. Maar Sony maakt kennelijk geen laptops meer.
Mijn huidige specs zijn:
Core i7, 8gb ram, 256gb ssd, 13" full hd scherm, allemaal ouder spul, maar het lijkt toch moeilijk om betere specs te krijgen in moderne nieuwe laptop.
Wat ik graag heb:
Core i5 of i7 cpu, mag desnoods van vorige generatie zijn.
16 gb ram, of 8gb uitbreidbaar
256gb ssd, maar liefst 512gb
13-14" full hd scherm, touch mag, maar zal niet binnen budget liggen. Net als nog hogere resolutie.
Goed (verlicht?) qwerty toetsenbord, Vaio was best goed, Toshiba bij de klant is ruk.
Voldoende USB poorten
Bonuspunten voor VGA uitgang
Desnoods liever goede laptop waarbij ik zelf nog wat betaal voor meer ram, ssd dan beperkingen waarmee ik nog 3-4jaar moet leven.
Allerlei, geen grafisch/video gedoe, geen spelletjes
Presentaties
Software development
Wel VM's draaien voor security testing, dus liefst 16gb ram. Indien enkel 8gb in budget past, dan wel uitbreidbaar/vervangbaar naar 16gb.
Mogelijk enkele audio programma's.
Wat is je budget? 1600€ btw incl.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus liefst 13 of 14", geen 15/17" gamelaptop. Ik neem ook regelmatig bus en trein, draagbaarheid is dus wel leuk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, heb nu een Sony Vaio vpcz1, ben ik best tevreden van. Maar Sony maakt kennelijk geen laptops meer.
Mijn huidige specs zijn:
Core i7, 8gb ram, 256gb ssd, 13" full hd scherm, allemaal ouder spul, maar het lijkt toch moeilijk om betere specs te krijgen in moderne nieuwe laptop.
Wat ik graag heb:
Core i5 of i7 cpu, mag desnoods van vorige generatie zijn.
16 gb ram, of 8gb uitbreidbaar
256gb ssd, maar liefst 512gb
13-14" full hd scherm, touch mag, maar zal niet binnen budget liggen. Net als nog hogere resolutie.
Goed (verlicht?) qwerty toetsenbord, Vaio was best goed, Toshiba bij de klant is ruk.
Voldoende USB poorten
Bonuspunten voor VGA uitgang
Desnoods liever goede laptop waarbij ik zelf nog wat betaal voor meer ram, ssd dan beperkingen waarmee ik nog 3-4jaar moet leven.