Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hoi,

Even een vergelijkend onderzoek bij lotgenoten die hun xperia Z2 hebben geupdate naar Marshmallow (in mijn geval gewoon gedaan op de pc via de Sony Companion software)

Als ik kijk naar mijn interne opslag heb ik nog maar 6 Gb over van de 16Gb.
Dan heb ik het over een nagenoeg 'kale' Z2 zonder veel 'eigen' apps (wat banken app-jes, spotify en yahoo weather+buienradar)

Dt zou betekenen dat Android+ Sony meuk bij elkaar 10Gb in beslag neemt?

Ik heb de cache al geschoond en ook wat 'cleaners' uitgeprobeerd maar dat levert een paar honderd Mb op (at most!).
Ik kan me niet herinneren dat ik met KitKat (waar ik vandaan kom) ook zoveel kwijt was.

Is 6GB over 'normaal' voor een Z2?

Overigens mijn Z2 tablet is er ook zo aan toe : ook komend van kitkat en ook met SONY companion en ook maar 5 a 6 Gb over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
LaFleche schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:13:
Dan heb ik het over een nagenoeg 'kale' Z2 zonder veel 'eigen' apps (wat banken app-jes, spotify en yahoo weather+buienradar)

Dt zou betekenen dat Android+ Sony meuk bij elkaar 10Gb in beslag neemt?
Die paar appjes van je zijn ook al gauw 1/2GB bij elkaar, dus opzich is het niet heel abnormaal. Wel denk ik dat je het formaat van je apps + cache wat onderschat. Volgens de Z2 specs wordt er ongeveer 4GB in beslag genomen door Android:
**** Geheugen bestaat uit ongeveer 4 GB firmware en 12 GB 'interne opslag' voor muziek, foto's, films en gedownloade applicaties en de bijbehorende data.
Wellicht dat Marshmallow wel meer ruimte inneemt dan KitKat hoor.

Kun je eens een screenshot maken van: Instellingen -> Opslag.

offtopic:
Hou even het verschil tussen Gb en GB in de gaten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 04-10-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliwier30
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-09-2021

Oliwier30

Herman Brood Academie

Ik heb zelf een Z2 maar ik heb nog ruim 10GB terwijl ik aardig wat foto's/apps etc. heb.

Misschien is het handig om een micro-sd aan te schaffen, dan kan je al aardig wat ruimte besparen door daar van alles op te zetten.

PSN: TiS_x_ChaozZ | https://soundcloud.com/skarbamusic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
even geen afbeelding dan maar zo:
Androidsysteem 4.80 GB
Apps 3.00 Gb (dat is dus inclusief alle SONY en Google meuk die ik niet kan deinstalleren)
Afbeeldingen : 416 Kb
Video's : 0,00 kb
Audio 192 Kb
Overig 210 Mb
Cache 3.16 Mb

Totaal dus bijna 8Gb van de 16Gb weg aan

@Oliwier30 : heb jij een custom rom? zo nee: welke rom/versie draai jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb zelf een Moto E en heb zo'n zelfde soort issue.

Als je de app 'DiskUsage' installeert, zou het wel eens kunnen dat er een groot gedeelte (bij mij 2262MB) wordt ingenomen door 'System data'.

"Dumpstate, logcat files are stored on the /data/log partition that, unless you root the phone, you and none of the apps you install will have access to it."

Als je googled, lijkt het erop alsof er veel log files instaan die dagelijks groeien. Lijkt via root wel te verwijderen te zijn. Dumpstate/logcat files zijn het waarschijnlijk.

Ik heb er in ieder geval nog geen oplossing voor.