Schoenen met linnen zool anti-slip maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Ik doe sinds kort aan Tai Chi, wat ik op blote voeten doe. Nu wilde de docent dat ik toch maar schoenen aanschafte, zeker als t kouder wordt. Nu vooruit, ik tik wat tai chi-schoenen op de kop. Blijkt de zool van linnen te zijn, met een katoenen draad, en spekglad in de gymzaal waar we oefenen. Onbruikbaar!

Nu zou ik andere schoenen met rubberen zool kunnen kopen, maar goed, is ook zonde toch? Dus ik dacht, ik doe een laag alleslijm eronder als antislip, maar dit helpt niet zo geweldig (zuigt erin). Houtlijm werkt al iets beter, maar nog niet geweldig.

Heeft iemand een tip wat ik erop kan doen wat wel goed helpt? :) Het liefst een beetje durable, al is tai chi niet zo intensief voor de voeten. Een stuk antisliprubber erop plakken dacht ik nog, maar dat lijkt me er snel weer afgaan als ik af en toe een draai maak op de voeten.

Foto van de zool:taichi schoen met linnen zool

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Stop met Tai Chi, Tai Chi is voor oude mensen. Probleem opgelost.
/HK

Serieus: misschien kun je iets met Rubber Seal? Dat kun je met een kwast opbrengen, gewoon de zolen verven ermee? Nadeel is alleen misschien dat het vrij dunne lagen oplevert, dus je zult het vaker dan eens moeten doen, en ik weet niet hoe duurzaam het spul zal reageren als je er echt op gaat lopen (als sealer werkt het uitstekend, maar in ons platdak zit minder beweging dan in jouw Tai Chi).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 21:25
Al eens over nagedacht dat het wellicht de bedoeling is? Als je specifieke tai Chi schoenen koopt en die hebben een linnen zool, dan zal het wel zo horen?

En lopen op gladde zolen niet zwaar onhandig is, maar een kwestie van techniek? Ja, lopen, dansen en tai Chi is een kwestie van spiercontrole en evenwicht.

Probeer eens om je positie vanaf het begin op te bouwen. Begin bij je enkels, zet je knieën erboven, je heupen, je torso en je hoofd. Je zult merken dat je beter je evenwicht bewaard. Uitglijden is onbalans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
Paultje3181 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:42:
Al eens over nagedacht dat het wellicht de bedoeling is? Als je specifieke tai Chi schoenen koopt en die hebben een linnen zool, dan zal het wel zo horen?

En lopen op gladde zolen niet zwaar onhandig is, maar een kwestie van techniek? Ja, lopen, dansen en tai Chi is een kwestie van spiercontrole en evenwicht.

Probeer eens om je positie vanaf het begin op te bouwen. Begin bij je enkels, zet je knieën erboven, je heupen, je torso en je hoofd. Je zult merken dat je beter je evenwicht bewaard. Uitglijden is onbalans
Er waren verschillende varianten te koop, met rubber, linnen en kunststof zool. Voor zover ik gezien heb, ben ik de enige met een linnen zool (die was veruit het goedkoopste dus vandaar dat ik 'm kocht B) ). Ik heb geen idee wat het gebruiksdoel is, op vloerbedekking/steen/zand/ongeschuurd hout misschien? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik al m'n beenkracht nodig heb om te voorkomen dat ik in elke beetje wijde positie in de split eindig, want met glad bedoel ik ook écht glad :P Ik kan ermee schaatsen op m'n laminaat en in de gymzaal waar de les gegeven wordt. Lichaamscontrole zit wel goed, met 10+ jaar danservaring (vnl. moderne dans op hoog niveau) en vele jaren acrobatiek in het circus.
Bra-Jo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:59:
Stop met Tai Chi, Tai Chi is voor oude mensen. Probleem opgelost.
/HK
Ah, vandaar dat de docent een 83-jarige Chinees is :+ Gaat er trouwens nog best heftig aan toe op de hogere niveaus. Die docent legt je met één duwtje op de grond, resistance is futile..
Serieus: misschien kun je iets met Rubber Seal? Dat kun je met een kwast opbrengen, gewoon de zolen verven ermee? Nadeel is alleen misschien dat het vrij dunne lagen oplevert, dus je zult het vaker dan eens moeten doen, en ik weet niet hoe duurzaam het spul zal reageren als je er echt op gaat lopen (als sealer werkt het uitstekend, maar in ons platdak zit minder beweging dan in jouw Tai Chi).
Zoiets zocht ik ja, thanks! :) Het is alleen wel duurder dan nieuwe Tai Chi-schoenen met rubber zool ;(

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
Dit hoeft niet in TL. :) Move naar AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
TerraGuy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:27:
Die docent legt je met één duwtje op de grond, resistance is futile..
Dat is een kwestie van (on)balans, de basis van zo'n beetje elke vechtsport en zelfverdediging. Als je uit balans staat is er zeer weinig nodig om je tegen de vlakte te krijgen, sta je goed dan is er flink wat voor nodig.
Heeft echt niks met die docent en resistance te maken. :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:02
TerraGuy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:27:
[...]

Er waren verschillende varianten te koop, met rubber, linnen en kunststof zool. Voor zover ik gezien heb, ben ik de enige met een linnen zool (die was veruit het goedkoopste dus vandaar dat ik 'm kocht B) ). Ik heb geen idee wat het gebruiksdoel is, op vloerbedekking/steen/zand/ongeschuurd hout misschien?
Goedkoop is duurkoop en zo...

Het doel uit de TS was om schoenen te hebben die niet weg glijden. Je hebt bij deze je eigen vraag beantwoord; nieuwe schoenen kopen met rubberen zolen :)
Pagina: 1