Server in Buitenland maar Google NL gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe geef ik op mijn werk PC aan dat Google NL gebruikt moet worden ipv Google FR
Onze server waar onze werkgever gebruik van maakt zit in Frankrijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
win7 64bit, Chrome

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan maar niet aangeven dat Chrome NL gebruikt ipv FR. Het gaat niet alleen om de zoekresultaten, maar ook de standaard google pagina. Current location in windows zelf staat op Netherlands.
De resultaten die ik heb gevonden gaan meer over het omzeilen van IP om zodoende films of bestellingen te kunnen kijken/doen vanuit "het buiten;land".

www.casarodriguillo.com

Beste antwoord (via Pinin op 04-10-2016 14:44)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Het enige wat ik kan vinden is dit:
http://lifehacker.com/593...ecific-versions-of-google

Je gebruikt dan www.google.com/ncr (no country redirect).

Wat gebeurd er wanneer je google.nl gebruikt?
Als ik bijvoorbeeld google.fr doe, dan kom ik weliswaar in de Nederlandstalige versie, maar staat er wel een knop om de Franse te gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Het enige wat ik kan vinden is dit:
http://lifehacker.com/593...ecific-versions-of-google

Je gebruikt dan www.google.com/ncr (no country redirect).

Wat gebeurd er wanneer je google.nl gebruikt?
Als ik bijvoorbeeld google.fr doe, dan kom ik weliswaar in de Nederlandstalige versie, maar staat er wel een knop om de Franse te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:24
/edit: Je kan dat bereiken door www.google.nl/ncr te gebruiken

[ Voor 44% gewijzigd door Chief op 04-10-2016 11:55 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hmmm..... :S
Als ik dat intyp in de browser gaat het goed, maar als ik dit wil instellen als default search engine niet, ik kan hem niet als default instellen. Ook als ik gewoon google toevoeg, kan ik hem niet als default zetten...
(nu staat drive even tijdelijk als default, maar dat komt dus omdat ik alles behalve google kan instellen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxDuviKPuVaSgeQ3p8hREEfs/full.jpg

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Even denken en uit mijn hoofd, zo gaat het bij mij volgens mij ook met een Deense werkgever: In Internet Explorer (ja, daar zitten je systeeminstellingen voor internet o.a.) moet je even aangeven dat je standaardtaal Nederlands is (Internet Options -> Languages) en verder in je Control Panel bij Region and Language geef je aan dat je location Netherlands is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Metalfreak schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:37:
Even denken en uit mijn hoofd, zo gaat het bij mij volgens mij ook met een Deense werkgever: In Internet Explorer (ja, daar zitten je systeeminstellingen voor internet o.a.) moet je even aangeven dat je standaardtaal Nederlands is (Internet Options -> Languages) en verder in je Control Panel bij Region and Language geef je aan dat je location Netherlands is.
Ik gebruikt Chrome,en daar staat standaard taal op Nl of Engels, ook region/language staat op netherlands

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Pinin schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Ik gebruikt Chrome,en daar staat standaard taal op Nl of Engels, ook region/language staat op netherlands
Ja, daarom zie ik dus dat je het in Internet Explorer moet zoeken, daar haalt Chrome namelijk ook een groot gedeelte van je instellingen vandaan. Ik kan hier op een Deense verbinding gewoon alles in het Nederlands zoeken, terwijl ik daar voorheen ook problemen mee had.

En ik heb het net even gecheckt in onze Citrix-omgeving en inderdaad: als je het daar omzet gaat het voor IE in elk geval goed, in die Citrix omgeving heb ik helaas geen Chrome beschikbaar.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Pinin schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Ja, daarom zei ik dus dat je het in Internet Explorer moet zoeken, daar haalt Chrome namelijk ook een groot gedeelte van je instellingen vandaan. Ik kan hier op een Deense verbinding gewoon alles in het Nederlands zoeken, terwijl ik daar voorheen ook problemen mee had.

En ik heb het net even gecheckt in onze Citrix-omgeving en inderdaad: als je het daar omzet gaat het voor IE in elk geval goed, in die Citrix omgeving heb ik helaas geen Chrome beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Metalfreak schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Ja, daarom zei ik dus dat je het in Internet Explorer moet zoeken, daar haalt Chrome namelijk ook een groot gedeelte van je instellingen vandaan. Ik kan hier op een Deense verbinding gewoon alles in het Nederlands zoeken, terwijl ik daar voorheen ook problemen mee had.

Ja, daar staat ook Engels ingesteld, maar ik vind het moeilijk te geloven dat Chrome settings uit IE gaat halen.

Anyway, het grootse issue is nu dat Google helemaal niet meer als default is in te stellen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Een schone install en sync van Chrome heeft het opgelost

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1