Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 12:37
Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine en kwam deze Siemens tegen die "Home Connect" ondersteund.

Home Connect is een systeem waarbij de wasmachine Wifi heeft en dmv een App te monitoren en besturen is.

Nou is dat niet interessant voor mij, ware het niet dat ik op https://ifttt.com (If This Then That) een "channel" tegen kwam voor Home Connect.
Hiermee zou ik de wasmachine allerlei acties kunnen laten uitvoeren, zoals bijv.
  • wasmachine klaar: stuur SMS
  • wasmachine klaar: sla tijd op in Google sheet
  • etc.etc. dit zijn voorbeelden, niet perse relevante acties ;-)
Triggers: Cycle start, Cycle finish, door opens, door closes, Cycle finishes in 5 minutes
Actions: Stop washer, run programs,

VRAAG: Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59

Tens

let me drink about it

Het zal werken, maar imho net als zoveel iot 'oplossingen' zijn het oplossingen voor problemen die niet bestaan. Een hoog 'omdat het kan' gehalte, je moet nog steeds zelf de was sorteren, de machine vullen en aanzetten, dus weet je hoe laat hij klaar is en je hem weer leeg moet halen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
En bij een storing kotst ie waarschijnlijk nog steeds een onbegrijpelijke foutcode uit. :+

Het is veel 'omdat het kan', maar echt nut?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 12:37
Tens schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:24:
Het zal werken, maar imho net als zoveel iot 'oplossingen' zijn het oplossingen voor problemen die niet bestaan. Een hoog 'omdat het kan' gehalte, je moet nog steeds zelf de was sorteren, de machine vullen en aanzetten, dus weet je hoe laat hij klaar is en je hem weer leeg moet halen.
Het heeft inderdaad een hoog "omdat het kan" gehalte.
Zo beginnen veel technologien alvorens ze 'volwassen' worden :)

Maar los daarvan ben ik nieuwsgierig of iemand dit werkend heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door DJF3 op 04-10-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Ik schop dit topic dan even richting Domotica, in AZ ga je het denk ik niet vinden. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik heb een Siemens vaatwasser, en die ondersteunt Home Connect.

Nu wil ik hem aansluiten op mijn Domoticz systeem, en eigenlijk is het simpel.

Input zonnepanelen >1500W, start programma mits aangezet.

Iemand al ervaring of je Home Connect ook ergens mee kan besturen (behalve de app)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mario-peters
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2024
Na wat uurtjes programmeren heb ik de eerste versie van mijn Domoticz Home-Connect plugin https://github.com/mario-peters/Domoticz-Home-Connect-Plugin klaar.
Meer features volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
mario-peters schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
Na wat uurtjes programmeren heb ik de eerste versie van mijn Domoticz Home-Connect plugin https://github.com/mario-peters/Domoticz-Home-Connect-Plugin klaar.
Meer features volgen.
Thanks, hier was ik al een tijdje naar op zoek. Morgen eens proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:05
mario-peters schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:42:
Meer features volgen.
Hi Mario,

Interessant project. Weet je ook of het mogelijk is de vaatwasser direct aan te sturen, dus zonder home-connect.com te vertellen dat je weer een lading gaat doen? Vermoed dat de API's van de machines zelf niet gepubliceerd zullen zijn...

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Pagina: 1