Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Drayek Router, Lan to Lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik wil met twee Draytek routers een Lan-to-Lan verbinding opzetten, (VPN).

Ik heb het volgende handleiding gevonden.
Zal zit succesvol werken?

http://www.draytek.nl/files/LAN-to-LAN_IPSEC.pdf

Ik heb tevens een VLan ingesteld, omdat beide routers/lokaties zelfde 192.168.1.1. vaste IP hebben.

Dank/

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 23:22
Zou je het niet eerst proberen dan voordat je deze vraag stelt??

Verwijderd

Topicstarter
brandon schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:59:
Zou je het niet eerst proberen dan voordat je deze vraag stelt??
Dat wil ik graag doen, alleen ben ik bang dat het ergens vastloopt.
(Waardoor half van de medewerkers niet kan werken).

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:57:
Ik heb tevens een VLan ingesteld, omdat beide routers/lokaties zelfde 192.168.1.1. vaste IP hebben.
Draytek Lan-2-Lan VPN opbouwen werkt prima. Had een mooi mesh tussen vier kantoren met Draytek VPN verbindingen.

Echter omdat beide subnetten gebruik maken van 192.168.1.x range ga je waarschijnlijk problemen krijgen.
Omdat beide netwerken dezelfde ranges gebruiken weten de PC's straks niet meer wat bij welk netwerk hoort.
En werkt de VPN verbinding prima maar kan je niet communiceren met het andere kantoor.

Het eenvoudigste is een van de lokaties op een andere subnet te zetten.

Het beste is beide lokaties elk een eigen range te geven.

Verwijderd

Topicstarter
kwakzalver schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:21:
[...]

Draytek Lan-2-Lan VPN opbouwen werkt prima. Had een mooi mesh tussen vier kantoren met Draytek VPN verbindingen.

Echter omdat beide subnetten gebruik maken van 192.168.1.x range ga je waarschijnlijk problemen krijgen.
Omdat beide netwerken dezelfde ranges gebruiken weten de PC's straks niet meer wat bij welk netwerk hoort.
En werkt de VPN verbinding prima maar kan je niet communiceren met het andere kantoor.

Het eenvoudigste is een van de lokaties op een andere subnet te zetten.

Het beste is beide lokaties elk een eigen range te geven.
Bedankt vriend!
Ik zat te denken maybe in het weekend de opdracht uit te voeren.

Voor pand A de 172.168.1.1 B-Classe subnet aanpassen
Voor pand B gewoon de 192.168.1.1 reeks laten

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

rjong5

?

Maar wit zit er verder achter de draytek op locatie A ??
hoe krijgen de clients hun ip ? staat er een server ?

ip adres / subnet van 1 draytek aanpassen is leuk, maar niet als al je clients ineens niet meer op internet kunnen omdat de gateway niet meer klopt.

wat meer info over wat er op beide locaties staat en hoe eea ingericht is zou wel handig zijn.

zowiezo klinkt het alsof je hier geen ervaring mee hebt, wat op zich niet erg is, maar is het dan wel slim om zomaar te gaan instellen. het is net wat je zegt, als het fout gaat kan de helft van de medewerkers niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
rjong5 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:04:
Maar wit zit er verder achter de draytek op locatie A ??
hoe krijgen de clients hun ip ? staat er een server ?

ip adres / subnet van 1 draytek aanpassen is leuk, maar niet als al je clients ineens niet meer op internet kunnen omdat de gateway niet meer klopt.

wat meer info over wat er op beide locaties staat en hoe eea ingericht is zou wel handig zijn.

zowiezo klinkt het alsof je hier geen ervaring mee hebt, wat op zich niet erg is, maar is het dan wel slim om zomaar te gaan instellen. het is net wat je zegt, als het fout gaat kan de helft van de medewerkers niet werken.
Op locatie A zit een mailserver (Standalone PC)
Verder zitten er 7 vaste Standalone PC's, van 192.168.0.1 tot .08

Er zit een NAS Server

Ik heb wel wat ervaring met Draytak routers, maar niet met VPN/Tunelling.
Daarom zal ik dit ook in het weekend gaan doen wanneer niemand werkt. Mocht het fout gaan, dan kan ik altijd nog terug.

Op de B Pand, zit alleen een router met 192.168.1.1 IP en Access Points/camera's.

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:20

rjong5

?

vergeet inderdaad dan niet op locatie A de dhcp aan te passen aan de nieuwe gateway ( als dat de draytek is)

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Sorry hoor maar het klinkt als een doomsday scenario :P

Misschien moet je er een maat bij halen die er wat meer vanaf weet. Ik weet niet hoeveel jou uurloon is voor het bedrijf, maar als je 6 uur in je weekend bezig bent om een fuckup terug te draaien was het kosteneffectiefer om er een netwerkman met VPN kennis naar te laten kijken. Half uurtje klaar.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1