Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werklaptop overleden, goede vervanger

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik een vrij nette laptop sinds mei 2015. Helaas is er vijf maanden geleden cup-a-soup overheen gegaan waardoor enkele toetsen het niet meer deden zoals: 1,2,3 F1,F2, F3 en ESC Capslock, Tab en q. Daarnaast deed de HDMI ingang aan deze linkerkant het ook niet meer.

Vandaag is er een tweede probleem bijgekomen, de laptop laadt niet meer op. Het is enkel nog mogelijk de laptop te gebruiken indien hij aan de netstroom hangt.

Het is een Dell Inspiron 15, 7000 series. Met 16 GB ram, i7 5500-U en 256 GB SSD. Daarnaast heeft deze een 4K resolutie mogelijkheid.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor namelijk het office pakket, veelvuldig en verschillende websites zullen open staan. Veel werkzaamheden zullen op een OneDrive account zijn of werken op de cloud. Ik gebruik wel een portable versie van Photoshop en dat is ook wel nodig om te gebruiken.

Ik begrijp dat de huidige laptop een beetje een overkill was voor wat ik ermee deed. Dus ik verwacht dat mijn baas niet weer richting 1000 euro gaat kijken.

Wat is je budget?
Ik schat zelf dat het budget rond de 700 euro zal liggen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal hem dagelijks meenemen van thuis naar het werk, ik vind een zware laptop geen probleem. Wel wil ik minimaal 15 inch, ik kijk er dagelijks op dus dat vind ik wel het meest prettig.

Ik heb het idee dat mijn huidige laptop een nogal spiegelend scherm heeft. Wellicht dat het zo lijkt, maar met het kantoorlicht boven mij of het buitenlicht achter mij ben ik baak wel eens aan het kantelen hoe het het fijnst werkt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen enkele merkvoorkeur alleen lijkt mij verder Medion een vrij C-merk, daar wil ik bij voorkeur niet aan beginnen.

Zelf heb ik de volgende drie gevonden. Ik ga er vanuit dat een SSD het meest belangrijk prestatieverschil is dat ik ga voelen in mijn laptop en dat 256GB wel het minste is wat je nodig hebt tegenwoordig. Dan blijven er een paar over.

https://tweakers.net/pric...are/589093;584341;551319/
Ik kan een Intel iCore moeilijk vergelijken met AMD. Hij lijkt een stuk minder, maar is natuurlijk ook een stuk goedkoper. Ik denk dat ik het feit dat er een numpad bij zit net als bij de eerste laptop, mij wel erg fijn werken lijkt.

Is dit the beste bang for buck of zie ik iets over het hoofd?

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Excuus, sluit het topic maar. De vervangende laptop wordt door het bedrijf besteld.