Advies nieuwe workstation gevraagd +/- 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZA
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-08 18:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik gebruik vooral Photoshop, Animate, Premiere. En gamen, dat wil ik ook, Farcry, GTA5.

Wat mag het systeem gaan kosten?

1400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

muis, toetsenbord, goedkope speakertjes en een goede headset, eizo 24 inch monitor en wacom cintiq 24HD. Neem ik mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een krachtige processor voor animatiewerk, veel RAM voor photoshop, een medium videokaart voor games ( die vervang ik over een jaar of drie/vier wel ).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen voorkeur voor merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Stil, snel, mooi ( vandaar de case, die wat koelprestaties betreft wat tegen schijnt te vallen ).

Ga je overklokken?

Ik heb begrepen dat een niet al te zware overclock met deze processor vrij eenvoudig is, dus ja, dat ga ik op termijn wel doen. Ik krijg bij de gekozen case twee 12 inch ventilatoren, zijn die sterk genoeg om het koel te houden ?

Wat verwacht je van ons?

Wat vragen beantwoorden zou fijn zijn :-)

- Heb ik geen domme dingen gedaan ? Processor bij de verkeerde socket gekozen, of een te zwakke voeding o.i.d.

- Zowel mijn monitor als mijn Cintiq hebben een DVI aansluiting, mijn gekozen grafische kaart heeft er maar één. Ik neem aan dat ik daar wel een verloopsnoertje voor kan krijgen... of is het beter een kaart te kiezen met twee DVI aansluitingen ? Zowiezo zijn suggesties voor een betere kaart in deze prijsklasse welkom, ik heb hem nogal ad random gekozen...

- Het moederbord heb ik vooral gekozen vanwege de audiochip, die is in deze prijsklasse wat beter dan die van de concurrenten. Klopt dit inderdaad of maakt het met die audio allemaal niks uit en kan ik beter een ander bord kiezen ?

Ik stap over van een bijna acht jaar oud i7 920 systeem dus ik heb hoge verwachtingen :-) Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1ASRock Z170M Extreme4€ 129,25€ 129,25
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 299,-€ 299,-
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 65,80€ 65,80
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2666C16€ 165,50€ 165,50
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,62€ 222,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.350,87

[ Voor 4% gewijzigd door GZA op 04-10-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Heb je express gekozen voor een micro-ATX bord en kast?
Hetgene waar ik op zich wat bang voor zou zijn is of de CPU-koeler er in past en of dat de fan aan de zijkant dan nog wel past - ik gok van wel, maar het kan wel krap worden.

Ik ga je ook geruststellen, je moederbord/processor gebruiken dezelfde socket. Moet dus gewoon werken.
Ook met de andere zaken zie ik niet direct problemen.

Wat betreft een dubbele DVI uitgang... ik heb dit eigenlijk niet gezien op deze generatie videokaarten. Veel displayports, maar enkel maar 1 maal DVI gezien. Is Displayport geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
voor hetgeen waar je de pc voor wilt gebruiken kan ik misschien aanraden om toch een stapje hoger te gaan met je CPU voor de extra cores en threads
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6800K Boxed€ 445,95€ 445,95

Meer cores en threads zijn altijd erg fijn als je gaat animeren en video editen.

displayport naar dvi zijn ruimschoots te vinden als zou ik als ik jou was even dubbel checken of je scherm geen Displayport ondersteund.
de 1060 is voorlopig inderdaad een voldoende videokaart voor farcry en GTA 5 dat moet geen probleem zijn. en mocht je in de toekomst upgraden kun je kijken naar plugins voor Premiere waardoor je ook je videokaart kunt benutten voor het bewerken en encoden van je video's.
ook ik vraag me af net als Kevjoe of je bewust gekozen heb voor een Micro-ATX setup.

met betrekking tot je audio vraag (hier had ik me recent ook in verdiept) er zit verschil in de moederborden ja is dit heel opvallend. nee niet echt. als je echt goed geluid uit je pc wilt krijgen kijk dan voor een losse AMP of DAC. conclusie: niet teveel druk maken om de audio chip van het moederbord ^^

[ Voor 0% gewijzigd door devillwithin op 04-10-2016 10:03 . Reden: grammaticaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZA
Ik heb inderdaad bewust gekozen voor de Micro-ATX setup, vooral vanwege de case, eigenlijk de enige die ik mooi vind :-) Klein en mooi lijkt me fijn, er zit maar één ssd en éen kaart in, een grotere kast lijkt me overbodig.

De betere CPU ga ik nog even over nadenken, toch weer 100 euro duurder. Aan de andere kant, mijn oude trouwe I7 920 gaat al bijna acht jaar mee, dat was echt een goede aankoop...

Nog even gekeken, maar nee... geen displayport op m'n schermen. Dat wordt dus een verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
#ProductPrijsSubtotaal
1Delock Displayport > DVI 24+1 m/m 3m€ 14,95€ 14,95

gelukkig zijn kabeltjes de kosten niet meer, er zijn vast goedkopere te vinden trouwens maar om een idee te geven.
Cpu was ook alleen maar als advies als je hem in je budget kan proppen hoor ;) ik snap dat de kosten snel stijgen door dit soort ongein maar een CPU vervang niet zomaar weer door wat anders dus kun je daar beter in ene keer een goede van aanschaffen. zoals ik al zei zeker voor het animeren en video editen zijn meer cores en threads fijn, als in het versnelt het process wel degelijk. vind je het nou niet erg om wat langer te moeten wachten de 6700k is ook zeker wel een goed presterende CPU.

ik zal zo nog even proberen uit te zoeken of alles in je case zal passen voornamelijk je CPU koeling zoals Kevjoe al aangaf

Edit:
Alles zal zonder veel problemen in je gekozen case passen ;)

[ Voor 2% gewijzigd door devillwithin op 04-10-2016 10:28 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

GZA schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:19:
De betere CPU ga ik nog even over nadenken, toch weer 100 euro duurder. Aan de andere kant, mijn oude trouwe I7 920 gaat al bijna acht jaar mee, dat was echt een goede aankoop...
Vergelijk het zelf:

https://nl.hardware.info/...processors-6700k-vs-6800k

In de photoshop benchmark scheelt het 1 seconde, is dat 100 euro waard? :+
In de premiere benchmark scheelt het trouwens wel aanzienlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZA
Dank voor alle reacties tot dusver ! Ik denk dat ik mijn lijstje zo laat verder, de duurdere processor heeft voor mij toch te weinig voordeel ( ik gebruik premiere, maar m'n filmpjes zijn eigenlijk nooit langer dan een minuut of vijf ). Ik zal een verloopje kopen voor m'n monitor en de externe dac ga ik nog naar kijken.

Tenzij er nog iemand is die een leukere grafische kaart weet rond de 300 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
gpu rond de 300 dan zit je dus precies goed met je 1060 ^^ of als je AMD fan bent kun je ook voor de rx480 gaan om een voorbeeld te geven:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 297,50€ 297,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZA
Ha, dat lijkt me ook een uitstekende kaart, bedankt voor de tip !
Pagina: 1