Hallo allemaal,
Sinds gisteren ben ik aan het vechten met m'n nieuwe NUC5CPYH (Celeron). Het idee is km hier Openelec op te zetten en 'm als mediaspeler in te zetten.
Echter, wat ik ook probeer, iedere Linux distro geeft kernel panics, meestal 'fatal exception in interrupt'. Ik heb ook verschillende kernelversies uitgeprobeerd (4.1 en 4.4).
Vaak gaat het al fout bij de installatie van Openelec of het starten ervan als installatie wel gelukt is. Soms doet ie 't iets langer maar een film afspelen is er niet bij.
Wat heb ik al geprobeerd? Wat niet...
Verschillende distributies: Ubuntu, Lubuntu, Mint, Openelec 6.0.3 en 7.0 beta. Allemaal lopen ze vroeg of laat vast.
Memtest86+: kan geen fouten vinden maar loopt in multicore mode vast
Ander reepje geheugen. Dezelfde problemen
Andere voeding
Installatie in UEFI en legacy mode.
Alle power saving modes in de BIOS uit en aan gezet
Meerdere keren BIOS reset
Installatie op verschillende hdd's, stick, sd kaarten.
Alles uit de USB poorten halen. Zelfs de wifi module uit het M2 slot gehaald...
Googlen tot ik een ons weeg. Ik schijn de enige te zijn die het specifiek met deze NUC heeft.
Ik begin daarom een hardwareprobleem te vermoeden. Kan dat vermoeden kloppen of mis ik iets anders?
Sinds gisteren ben ik aan het vechten met m'n nieuwe NUC5CPYH (Celeron). Het idee is km hier Openelec op te zetten en 'm als mediaspeler in te zetten.
Echter, wat ik ook probeer, iedere Linux distro geeft kernel panics, meestal 'fatal exception in interrupt'. Ik heb ook verschillende kernelversies uitgeprobeerd (4.1 en 4.4).
Vaak gaat het al fout bij de installatie van Openelec of het starten ervan als installatie wel gelukt is. Soms doet ie 't iets langer maar een film afspelen is er niet bij.
Wat heb ik al geprobeerd? Wat niet...
Verschillende distributies: Ubuntu, Lubuntu, Mint, Openelec 6.0.3 en 7.0 beta. Allemaal lopen ze vroeg of laat vast.
Memtest86+: kan geen fouten vinden maar loopt in multicore mode vast
Ander reepje geheugen. Dezelfde problemen
Andere voeding
Installatie in UEFI en legacy mode.
Alle power saving modes in de BIOS uit en aan gezet
Meerdere keren BIOS reset
Installatie op verschillende hdd's, stick, sd kaarten.
Alles uit de USB poorten halen. Zelfs de wifi module uit het M2 slot gehaald...
Googlen tot ik een ons weeg. Ik schijn de enige te zijn die het specifiek met deze NUC heeft.
Ik begin daarom een hardwareprobleem te vermoeden. Kan dat vermoeden kloppen of mis ik iets anders?
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...