Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Ik heb een voormalig linux bootUSBstick geformatteerd met standaard app van Mint mate sarah op fat32. En bestanden geplaatst. Windows ziet deze bestanden niet, en ziet de USB-stick als leeg! Ik heb dus nu de USBstick in win7 geformatteerd op fat32. Als ik hem weer gebruik in mijn linux bak ziet mint de files goed. teruggeplaatst na bijvoegen files. Ziet win7 de USB weer als leeg en vraagt om formatteren.
Ik wordt er gek van! :? 8)7 |:(

De linuxbak ziet de eerste keer wel goed de files, maar tweede keer ziet hij het originele bootUSB met label en zijn bestanden niet meer te lezen.
De hele procedure herhalen levert niets op!

Welk formaat is compatibel met linux zonder dat een van de systemen daar foutmeldingen van maakt?!

Ik neem aan dat fat32 van linux idem is aan fat32 van win7 of win10?! Of is er verschil?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
FAT32 van Linux zou hetzelfde moeten zijn als die van W7 of W10.
Welk formaat is compatibel met linux zonder dat een van de systemen daar foutmeldingen van maakt?!
Die vraag is niet te beantwoorden als je niet weet wat de foutmeldingen veroorzaakt.
Hoe dan ook is de keus klein. Windows ondersteund FAT, exFAT en NTFS. Linux ook.

Is die stick niet stuk? Of staat er iets raars in de partitie tabel?
fdisk -l