Game PC (zo stil mogelijk) rond € 900

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalicoDex
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05-2023
Hi tweakers,

Het wordt weer donker buiten, dus ik heb besloten dat het tijd is voor een nieuwe game PC. Nu al zin in!

Hij komt te staan in de woonkamer, dus ik zou het fijn vinden als hij zo stil mogelijk is (zonder aan de gang te willen met waterkoeling, want dat gaat me vooralsnog boven m'n pet).

Ik ben de laatste dagen vrij veel bezig geweest met het lezen van reviews en het zoeken naar de juiste combi van componenten, en ik denk dat ik een heel eind ben.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op 1080p, heel misschien naar 1440p maar 1080 is eigenlijk wel prima. Ik hoef niet altijd alles op vol gas te spelen, maar ik wil wel graag dat ik de komende jaren vooruit kan (ook al moet ik dan af en toe een setting hier en daar terugtrappen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD scherm en toetsenbord + muis heb ik liggen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GTX 1060 voor meeste bang for buck, een goede en stille koeler en een stille voeding. En dat alles in een kleine behuizing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia zijn eigenlijk altijd goed voor me geweest, maar ik hang niet per sé aan Nvidia als er een ATI kaart beter past bij mijn wensen (again: Full HD gaming, stil)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, want hij komt in de woonkamer. En daarom ook een kleine behuizing.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie kunnen helpen met een paar dingetjes:
  • Grafische kaart
    Ik heb m'n oog op de GTX 1060, maar twijfel tussen de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC en de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G.

Waarom twijfel? Omdat ik bij de Gaming X-variant lees dat 'ie semi-passief gekoeld is, tegenover de actieve fan op de OC. Ik ben benieuwd in hoeverre dat hoorbaar uitmaakt in de geluidsproductie.
  • Voeding
    Ik zie door de voedingskabels het bos niet meer. Hoeveel watt nodig? En wat is een fijne stille voeding die niet meteen overkill is voor dit systeem?
  • Behuizing
    Deze leek mooi in de reviews - maar ik wil even verifiëren of ik de combi mobo, CPU-koeler en grafische kaart erin kwijt kan.
  • Algehele sense-check
    Dat, dus ;)
Hier is het volledige lijstje (excl. voeding) van het systeem dat ik nu heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1MSI H110M GAMING€ 69,99€ 69,99
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 298,90€ 298,90
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 79,99€ 79,99
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,23

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en tips! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een H110 gaming moederbord is absoluut het geld niet waard. Een pricewatch: MSI H110M ECO wel.

De videokaart wellicht wisselen voor een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G waarvan de fans stil staan bij lage belasting. Geen geluid dus.

De Silencio 352 is redelijk stil en daar houdt het wel bij op. Zo is het in die kast een heel gedoe om de kabels netjes weg te werken. Voor een bescheiden meerprijs heb je ook een Nanoxia Deep Silence 4 https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/. Stiller, betere bouwkwaliteit, veel ruimte voor kabels en goede koeling. Wat lastiger verkrijgbaar maar zeker de moeite waard.

De heatspreaders van de Fury voegen niets toe, zeker niet in een gesloten kast. Voor minder heb je een kit pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213.

De 750 EVO zou ik ruilen voor een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB. Goedkoper, meer opslagruimte en meer privacy met firmware updates.

Als voeding adviseer ik een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Stil tot een belasting van 270w, van uitstekende kwaliteit en zwaar genoeg voor dit systeem dat een maximum verbruik van rond de 200w heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalicoDex
Thanks ACB2401! Dat zijn super bruikbare tips. Had die Windforce kaart niet gezien, dus die staat nu op het lijstje. Ook lekker voor het budget, dat geldt eigenlijk voor alle tips die je me gegeven hebt, dus dank je daarvoor.

Die Deep Silence kast vind ik overigens erg mooi - was ik nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, da's dan precies het systeem dat ik voor mijn neefje besteld heb afgelopen week. En komt morgen aan. :)

Alleen de GTX 1060 zou bij ons dan volgend jaar komen. Die MSI GTX 1060 Gaming X 6G schijnt ook geheel passief te zijn onder idle, dus geen geluid dan. Die heeft wat meer aansluitingen, maar is wel 50 euro duurder inderdaad, en dat is relatief best veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick V.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09-2024
heeft de Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G nu wel of geen last van coil whine? ik ben namelijk ook bezig met een build van hetzelfde budget. daarom was dit ook de reden dat ik voor de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G ben gegaan.... hoe zit het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalicoDex
Hi! Stom - iets essentieels vergeten: Wifi. Ik heb in de kamer helaas geen mogelijkheid om de PC met een kabel te bereiken, anders dan het hele huis rondom te gaan met een enorm lange UTP-kabel. Lijkt me niet fijn. Er moet dus nog Wifi in.

Wat is naar jullie mening de fijnste oplossing hiervoor? USB of een PCI-E kaartje? En welke dan?

Afstand tot de router is hemelsbreed niet meer dan 5 meter.

En in het geval van een PCI-E oplossing zal ik een ander moederbord nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI H110M Eco heeft 2 PCI-E x1 sloten. Hier kunnen de volgende kaarten gewoon op worden aangesloten:
https://tweakers.net/cate...YguS8xRsopWsjAzVIqtra0FAA
Of een USB dingetje inderdaad. Weet niet echt welke nu echt goed is en welke niet, maar de reviews zeggen ook vast wel wat.

Een andere mogelijkheid is om naar Mini-ITX te gaan. Dan is er op het moederbord al meteen wifi aanwezig:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,90€ 178,90
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI€ 100,95€ 100,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 288,50€ 288,50
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 67,90€ 67,90
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 71,95€ 71,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 58,95€ 58,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,50€ 119,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,60

Een leuke bijkomstigheid is ook de USB 3.1 Type C connector en M.2 SSD aansluiting.
Pagina: 1