Hi tweakers,
Het wordt weer donker buiten, dus ik heb besloten dat het tijd is voor een nieuwe game PC. Nu al zin in!
Hij komt te staan in de woonkamer, dus ik zou het fijn vinden als hij zo stil mogelijk is (zonder aan de gang te willen met waterkoeling, want dat gaat me vooralsnog boven m'n pet).
Ik ben de laatste dagen vrij veel bezig geweest met het lezen van reviews en het zoeken naar de juiste combi van componenten, en ik denk dat ik een heel eind ben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op 1080p, heel misschien naar 1440p maar 1080 is eigenlijk wel prima. Ik hoef niet altijd alles op vol gas te spelen, maar ik wil wel graag dat ik de komende jaren vooruit kan (ook al moet ik dan af en toe een setting hier en daar terugtrappen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD scherm en toetsenbord + muis heb ik liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GTX 1060 voor meeste bang for buck, een goede en stille koeler en een stille voeding. En dat alles in een kleine behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia zijn eigenlijk altijd goed voor me geweest, maar ik hang niet per sé aan Nvidia als er een ATI kaart beter past bij mijn wensen (again: Full HD gaming, stil)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, want hij komt in de woonkamer. En daarom ook een kleine behuizing.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie kunnen helpen met een paar dingetjes:
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en tips!
Het wordt weer donker buiten, dus ik heb besloten dat het tijd is voor een nieuwe game PC. Nu al zin in!
Hij komt te staan in de woonkamer, dus ik zou het fijn vinden als hij zo stil mogelijk is (zonder aan de gang te willen met waterkoeling, want dat gaat me vooralsnog boven m'n pet).
Ik ben de laatste dagen vrij veel bezig geweest met het lezen van reviews en het zoeken naar de juiste combi van componenten, en ik denk dat ik een heel eind ben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Op 1080p, heel misschien naar 1440p maar 1080 is eigenlijk wel prima. Ik hoef niet altijd alles op vol gas te spelen, maar ik wil wel graag dat ik de komende jaren vooruit kan (ook al moet ik dan af en toe een setting hier en daar terugtrappen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Full HD scherm en toetsenbord + muis heb ik liggen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GTX 1060 voor meeste bang for buck, een goede en stille koeler en een stille voeding. En dat alles in een kleine behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia zijn eigenlijk altijd goed voor me geweest, maar ik hang niet per sé aan Nvidia als er een ATI kaart beter past bij mijn wensen (again: Full HD gaming, stil)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk, want hij komt in de woonkamer. En daarom ook een kleine behuizing.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het heel fijn vinden als jullie kunnen helpen met een paar dingetjes:
- Grafische kaart
Ik heb m'n oog op de GTX 1060, maar twijfel tussen de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC en de MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G.
Waarom twijfel? Omdat ik bij de Gaming X-variant lees dat 'ie semi-passief gekoeld is, tegenover de actieve fan op de OC. Ik ben benieuwd in hoeverre dat hoorbaar uitmaakt in de geluidsproductie. - Voeding
Ik zie door de voedingskabels het bos niet meer. Hoeveel watt nodig? En wat is een fijne stille voeding die niet meteen overkill is voor dit systeem? - Behuizing
Deze leek mooi in de reviews - maar ik wil even verifiëren of ik de combi mobo, CPU-koeler en grafische kaart erin kwijt kan. - Algehele sense-check
Dat, dus
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
1 | MSI H110M GAMING | € 69,99 | € 69,99 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 6GT OC | € 298,90 | € 298,90 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 128,95 | € 128,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 843,23 |
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en tips!