Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-07 12:43
Hallo,

Zou een USB videokaart kunnen weken als de hoofdvideokaart van een pc? Dus dat ik er een monitor op kan aansluiten en bv de BIOS kan instellen? Het zit namelijk zo:

Ik heb een mini ITX moederbord met maar een PCIe slot, dus maar 1 videokaart. Ik wil echter LimeTech unRAID gaan draaien en daarin een Windows 10 VM. Ik wil dan mijn videokaart doorvoeren naar de VM voor games te spelen e.d. Maar unRAID heeft zelf ook nog een videokaart nodig om op te starten en dat moet de hoofdvideokaart van de pc zijn want dat gebruikt de pc als videouitgang.

Is er toevallig iemand die het geprobeert heeft of op een andere manier er iets vanaf weet? Ik kom er zelf namelijk helemaal niet meer uit en kan er helemaal niks over vinden. |:(

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via sjoerd0910 op 04-10-2016 19:19)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sjoerd0910 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:53:
Kan je ook niet in je bios de USB videokaart als hoofdvideokaart instellen? Of is daar geen optie voor? Mijn pc laat de BIOS ook maar op 1/4 monitoren zien. Maar het lijkt mij inderdaad ook wel sterk als het zou werken zonder driver.
Nee, want je bios zal dat ding niet als GPU gaan zien.

Kun je niet doen wat E-Vix zegt, of desnoods je PCIe slot splitten naar meerdere sloten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:32
Ik heb totaal geen verstand van je situatie, maar ik weet wel vrij zeker dat die USB monitor niet in je BIOS werkt, maar pas als het OS is geladen.

Ik weet niet wat voor CPU of moederbord je hebt, maar als er ook een interne GPU op zit, dan kun je mischien de interne en de externe GPU op hetzelfde scherm aansluiten.
De meeste beeldschermen kunnen wisselen tussen de inputs dus dat zou je even kunnen testen, gewoon twee kabels van je PC naar je scherm.

Of werkt de setup die je wil op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Nee ik heb helaas geen interne GPU (draai X99). Die externe GPU is voor het host besturingssysteem (en dus als hoofdvideokaart in de bios instelbaar zijn anders pakt ie mijn "gaming" gpu). In het hostbesturingssysteem ga ik in een VM Windows draaien waarnaar ik mijn GTX 970 videokaart doorvoer voor te gamen etc. Maar ik weet niet zeker of de BIOS zo'n USB videokaart accepteerd en misschien welke wel/ niet. Vandaar dit topic. Ik hoop dat je de situatie nu een beetje beter begrijpt (is ook een beetje lastig uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Naar mijn idee hebben USB videokaarten inderdaad drivers nodig en werken ze niet zelfstandig buiten het OS om. De enige manier om het te testen is om er een te halen en te kijken ben ik bang. Je hebt twee weken wettelijke bedenktermijn, dus je kan hem altijd terugbrengen als het niet werkt natuurlijk.

UnRaid heeft twee aparte videochips nodig. Helaas heeft een X99 inderdaad geen IGP. Sommige borden (helaas meestal server chipset) hebben wel onboard graphics, dat zou wel werken, maar sowieso niet op ITX formaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Ja, daar was ik ook al bang voor. Ik heb inderdaad geen onboard graphics op mijn moederbord, ik heb een X99E-ITX/ac van ASRock. Ik denk dat ik dan inderdaad het beste er eentje kan bestellen en eventueel retourneren als het niet werkt. Andere opties heb ik naar mijn weten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik heb een Targus docking station op mijn werk en daar zie je de bios niet op en ook de harddisk encryptie van Microsoft niet. Pas op het moment dat Windows begint te laden, zie je beeld op de aangesloten monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Kan je ook niet in je bios de USB videokaart als hoofdvideokaart instellen? Of is daar geen optie voor? Mijn pc laat de BIOS ook maar op 1/4 monitoren zien. Maar het lijkt mij inderdaad ook wel sterk als het zou werken zonder driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-07 22:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is USB niet gigantisch gelimiteerd door zijn bandbreedte, daar kunnen Nvidia kaarten niet echt goed tegen, die verliezen dan veel performance plus dat je je cpu flink belast doordat het over USB gaat? Of heb je het over USB type c?

Ik raad het je dus niet echt aan :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gebruik je de wifi van het moederbord? Zo nee dan zou je de Wifi kaart er uit kunnen trekken en een mini PCIe naar PCIe adapter gebruiken. Hier steek je dan weer de goedkoopste videokaart in die je kan vinden en stel deze vervolgens als primaire videokaart in. Je kan eventueel nog een USB Wifi adapter gebruiken als je wel Wifi nodig hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:41

nelizmastr

Goed wies kapot

E-Vix schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:17:
Gebruik je de wifi van het moederbord? Zo nee dan zou je de Wifi kaart er uit kunnen trekken en een mini PCIe naar PCIe adapter gebruiken. Hier steek je dan weer de goedkoopste videokaart in die je kan vinden en stel deze vervolgens als primaire videokaart in. Je kan eventueel nog een USB Wifi adapter gebruiken als je wel Wifi nodig hebt.
Beetje Ghetto wel. I like it. Duimpje omhoog :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sjoerd0910 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:53:
Nee, want je bios zal dat ding niet als GPU gaan zien.

Kun je niet doen wat E-Vix zegt, of desnoods je PCIe slot splitten naar meerdere sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:32
E-Vix schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:17:
Dit is denk ik het beste idee, een verloopje is redelijk verkrijgbaar: http://www.conrad.com/ce/...ess-1x-PCI-Express-Delock
Hier heb je zelfs oplossingen om hem buiten de kast te krijgen: https://www.aliexpress.co...xpress-graphics-card.html Stop er lekker een R5 230 in en je bent klaar.

Een pci-e splitter heeft teveel ruimte nodig gok ik, maar als je gewoon een ATX kast hebt is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Aan zo'n splitter of adapter zaf ik zelf ook aan te denken maar dat gaat niet in mn case passen. En als ik een grotere case neem kan ik net zo goed een mATX bord erin zetten en gewoon een van de extra pcie sloten gebruiken (en ik wil graag mn kleine case houden omdat ik 'm vaak meeneem). Maar een USB adapter gaat in ieder geval niet werken, bedankt allen voor de hulp. _/-\o_ Dan ga ik nog verder kijken wat er mogelijk is.
Pagina: 1