Macbook air met waterschade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glennpoelman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-01-2024
Mijn vraag:
Graag zou ik willen weten waar ik zo voordelig mogelijk een Macbook Air met waterschade kan laten repareren? (desnoods door een particulier), en hoe de ervaring hiermee is.

Ik ben van plan een Macbook Air met waterschade voor een zacht prijsje over te nemen. Nu zou ik graag bij voorbaat willen informeren wat de kosten zijn om de waterschade te verhelpen. Ik weet dat het bij voorbaat lastig is om te zetten wat het gaat kosten, omdat je van buiten af niet kan zien wat er precies stuk is. Toch zou ik graag jullie ervaring hier mee willen weten.

Groet,

Glenn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 23:03
Waterschade zelf is vrijwel niet te repareren. Er is geen professioneel bedrijf dat hieraan begint: de pcb traces lossen letterlijk op als er spanning op staat en ze nat zijn, ook binnenin de printplaat en onder de onderdelen. Alles wat waterschade heeft moet dus vervangen worden. Bij een laptop betreft het meestal het moederbord en het toetsenbord, soms ook harddisk en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het vervelende is inderdaad dat je niet weet wat defect is. Alleen het mobo, of het scherm ook dood?

Ik zou iets elektronisch met waterschade eigenlijk nooit kopen, hooguit gratis nemen, want je weet echt nooit wat er allemaal dood is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22
Komt inderdaad altijd erop neer dat uit eindelijk het logicboard en andere parts vervangen moeten worden.

Alles bij elkaar tellen kan je dan beter een werkende 2e hands kopen want dat is waarschijnlijk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 23:03
Om mijn standpunt nog iets duidelijker te maken: ik zou je zowel zakelijk als particulier wel kunnen maar niet eens willen helpen aangezien er geen enkele zekerheid is over het resultaat, ook na successvolle reparatie gaan dergelijke reparaties gemiddeld een maand of 3 mee.... (was toch ook wat water op dat powerprintje/connector/onderdeel terechtgekomen....). Zoals hier al aangegeven: indien waterschade niets voor betalen.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Croga

The Unreasonable Man

Even een hele simpele berekening:
- Vervangend Scherm : €250
- Vervangend logic board: €250
- Vervangend toetsenbord: €50
- Vervangend touchpad: €100

Dan zit je al aan €650 aan onderdelen, heb je er nog een paar gemist en is het nog niet ingebouwd.

Ofwel: Niet rendabel, niet aan beginnen.
Pagina: 1