Hoi Tweakers!
Na inmiddels ruim 9 jaar met mijn huidige systeem ben ik écht toe aan vernieuwing. In de afgelopen jaren heb ik hier en daar nog wel wat vervangen/bijgeprikt, maar ik loop tegen de muur van veroudering op. Dus hup! Alles nieuw!
Graag zou ik jullie input horen over wat ik bij elkaar gezocht heb, onder andere via de BBG van September en via enkele threads in dit subforum.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games (van dit moment) kunnen spelen op de hoogste settings (in 1080p). Games als Assassins Creed, Witcher 3, Rise of the Tomb Raider.
Verder zal ik er fotobewerking op doen (vandaar de i7, ik lees steeds dat dat groot verschil maakt, klopt dat echt?) en ook wat niet al te zware rendering vanuit 3D-ontwerpen.
Ten slotte zal deze machinen ook fungeren als mijn media-pc. Met dat in het oog wil ik dus ook erg graag dat hij x.265/HEVC aan kan en een beetje degelijk geluid produceert.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (1920x1200), toetsenbord&muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zoveel uit, als het maar aantoonbaar betrouwbaar is, zowel in kwaliteit als in service.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruimte in de kast voor upgrades en evt. waterkoeling in de toekomst.
Stilte! Huidige bak is erg lawaaiig en dat stoort best als je een mooie film zit te kijken.
Stoffilters in de kast is een must, mijn huis is erg stoffig.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening horen over bovenstaand lijstje.
• Hoe makkelijk is dit in de toekomst te upgraden, als games te zwaar worden voor deze setup?
• Is de koeling in orde met de standaard casefans of moet ik nog wat vervangen/toevoegen?
• Zijn er dingen die ik heb gemist bij het samenstellen (zoals bijv. compatibiliteit)?
• Tips voor andere/betere onderdelen?
Bij voorbaat mijn grote dank voor de tijd en input
Na inmiddels ruim 9 jaar met mijn huidige systeem ben ik écht toe aan vernieuwing. In de afgelopen jaren heb ik hier en daar nog wel wat vervangen/bijgeprikt, maar ik loop tegen de muur van veroudering op. Dus hup! Alles nieuw!
Graag zou ik jullie input horen over wat ik bij elkaar gezocht heb, onder andere via de BBG van September en via enkele threads in dit subforum.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games (van dit moment) kunnen spelen op de hoogste settings (in 1080p). Games als Assassins Creed, Witcher 3, Rise of the Tomb Raider.
Verder zal ik er fotobewerking op doen (vandaar de i7, ik lees steeds dat dat groot verschil maakt, klopt dat echt?) en ook wat niet al te zware rendering vanuit 3D-ontwerpen.
Ten slotte zal deze machinen ook fungeren als mijn media-pc. Met dat in het oog wil ik dus ook erg graag dat hij x.265/HEVC aan kan en een beetje degelijk geluid produceert.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm (1920x1200), toetsenbord&muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 317,- | € 317,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 281,49 | € 281,49 |
| 1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 78,50 | € 78,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 28,49 | € 28,49 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,80 | € 94,80 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 119,50 | € 119,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.214,58 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zoveel uit, als het maar aantoonbaar betrouwbaar is, zowel in kwaliteit als in service.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruimte in de kast voor upgrades en evt. waterkoeling in de toekomst.
Stilte! Huidige bak is erg lawaaiig en dat stoort best als je een mooie film zit te kijken.
Stoffilters in de kast is een must, mijn huis is erg stoffig.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening horen over bovenstaand lijstje.
• Hoe makkelijk is dit in de toekomst te upgraden, als games te zwaar worden voor deze setup?
• Is de koeling in orde met de standaard casefans of moet ik nog wat vervangen/toevoegen?
• Zijn er dingen die ik heb gemist bij het samenstellen (zoals bijv. compatibiliteit)?
• Tips voor andere/betere onderdelen?
Bij voorbaat mijn grote dank voor de tijd en input
[ Voor 28% gewijzigd door Moefassa op 04-10-2016 12:30 ]