Kan je een pc opstarten zonder muis en toestenbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 823857

Topicstarter
Mijn vraag
Pas een 2e handse pc gekocht met windows10. Wilde vandaag de cardreader gebruiken maar die gaf niet thuis. Na wat gegoogle dacht ik de oplossing gevonden te hebben. Gewoon de seriele usb poorten uitschakelen in aparaat beheer en opnieuw opstarten. Het gevolg? Kan nu niet meer opstarten want toetsenbord en muis werken niet meer. Ben nog steeds boos op mijn eigen hoe stom dat is......
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 dus. Voor en achter usb ports heb ze beide uitgeschakeld.
Geen ps/2 ports
Ben een gemiddelde pc gebruiker met dito kennis.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Root of al evil Google (maar most of alles mijn enorme domheid) voorspelde niet veel goeds.
Kan niet in de bios en heb geen ps/2 poort.
...

Beste antwoord (via Anoniem: 823857 op 04-10-2016 20:01)

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 13:54
Ik zou er zelf een PCI kaart met USB poorten in zetten en daar het toetsenbord en muis op aansluiten maar ja zo'n kaartje heb je uiteraard niet liggen. Veilige modeus is idd ook een optie alleen de vraag is hoe kom je daar in als je Windows niet in komt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bios reset via jumper op moederbord?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehhmm.... maak van gemiddeld maar noob. Weet niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 16:40

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raak ik dan alle gegevens kwijt van mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Je zaait verwarring omdat je de zaken bij de verkeerde namen noemt. Als je in Windows Apparaatbeheer de USB poorten uitzet kan je PC nog wel opstaten alleen

1) je komt niet in Windows omdat het toetsenbord het niet meer doet.

2) PC kan niet opstaren betekent wordt hier gezien als de PC helemaal niks doet en geen Windows wil laden. Dan helpt het BIOS (eigenlijk CMOS geheugen) resetten.

Wat beschrijft jouw situatie ?? 1 of 2 ?

Nee dan raak je niet alle gegevens op je PC kwijt. Als je dit soort dingen denkt dan snap ik niet dat je überhaupt met apparaatbeheer knoeit. Je hebt je les geleerd zullen we maar zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Anoniem: 823857 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:06:
Raak ik dan alle gegevens kwijt van mijn pc?
Nee, alleen de instellingen van de BIOS. Je doet niets met de harde schijf.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
peterpv schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:10:
Je zaait verwarring omdat je de zaken bij de verkeerde namen noemt. Als je in Windows Apparaatbeheer de USB poorten uitzet kan je PC nog wel opstaten alleen

1) je komt niet in Windows omdat het toetsenbord het niet meer doet.

2) PC kan niet opstaren betekent wordt hier gezien als de PC helemaal niks doet en geen Windows wil laden. Dan helpt het BIOS (eigenlijk CMOS geheugen) resetten.

Wat beschrijft jouw situatie ?? 1 of 2 ?

Nee dan raak je niet alle gegevens op je PC kwijt. Als je dit soort dingen denkt dan snap ik niet dat je überhaupt met apparaatbeheer knoeit. Je hebt je les geleerd zullen we maar zeggen 8)7
Sorry voor de onduidelijkheid het is situatie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
OK, dan heeft een BIOS reset dus geen zin. Heb je al geprobeerd het toesenbord op een andere USB poort aan te sluiten ? Je MOET wel in het BIOS kunnen komen (F2 of Delete voordat Windows laadt) maar dat zal in dit geval weinig helpen. Het probleem zit in Windows.

[ Voor 38% gewijzigd door peterpv op 03-10-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Dan kan je windows opnieuw installeren. Als je al je input mogelijkheden hebt uitgeschakeld dan houd het op.
Misschien kun je nog iets proberen via veilige modus, maar ook daar heb ik weinig hoop.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34
Opstarten vanaf een Windows DVD/USB en je installatie repareren wil ook nog weleens soelaas bieden.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yup alle 10, de poorten geven wel voeding zie aan mij ps4 controller oplaadblock

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Ik zou er zelf een PCI kaart met USB poorten in zetten en daar het toetsenbord en muis op aansluiten maar ja zo'n kaartje heb je uiteraard niet liggen. Veilige modeus is idd ook een optie alleen de vraag is hoe kom je daar in als je Windows niet in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Dat de USB poorten 5 V hebben zegt niets, die zitten intern aan een +5V lijn en daar kan windows niet eens bij. Je hebt Windows opdracht gegeven die poorten te negeren en dat doet Windows braaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ga een opstart disk regelen en hopen op goed resultaat, want ik proef aan jullie reacties dat ik anders fucked bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 17:48
Weet je zeker dat opstarten in veilige modus niet lukt? Volgens mij wordt dat commando herkend nog vóórdat alle drivers en instellingen worden geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:11

Twarp

just grin...

PS2 toetsenbordje wellicht?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
Je enige hoop is op een andere PC een USB stick met voor Windows te maken (google op"Windows media creation tool") en daarvan dan booten en proberen in veilige modus te komen.

Voor herinstallatie heb je die USB stick toch nodig.

Wat je ook kunt doen i.p.v.een schone installatie is de Windows 10 upgraden vanaf die USB stick. Ja dat klinkt raar omdat je al Windows 10 draait maar dan zet ie de Windows er "schoon" op maar blijven al je applicaties en data behouden. Is te proberen, schone installatie kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chris03 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:24:
Weet je zeker dat opstarten in veilige modus niet lukt? Volgens mij wordt dat commando herkend nog vóórdat alle drivers en instellingen worden geladen.
Nee alle Fen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-06 22:46
Je usbpoorten worden toch geladen in je bios, als je dus wel in je bios kan komen, kan je dus wel via een cd-rom/dvd een hestel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 17:48
Nee alle Fen gehad.
Alleen F8 zou genoeg moeten zijn. Hoewel Shift-F8 soms ook wordt aanbevolen bij Windows 10. Heeft je moederbord een quick boot optie en zo ja, staat die uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jongens ga knutselen met de geboden info. Allemaal super bedankt voor de info/input. Laat weten of het mij gelukt is. Nogmaals thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Chris03 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Alleen F8 zou genoeg moeten zijn. Hoewel Shift-F8 soms ook wordt aanbevolen bij Windows 10. Heeft je moederbord een quick boot optie en zo ja, staat die uit?
Als dit lukt, dan zou er een optie "last known good configuration" moeten zijn waarmee je de usb poorten terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
noguru schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:38:
[...]

Als dit lukt, dan zou er een optie "last known good configuration" moeten zijn waarmee je de usb poorten terugkrijgt.
Ook shift F8 geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26

BCC

Bestaat er nog zoiets als ps/2 emulatie in je bios? Dat was vroeger de workaround bij niet werkende USB drivers in Windows.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 20:11

Twarp

just grin...

Je kan er een usb kaart (pci/pci-e) bij prikken waarvan de drivers geinstalleerd worden en waar je weer met je usb toestenbord bij kan.

Om wat voor systeem gaat het eigenlijk?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks psi-e kaart geregeld en ingeplugged.Het werkt!! Zo blij dat ik mijn overwinningsdansje opgevoerd heb.
Iedereen bedankt, dat ie een grote uilskuiken heeft willen helpen. Mucho gracias
Pagina: 1