Sinds ongeveer een week heb ik mijn nieuwe systeem. Asus A7V, TBird 700, allemaal heel lekker. Ook een brander heb ik nu eindelijk maar eens aangeschaft. De onboard ATA100 controller van de A7V komt nu leuk van pas, want er wordt geadviseerd om - voor CD kopieren - de brander en de CD-ROM op een verschillende IDE bus aan te sluiten. De bus van de HD is eigenlijk geen optie, want die draait op ATA/66 , waardoor de tweede connector van de kabel van z'n lang zal ze leven niet in de buurt van 1 van de CD drives komt (weet iemand of het kwaad kan om - tegen de instructies in - de HD op de middelste connector van de ATA/66 kabel aan te sluiten?). Maar goed, geen nood, we hebben nog twee IDE kanalen van de ATA/100 controller.
NOT!
Als ik de Promise in Windows inschakel gaat hij bij het opstarten op z'n plaat. Ergens rond het moment dat normaal de desktop zou moeten verschijnen krijg ik een melding op een tekstscherm met de strekking dat het heel mis is en dat ik maar beter kan herstarten (helaas weet ik de exacte tekst niet). Het is een "gewoon" DOS scherm, dus zwarte achtergrond en lichtgrijze letters. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en of het op te lossen is? Ik gebruik de drivers voor de Promise controller die op de Asus site als "latest" worden verkocht en die schijnbaare hetzelfde zijn als die op de Promise site (zelfde versie en build).
NOT!
Als ik de Promise in Windows inschakel gaat hij bij het opstarten op z'n plaat. Ergens rond het moment dat normaal de desktop zou moeten verschijnen krijg ik een melding op een tekstscherm met de strekking dat het heel mis is en dat ik maar beter kan herstarten (helaas weet ik de exacte tekst niet). Het is een "gewoon" DOS scherm, dus zwarte achtergrond en lichtgrijze letters. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en of het op te lossen is? Ik gebruik de drivers voor de Promise controller die op de Asus site als "latest" worden verkocht en die schijnbaare hetzelfde zijn als die op de Promise site (zelfde versie en build).