Toon posts:

Asus A7V onboard Promise ATA100 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer een week heb ik mijn nieuwe systeem. Asus A7V, TBird 700, allemaal heel lekker. Ook een brander heb ik nu eindelijk maar eens aangeschaft. De onboard ATA100 controller van de A7V komt nu leuk van pas, want er wordt geadviseerd om - voor CD kopieren - de brander en de CD-ROM op een verschillende IDE bus aan te sluiten. De bus van de HD is eigenlijk geen optie, want die draait op ATA/66 , waardoor de tweede connector van de kabel van z'n lang zal ze leven niet in de buurt van 1 van de CD drives komt (weet iemand of het kwaad kan om - tegen de instructies in - de HD op de middelste connector van de ATA/66 kabel aan te sluiten?). Maar goed, geen nood, we hebben nog twee IDE kanalen van de ATA/100 controller.

NOT!

Als ik de Promise in Windows inschakel gaat hij bij het opstarten op z'n plaat. Ergens rond het moment dat normaal de desktop zou moeten verschijnen krijg ik een melding op een tekstscherm met de strekking dat het heel mis is en dat ik maar beter kan herstarten (helaas weet ik de exacte tekst niet). Het is een "gewoon" DOS scherm, dus zwarte achtergrond en lichtgrijze letters. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en of het op te lossen is? Ik gebruik de drivers voor de Promise controller die op de Asus site als "latest" worden verkocht en die schijnbaare hetzelfde zijn als die op de Promise site (zelfde versie en build).

Verwijderd

Wat voor OS heb je precies ??

Ik heb hier geen problemen mee, ik heb een vergelijkbare configuratie (ook a7v).. Check ook effe of je mass storage controller niet in conflict is met een andere device

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem ( langzaam opstarten en langzaam funtioneren van hd)alleen dan zonder een foutmelding.
Ik draai windows 98se met de volgende configuratie:

JNC ATX Middletower 300 Watt
Asus A7V Athlon/Tbird Socket A , met multiplier Switch
AMD 750 Mhz Athlon/Thunderbird
Hyundai 128 MB SDRAM 133 Mhz
Asus V6800 AGP Geforce 256 DDR de luxe
Maxtor 20.5 GB UDMA 100 7200 RPM 52049H4
A-Open 48 speed (IDE)
Acer ReWriter 32x/8x/4x IDE
SoundBlaster SLIVE! PLAYER 1024
Etech 56K intern PCI Rockwel
Logitech Win95/98 toetsenbord + Muis PS/2 draadloos
Iiyama 17 inch A702HT
A-grade AMD Socket A koper medium koeler

als je al tot een oplossing bent gekomen wil je dan de oplossing hier posten??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het meestlogische kwaa aansluiting lijkt me....

cdrom ---> primair master udma 66 controller
writer --> secundair master udma 66 controller

HD ---> primair master promise udma 100 controller
HD 2 ?---> secundair slave promise udma 100 controller

Ik heb namenlijk hetzelfde met een P2B asus met een udma 100 promise controller...werkt prima.

Onthefly fikken op 8 speed en ondertussen gewoon word open en dicht flikkerern Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

de asus a7v heeft 4 aansluitingen:
primary udma 100
secondary udma 100
primary ide
secondary ide
er kunnen in totaal dus 8 apparaten
aangesloten worden.

ik heb alles als volgt aangesloten

primary udma 100 --> harddisk
secondary udma 100 -->niets
primary ide --> cdrom
secondary ide --> cd brander

maar dit werktte dus niet bij mij???
nu zit de harddisk op primary ide als master en de cd rom als slave.

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb ook dat F*cking probleem. ATA controller en A7V. Mijn pc start langzaam op, onder win xp, zelfs met bootvis. Niemand kan hier een reactie op geven op GoT, heb al topics geplaatst. Mijn foutmelding is DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Trouwens, welke drivers heb je gebruikt en hoe geinstalleerd. Heb ook drivers van ASUS gehaald maar kunnen niet onder XP geinstalleerd worden.

Ik ga maar weer eens voor schone install. Niet dat het zal helpen maar ik wil weer eens wat te doen hebben.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Heb zelf ook een A7V en vroeger ook gedonder gehad met die promise controller. Bij mij startte window$ 98SE (gelukkig) nog wel op. De controller had een conflict. Probeer een bios-update, welke versie heb je nu? Ik geloof dat laatste versie 1010 is. En probeer eens de originele drivers van het moederbord, degene die op de asus ceedee staan. Ze staan in... in... :? in... ja, ergens in een \promise directory. Als het allemaal niet wil, dan moet je eens een schone install proberen, met alleen die harddisk eraan en verder alle CDROM's loskoppelen. En wat dat CD's kopiëren betreft: volgens mij kan het wel hoor. Misschien dat het iets langzamer kan gaan, maar ik geloof dat ik de brander en de CDROM gewoon op 1 kanaal heb zitten. :7

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoe wil ik win xp installeren op schone install, of win 98 zonder cd rom, ... moet toch iig 1 cdrom speler aan, verder rest weg

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

de MEUK aan de ATA100 :/

toe ik dat ding 1,5 jaar geleden heb gekocht ( deze pc= huidige pc) dacht van on die ATA100 te gebruiken NOT conflict dit conflict dat
dat is het heel simpel bij mij: "ROT MAAR LEKKER OP MET JE ATA100"

pri IDE master 80GB maxtor
pri IDE slave 40 Maxtor
sec IDE master ZIP100
sec IDE slave DVD player

plex40 & 12x4x32 @ SCSI en draait 1,5 al lekker :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Dit klopt, je moet dan eerst even ultra100 drivers installeren. Normaal doe je dit bij win2k e.d. met de F6 toets tijdens de installatie.
Pagina: 1