Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel Conditional Formatting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 08:34
Ik wil het volgende in Excel voor elkaar krijgen:

- In kolom C geef ik een bedrag aan
- In kolom D geef ik aan (middels dropdown menu, dit werkt reeds) bij wie dit bedrag hoort (1 van 3 personen)
- Vervolgens wil ik ofwel het bedrag uit kolom C ook in kolom E, F of G hebben staan (afhankelijk van de gekozen persoon).

Ik kom er niet uit welke Conditional Formatting Rule ik in de cellen van de kolommen E, F en G moet gebruiken, Google heeft vooral oplossingen waarbij kleuren van een cel worden veranderd.

Mijn vermoeden is een combinatie van VLOOKUP() en een IF / SEARCH statement..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door TweakTom92 op 03-10-2016 20:35 . Reden: Betere uitleg probleem ]

Beste antwoord (via TweakTom92 op 03-10-2016 20:59)

Verwijderd

Je zult het hier inderdaad niet in Conditional Formatting (of voorwaardelijke opmaak) moeten zoeken gezien het hier niet om opmaak gaat. Ik denk dat een 1 IF (ALS) statement genoeg is:

"Als CelX=NaamA dan waarde uit cel Y (Anders niks "")."

Dit kan je dan voor alle 3 de kolommen doen (en daarna doorvoeren naar beneden als je geen tabel hebt).

Excel1

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 20:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Je zult het hier inderdaad niet in Conditional Formatting (of voorwaardelijke opmaak) moeten zoeken gezien het hier niet om opmaak gaat. Ik denk dat een 1 IF (ALS) statement genoeg is:

"Als CelX=NaamA dan waarde uit cel Y (Anders niks "")."

Dit kan je dan voor alle 3 de kolommen doen (en daarna doorvoeren naar beneden als je geen tabel hebt).

Excel1

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 20:54 ]

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 08:34
Super bedankt, het was even spelen maar het is hiermee gelukt:

=IF((F8="Roy");E8;"")

Ik zat veel moeilijker te denken dan nodig (en in de verkeerde hoek)..

Edit: Ah, ik zie nu pas dat je de afbeelding er ook bij hebt geplaatst! Dat was hem helemaal. Bedankt voor je hulp! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door TweakTom92 op 03-10-2016 21:02 ]

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

=IF((F8="Roy");E8;"")

Of

=if($f8=g$1;$e8;"")

Deze kan je doortrekken in de breedte en hoogte. Waarbij hij netjes de rij met de kolomtitel vergelijkt. Succes.

👑