Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na 3 jaar als console gamer wil ik terug over stappen naar de master race.
De reden dat ik naar de console overstapte was simpel gewoon weg door dat ik een monster Build had samen gesteld in die tijd en geen koek plezier aan had , de tearing en stutter problemen die ik steeds op mijn scherm had en daar ergerde ik me enorm aan. Nu er G sync en Free sync monitoren op de markt zijn betekent het dus dat dit zo goed al opgelost is? Ik wil een pc samen stellen waar ik graag wat mee vooruit kan (future proof op vlak van gamen)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek beluisteren, Films bekijken (soms een game clipje editen met sony vegas)
maar voornamelijk gamen op 1440p Ultra 60fps (mafia 3, gt, en de komende games)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1900 a €2000 mag ook iets meer zijn als het een grote meerwaarde kan hebben.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech Z906 8)7 - Keyboard - mouse

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
krachtig systeem met een nieuwe goede monitor
Heb in gedachten voor een rx 480 te gaan wegens de Free sync monitoren stukken goedkoper zijn dan de G sync, maar de 480 presteert bagger als ik het moet geloven van de opnames op youtube..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, ik heb slechte ervaringen met AMD maar zou het nog eens een kans willen geven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aan opslag hecht ik me niet zo aan 500GB SSD voor het hele systeem is voldoende voor mij.
Liefst een 27 inch IPS monitor max (5ms) of minder als dit niet speelbaar is?
Met Free sync of G sync, Ik denk eerder zelf dat ik voor een free sync zal gaan aangezien de prijzen van de g sync te duur is, hierbij twijfel ik weer over de amd gpu's als een 480 zou kunnen trekken of wachten op een 490?

Ga je overklokken?
alles ik zou graag het maximale er uit halen (ik denk aan cpu en gpu water gekoeld als het binnen mijn budget blijft)

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie mij bij te sturen in mijn build aangezien ik niet zo veel meer kennis over de componenten van nu heb, weet alleen dat de i5-2500k een beest van een proccesor was :P .

Intel Core i5-6600K € 246
Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling € 892
Kingston HyperX Predator HX421C13PBK4/16 € 68,99
MSI Z170A TOMAHAWK AC € 149,80
Corsair Carbide Air 740 € 160
Corsair RM550x € 98,90
Corsair Hydro H115i € 149,80
Samsung 850 EVO 500GB € 160

totaal € 1925 ?

Zou de rx490 is stukke goedkoper kunnen zijn voor een beter monitor?

Alvast bedankt allemaal voor de hulp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als je het pricewatch lijstje gebruikt is het een stuk handiger voor ons.

Wat betreft Freesync: De snelste videokaart daarvoor nu is de R9 Fury (X), die heeft ook een prima prijs/kwaliteit verhouding, al is hij simpelweg minder snel dan de GTX1070 en GTX1080. En met de monitor waar je waarschijnlijk op uit komt zijn er nog wel een paar issues momenteel (iig die ik op merk): Sissors in "Nieuwe Game Pc + Monitor"

Met een RX490 kan je ervan uitgaan dat je goedkoper uit bent dan het Nvidia alternatief. Simpelweg omdat de kaarten op een ruwweg vergelijkbaar prijs/kwaliteit punt zullen worden gezet, en Freesync €200 goedkoper is. De vraag is meer hoe lang het nog duurt voor die er is, en een beetje beschikbaar is. Ik verwacht hem niet in januari.

FreeSync/G-Sync zou je stuttering/tearing moeten oplossen ja. Ik heb er nooit hele erge last van gehad zelf. In de Freesync demo kan ik duidelijk het verschil zien, in bijvoorbeeld BF4 met 100+ fps niet echt / echt niet (gelukkig maar gezien het bij mij niet altijd werkt, maar dat weet ik niet in hoeverre het een algemeen probleem is, of een probleem bij mij).

Als je goedkoper wil dan is Freesync de way forward, daarom ben ik er ook voor gegaan. Maar als ik naar jouw lijstje hier kijk kan je die €200 die G-sync duurder is met gemak besparen door wat minder over the top te gaan. Alleen al door voor een normale lucht gekoelde GTX1080 te gaan heb je de eerste €200 te pakken. Om het niet over een GTX1070 te hebben. Processor niet overklokken (helpt toch niet veel) scheelt je ook al weer richting de €100. Je kast is persoonlijk, maar daar kan je ook wel op bezuinigen om het voorzichtig uit te drukken. En ook je CPU koeler ben je met luchtkoeling ruim €100 goedkoper uit.

Oftewel: Ja Freesync is goedkoper. Maar je kan ook probleemloos die €200 voor G-sync accepteren als je je computer wat minder over the top doet, zonder echt op prestaties in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09 10:46
Je kunt er ook voor kiezen om een free-sync monitor te kopen en die toch te gebruiken met een nVidia kaart. De free sync monitor zal een stuk goedkoper zijn dan de g-sync uitvoering van dezelfde monitor. Uiteraard kun je dan geen gebruik maken van de free- sync functionaliteit. Eigenlijk koop je dan de free-sync versie omdat je niet bereid bent de forse plus voor gsync op te hoesten ( en dezelfde monitor niet te krijgen is zonder enige -sync functionaliteit).

En op zich is er niks mis met de rx480. En al die youtube filmpjes...... de meeste zijn gemaakt door (meestal) goedwillende amateurs die geen idee hebben hoe je een videokaart benchmarkt en maar wat doen. Daardoor krijg je de meest wonderlijke resultaten. Zelf kijk ik eigenlijk alleen naar benchmarks van goede en betrouwbare hardware sites waarvan je weet dat ze op een degelijke manier tests uitvoeren.

Voor 1440p is wat mij betreft de 480/1060 geen geschikte kaart, dan wil je minimaal op een kaart van het niveau 1070 gaan zitten en als je een 144Hz monitor hebt eigenlijk de 1080. Helaas heeft amd op het momemt geen kaart die daarmee kan concurreren.

[ Voor 12% gewijzigd door Philpend op 04-10-2016 10:04 ]