5.1 systeem + receiver check

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:44
Allen,

Van de standaard box uit de platte tv willen we graag een volwassen set in de woonkamer hebben.
We luisteren muziek en kijken af en toe een film, het is niet dat we het een vaker doen dat het ander dus van wat ik gelezen heb is een 'allround' systeem het beste. We hebben zowel iPhone als Android dus een AV receiver die WiFi en blueatooth heeft is het handigste. Spotify is natuurlijk mooit meegenomen.

Hieronder de 2 items waar ik tot nu toe tot gekomen ben, ik zou willen vragen is dit 'best bang for the buck' of moet ik iets anders overwegen.

5.1 set:
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html
Zoals aangegeven, toch gekozen voor een 5.1 set omdat ik voor dit geld eigenlijk niet een waardig 2.1 alternatief kon vinden.

AV Receiver
http://hificorner.nl/onkyo-tx-nr545-outlet-11153
(er zijn nog wel degelijk verkooppunten, deze website toont wel de beste info lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speakers blijft altijd een kwestie van luisteren en smaak. Of dit een bang voor buck is bepaal jij dus zelf.

Wbt reciever zou ik iets meer uitgeven en voor deze gaan: https://www.hifiklubben.n...ockitem_706_marasr5010bk/ Denk dat je dan kwalitatief toch iets beters koopt. Zoek maar eens op kapotte HDMI boarden van Onkyo. En die Onkyo vind ik persoonlijk echt lelijk maar dat is natuurlijk persoonlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Best bang for buck is lastig in te schatten als we niet weten hoeveel buck je hebt. Dus: wat is je budget? :)

Verder: ik geef je gelijk dat je voor een 5.1 setje wilt gaan. Maar alleen maar satelietjes is niet aan te raden. Dan moet de sub een hoop middentonen voor zijn rekening nemen en daar is ie niet voor gemaakt :)

Beter ga je voor een paar mooie vloerstaanders voor en een wat grotere center. Dat ga je met name bij muziek (fronts) en films (center, stemmen) merken :)

Wat hier biven gezegd wordt: speakers miet je hiren, dus ga luisteren. Voor Teufel is dat wat lastig (webwinkel onky vziw), maar er is zoveel meer :)

Qua receiver is er ook meer te krijgen. Denon, Marantz, Yamaha, om maar eens wat merken te noemen. Onkyo en slechte HDMI boards is ooit een ding geweest, maar inmiddels al lang niet meer gelukkig :)

Maar nogmaals: hieveel geld wil je bij voorkeur uitgeven en wat is je max? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
700 euro zou het moeten zijn zo ongeveer. Ik weet het kan altijd net een stap beter, mooier, harder etc. Maar omdat we vanaf niks komen is alles al een upgrade.

Ik dacht dat Onkyo wel een goed merk was. Ik zal eonder Yamaha / Denon eens zoeken naar vergelijkbare functies en zien op wat me dat uitbrengt.

Wat betreft de satalietjes, is het niet zo dat deze juist mid overnemen ( Frequentiebereik van/tot 150 - 20000 Hz) van waar de sub stopt (grensfrequentie van 38 H) ?

De verkoper in de winkel van Teufel wist mij te vertellen dat in hun vloerstaanders (bij vergelijkbaar model) dezelfde speakers zitten en de staander gewoon echt de staander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg ik, Marantz is een mooi ding. Reactie.... ik ga naar Yamaha en Denon kijken. Moet je natuurlijk zelf weten maar dit is de laatste keer dat ik een advies heb gegeven. Waarom vraag je het dan? Succes.

NB: niks mee met Yamaha en Denon. Mijn Marantz receiver speelt hier al 10 jaar zo'n 14 uur per dag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:24:
Dan zeg ik, Marantz is een mooi ding. Reactie.... ik ga naar Yamaha en Denon kijken. Moet je natuurlijk zelf weten maar dit is de laatste keer dat ik een advies heb gegeven. Waarom vraag je het dan? Succes.

NB: niks mee met Yamaha en Denon. Mijn Marantz receiver speelt hier al 10 jaar zo'n 14 uur per dag. ;)
Ik zal ook marantz meenemen in vergelijking, maar omdat het model dat je poste er strak uitzag en behoorlijk over de 350 ging dacht/denk ik dat het voor mij een stap te ver zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
De onkyo was volgens mij een behoorlijk goeie deal! Echter is hij al uitverkocht.

Voor wat betreft het 5.1 setje schijnt het een prima prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
Dit teufel setje samen met een degelijke versterker (onkyo, denon, pioneer etc) zal menig alles in één setje van bijvoorbeeld Samsung, LG, sony wegspelen.

Tuurlijk is het beter om in te gaan voor grotere speakers (Boekenplank/vloerstaander) echter als je vanuit niets komt dan is een dergelijk setje al een hele vooruitgang.

Wellicht kun je nog iets doosparen en gaan kijken voor een 5.1 opstelling met de Dali zensor 1 series. Dan heb je net wat meer body en hoeft de subwoofer niet het sub laag te doen.
Eventueel heeft Teufel ook een leuk 5.1 boekenplank setje:

http://www.teufelaudio.nl...pping.Home%20cinema.15924

Daarnaast kan ik je de Denon x1200W ook aanraden, deze heb ik gebruikt i.s.m. de Teufel cubycon 5.1 en dit klinkt in mijn optiek zeer strak! Daarnaast is de X1200W behoorlijk rijk uitgerust qua opties en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Die Teufel speakers klinken prima voor het geld. Ze zijn wat aan de grote kant, maar dat komt het geluid wel ten goede. Om dat geheel aan te sturen zou ik de meest simpele receiver pakken die je kan krijgen, maar pak er wel een met een fatsoenlijke kalibratietool (bijvoorbeeld de Denon X1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
ha :) en dat bedoel ik met het kan altijd beter, mooier, harder etc. Ik wil eigenlijk niet over die 700 euro want ga ik het verschil horen tussen een set van 700 of een set van 900 euro?

Maar klopt het volgende dan niet
"Wat betreft de satalietjes, is het niet zo dat deze juist mid overnemen ( Frequentiebereik van/tot 150 - 20000 Hz) van waar de sub stopt (grensfrequentie van 38 H) ?"
zie: technische details: http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

@NL Scratch, die Onkyo is nog steeds beschikbaar bij andere winkels. Als ik die naast die Denon x1200W vergelijk, komt die Onkyo dan niet beter uit de bus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee, satelietjes nemen geen mid over, die komen mid tekort ;)
En dus moet de sub dat aanvullen.
Middentonen bereik begint zo rond de 100Hz als ik me vergis. Als jij zegt dat die satellieten bij 150 beginnendan moet alles daar onder dus naar de sub. En daar is ie niet voor gemaakt :)

Wat langere uitleg: hoe lager je toon, hoe meer speakeruitslag en/of volume je nodig hebt om hem te maken. Een basspeaker is daarom groot door de bank genomen in doorsnee (meer uitslag) en heeft een flink volume. Daarom is een subwoofer een grote kast en kun je met vooerstaande speakers ook lager gaan.
Kijk je nu naar je satellietjes, hoeveel volume heb je dan? Vrij weinig dus. Kunnen ze dus kaag? Nee. Tot waar gaan ze? Bij 150Hz houdt het volgens jou op. En das de uiterste grens bij een testtoon en meetomstandigheden, de vraag is hoe ver ze effectief komen bij muziek of filmgeluid. Als je 200 haakt mag je denk ik in je handjes klappen.
Maar dat geluid moet wel ergens vandaan komen dus dan moet de sub dat maar doen he ;)

Zo duidelijk? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Zeker, wat een gedoe allemaal zeg :) teveel keuze en opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Die Denon heeft een fatsoenlijke kalibratie, terwijl Onkyo daar juist op beknibbeld. Ik zou de Denon pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
DjVe schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:25:
Die Denon heeft een fatsoenlijke kalibratie, terwijl Onkyo daar juist op beknibbeld. Ik zou de Denon pakken :)
De Denon heeft wat mij betreft een zeer fijne kalibratietool.
Heb er de Teufel cubycon van bekenden van mij er ook super mee kunnen inregelen.
Per speaker kun je perfect instellen vanaf welk bereik hij moet gaan spelen etc.

Ik ken de Onkyo niet, echter kan ik je de denon wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
Heb een (lichtelijk) audiofiele collega gesproken en volgens hem is die Denon ook zeer goed.
Wat betreft de speakers, het verhaal van theEagle, kan ik dan toch misschien niet beter gaan voor 2 front speakers die kwalitatief beter zijn? Dan maar geen surround (zoals ik al zei het is geen must voor ons) maar wel beter geluid?

Van Teufel kom je dan uit bij zoiets: http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html
Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
Fromz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:46:
Heb een (lichtelijk) audiofiele collega gesproken en volgens hem is die Denon ook zeer goed.
Wat betreft de speakers, het verhaal van theEagle, kan ik dan toch misschien niet beter gaan voor 2 front speakers die kwalitatief beter zijn? Dan maar geen surround (zoals ik al zei het is geen must voor ons) maar wel beter geluid?

Van Teufel kom je dan uit bij zoiets: http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html
Is dat wat?
Prijs/kwaliteit van die speakers zijn enorm goed volgens vele hifi sites/reviews.
Daarnaast zijn ze ook nog is flink in de aanbieding.
Voor het bedrag a € 399,00 zul je echt niet veel beters (en mooiers qua looks, al is dit persoonlijk) gaan vinden.

Uiteraard kun je later altijd nog uitbreiden naar 5.1.

Liever beginnen met een goede 2.0 set en deze langzaam uitbreiden, dan beginnen met een alles in één setje met compacte satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
heb de ultima 40 mk2 hier thuis staan en die speakers zijn geweldig.

goede bass heel open geluid en ik hoor veel details in het geluid.

zeker geen slechte koop en zoals NL-Scratch je kan altijd later naar 5.1 upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fromz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:46:

Is dat wat?
Als je collega audiofiel is had hij je ook kunnen vertellen dat er tussen Denon, Marantz en Yamaha geen tot weinig verschil zit tussen iedere prijsklasse. Hij had je ook kunnen vertellen dat met name de goedkopere receivers in de regel minder sterk zijn in een mooie stereo weergave, Indien je dus weinig wil/kan besteden koop dan of een nieuwe goede stereoversterker of koop binnen je budget een tweedehands receiver in de hogere prijsklasse.

Ik ben het eens met Eagle dat 2 front speakers beter is en dan kan je later als je naar surround zou willen kunnen investeren in goede surrounds. Ook voor speakers tweedehands kijken. Er is genoeg mooi spul te koop van goede kwaliteit. Mijn speakers zijn 15 jaar oud en klinken nog als een klok als ik ze zou verkopen.

Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=14

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rears maken idd minder uit dan fronts. De rears zijn voornamelijk voor de effecten.
Ik zou in jouw situatie nu voor een paar mooie fronts, een center en een receiver gaan. Sub en rears kunnen dan later. Maakt qua afstemming op elkaar ook iets minder uit. Mn de fronts en de center moeten het werk doen bij films en stemmen.
Ik draai zelf met Denon en Klipsch; Klipsch geef vrij veel bang for buck en is makkelijk aan te sturen. Maar ze hebben een hoorntweeter die in het hoog vrij onvergefelijk is, dus die moet je horen voor je hem koopt.

Maar als ik een voorzetje mag doen:
2x http://hificorner.nl/spea...and/klipsch/klipsch-r-24f a 179,-
1x http://hificorner.nl/spea...ter/klipsch/klipsch-r-25c a 139,-
1x http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x1200w a 369,-

Zit je totaal op 869 euro. Wel iets over budget van 700 maar het imho meer dan waard. Denon heeft Audissey XT, kan zichzelf inregelen (en iets dergelijks wil je gewoon, past zich nl aan aan je ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
V&A aangeboden: Teufel Theater 400 home cinema /hifi luidspreker set

http://www.marktplaats.nl...1b&previousPage=lr&pos=11

2e hands zul je de meeste waar voor je geld krijgen, nog een mooie denon x1200 erbij die zul je 2e hands niet snel gaan tegenkomen denk ik.

Al zijn die mk40 speakers van teufel vast erg goed, de complete 5.1 set kost 800 en de losse speakers plus upgrade naar 5.1 is totaal iets van 1000 euro lijkt me niet handig om dat in stukken te gaan kopen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Goofy1978 op 05-10-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
@musicmasters, die B&W is al van de markt gehaald.

Dank voor de aanzet Eagle & Goofy. Ik denk dat ik voor mezelf de keuze wel gemaakt heb om het bij een 2.X systeem te houden. Zit ik ook niet met kabels die ik aan de rear weg hoeft te werken, blijft kwaliteit relatief betaalbaar en kan ik het ook makkelijker hier intern (;)) verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Begin dan met 2.0 en steek met name geld in de speakers. Koop een receiver die zichzelf inregelt en aan je streamingwensen voldoet. Sub dr bij kan altijd nog, in eerste instantie zul je verbaasd zijn door het vele laag dat je van de vloerstaanders hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fromz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:39:
@musicmasters, die B&W is al van de markt gehaald.

Dank voor de aanzet Eagle & Goofy. Ik denk dat ik voor mezelf de keuze wel gemaakt heb om het bij een 2.X systeem te houden. Zit ik ook niet met kabels die ik aan de rear weg hoeft te werken, blijft kwaliteit relatief betaalbaar en kan ik het ook makkelijker hier intern (;)) verkopen.
Houdt wel rekening met het feit dat film in 2.0 een heel andere beleving geeft dan 5.0 of 5.1. Succes met je keuze en zoektocht.
Pagina: 1