NZXT S340 (Elite) Plaats van radiateur 120/240mm temps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste medetweakers.

Ik heb een vraag over de NZXT S340

Ik wil graag zodra de S340 Elite wit uitkomt deze gaan bestellen ter vervangen van mijn 440

Alleen zit ik met een paar vragen

Wat zullen jullie mij aanraden 120mm rad voor in de top of 240 rad in de front ?

processor is een 6600K Overklok niet gedaan en wordt waarschijnlijk ook niet gedaan.

Mijn theorie luidt

Dat een 120 mm in de top beter is dan een 240 mm in de front
Doordat de warmte de kast ingeblazen wordt. Hierdoor wordt mijn gtx 1080 en het moederbord warmer
Omdat er geen koude lucht in de kast komt

Ik twijfel dus tussen de 120mm en 240mm kraken

Indien er hier tweakers zijn die dit lezen zou je je case temps misschien willen vermelden. Alvast bedankt hiervoor.

Beste antwoord (via marcelmaria op 06-10-2016 23:08)

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Het gaat niet om kou toevoegen, maar of warmte af voeren.

Veel mensen denken ook dat een radiateurfan op een auto koude lucht tegen/door de radiateur blaast. NEE

Alle moderne auto's hebben een pull fan, of dit nou aan de voor of achterzijde is.

En dan nog is de radiateur passief omdat zelfs bij lage snelheid de lucht die door lamellen stroomt genoeg om de warmte af te voeren.

Aangezien de pc cases verkeerd om zijn gebouwd omdat niemand alle stekkers aan de voorzijde wilt, zul je concessies blijven moeten doen aangezien het niet zoals bij een auto WEL uitmaakt dat de warme lucht effect heeft op de componenten eromheen.

Ideaal zou zijn: Intake gefilterd aan de achterzijde voor je mobo, outtake aan de voorzijde voor je mobo/gpu,radiateur aan de bovenzijde met outtake voor je cpu.

Gaat bij een heatsink ook om warmte afvoeren, je gpu heeft geen koude lucht nodig. Hij moet zijn warme lucht kwijt. De temps van de lucht die je case inkomt zal nooit lager zijn dan de lucht aan de buitenzijde. [vergeet in de winter vloerverwarming niet! ;) ]

Beste, radiateur in afgesloten ruimte aan de met push pull aan de zijkanten [zie jays2cents zijn prive pc ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:30
marcelmaria schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:23:

Mijn theorie luidt

Dat een 120 mm in de top beter is dan een 240 mm in de front
Doordat de warmte de kast ingeblazen wordt. Hierdoor wordt mijn gtx 1080 en het moederbord warmer
Omdat er geen koude lucht in de kast komt
Ik begrijp je theorie niet.

Over het algemeen: voorkant intake, bovenkant/achterkant outtake fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Awsom schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:26:
[...]

Ik begrijp je theorie niet.

Over het algemeen: voorkant intake, bovenkant/achterkant outtake fans.
Ik bedoel kwa plaatsen van de waterkoeling.

Kwa voorkant kast zou je zeggen dat de intake fans (bedoelt voor koude lucht) warmte over de onderdelen gaat blazen.

Mocht je de radiateur boven in de case plaatsen blaas je de warme lucht uit de case wat normaal de fans ook doen.

Mijn vraag is dan ook wat is beter. In de nzxt past enkel een waterkoeling 120mm boven in de case

En 240 in de voorkant van de case wat (Na mijn idee) juist warmte opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Ik heb zelf 1x120mm AIO koeler. Zit boven in mijn case en heb fan boven radiator en blaast naar binnen. Voor intake en achter exhaust.

Geen problemen met airflow en temperaturen.

Mijn Case: Thermaltake Core V31
AIO: Thermaltake Water 3.0 120mm

[ Voor 16% gewijzigd door SnowBigQ op 03-10-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
SnowBigQ schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:49:
Ik heb zelf 1x120mm AIO koeler. Zit boven in mijn case en heb fan boven radiator en blaast naar binnen. Voor intake en achter exhaust.

Geen problemen met airflow en temperaturen.
Als ik het goed begrijp heb je voor gewoon normale intake alleen 2 fans die koude lucht inblazen.
En achter de uitlaat zeg maar. De rad heb je boven in de case 120MM als intake ?

Wat voor temps haal je met deze opstelling als ik vragen mag ?

Zowel Idle als Load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Ja klopt helemaal.

Mijn cpu zit Idle op 28 en Load op max 48 a 49.

Mobo en gpu weet ik zo niet. Maar worden ook niet erg hoog.

Ik heb bewust gekozen om intake op radiator te doen. Zo heeft die koeler lucht dan wat van binnen komt. Wel dacht ik eerst dat exhaust niet voldoende zou zijn maar het is wel voldoende.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Het gaat niet om kou toevoegen, maar of warmte af voeren.

Veel mensen denken ook dat een radiateurfan op een auto koude lucht tegen/door de radiateur blaast. NEE

Alle moderne auto's hebben een pull fan, of dit nou aan de voor of achterzijde is.

En dan nog is de radiateur passief omdat zelfs bij lage snelheid de lucht die door lamellen stroomt genoeg om de warmte af te voeren.

Aangezien de pc cases verkeerd om zijn gebouwd omdat niemand alle stekkers aan de voorzijde wilt, zul je concessies blijven moeten doen aangezien het niet zoals bij een auto WEL uitmaakt dat de warme lucht effect heeft op de componenten eromheen.

Ideaal zou zijn: Intake gefilterd aan de achterzijde voor je mobo, outtake aan de voorzijde voor je mobo/gpu,radiateur aan de bovenzijde met outtake voor je cpu.

Gaat bij een heatsink ook om warmte afvoeren, je gpu heeft geen koude lucht nodig. Hij moet zijn warme lucht kwijt. De temps van de lucht die je case inkomt zal nooit lager zijn dan de lucht aan de buitenzijde. [vergeet in de winter vloerverwarming niet! ;) ]

Beste, radiateur in afgesloten ruimte aan de met push pull aan de zijkanten [zie jays2cents zijn prive pc ]
Pagina: 1