Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik zoek een?
Android Smartphone. Maar 1 van klein formaat. Ik heb momenteel een HTC M8 en die vind ik echt te groot, ik kan hem niet lekker in m'n hand houden. Ik had hiervoor een Sony Xperia Z1 Compact. Hier was ik zeer tevreden mee maar helaas zat de simtray achter 1 van de pennetjes gehaakt? en nu herkent hij m'n simkaart niet meer. Dus noodgedwongen ben ik nu opzoek naar een smartphone van het formaat van m'n Z1 Compact. die de volgende afmetingen heeft:
Hoogte / Diepte 9,5mm
Breedte 64,9mm
Lengte 127mm
Gewicht (gram) 137g

Wat is je budget?
Tussen de 200 3n 300 euro, afhankelijk van de opties en het toestel

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De enige game die ik op mijn mobiel speel is Pokemon GO, dus een goede GPS en wat snelle laadtijden tijden het opstarten van de game worden wel gewaardeerd. Hoewel het geen vereiste is.
Ook vind ik het belangrijk dat de Pokemon app open blijft staan als ik even switch tussen whatsapp of websites.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou ik het toestel graag de volgende dingen terug zien:
- formaat wat ik de buurt komt van de Z1C
- USB-C
- Fast charge 2 of 3.0
- Vingerafdruk sensor
- Uitbreidbaar geheugen middels sd kaart
- Een Accu die 1 a 1.5 dag haalt.
- Amoled scherm heeft mijn voorkeur boven LCD (ik vind het mooier)
- Een toestel met een chipset waar gemakkelijk ROMS voor gemaakt kunnen worden zodat ik verzekerd ben van updates nadat er geen officiële updates meer verschijnen.
- Mijn huidige HTC heeft stereo speakers en boomsound (whatever that may be) Maar hij klinkt wel heel erg goed. Een beetje fatsoenlijk geluid voor als ik aan het afwassen ben in de keuken b.v. vind ik ook wel handig.

Minder belangrijk:
- 4G

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was erg gecharmeerd van de Z1C dus een Sony heeft wel een pluspunt. Ook Stock android heeft mijn voorkeur. Alle Samsung varianten genieten niet mijn voorkeur ik vind het uiterlijk van hun schil echt ontzettend lelijk. Ook MIUI geniet niet mijn voorkeur, ik weet dat ze onderaan dit lijstje staan, ik vroeg me af of het misschien mogelijk was om stock android op de Samsung en MIUI toestellen te krijgen, dan zou ik ze interessant vinden.

De toestellen die ik zelf al heb gevonden in random volgorde:

Sony Xperia Z5 Compact
Sony Xperia Z3 Compact
Sony Xperia X Compact
Sony Xperia XA
Sony M4 Aqua
XIAOMI Mi4C
Xiaomi Mi5
Samsung Galaxy A3

De Xperia XA leek mij in eerste instantie een goede kandidaat, redenlijk goedkoop en kleine bezels rond het scherm, maar ik vraag me af of er met die soc 'MediaTek Helio P10 MT6755' wel goed ROMS gemaakt kunnen worden.

Bijna al mijn toestellen zijn tot nu toe 2e hands geweest maar kreeg vaak altijd al snel last van accu problemen dus mijn voorkeur gaat uit naar nieuw. Maar 2e hands kan nog steeds een optie zijn. Helemaal als de accu gemakkelijk vervangen kan worden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Google Pixel (niet de XL versie er van)? Als opvolger van de Nexus lijkt het goede papieren te hebben?
https://www.allaboutphones.nl/specificaties-google-pixel-xl/
Morgenavond wordt meer bekent:
https://www.allaboutphones.nl/google-pixel-event-verwachten/

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

swhnld schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:52:
Google Pixel (niet de XL versie er van)? Als opvolger van de Nexus lijkt het goede papieren te hebben?
https://www.allaboutphones.nl/specificaties-google-pixel-xl/
Morgenavond wordt meer bekent:
https://www.allaboutphones.nl/google-pixel-event-verwachten/
Allemaal heel leuk en aardig. Maar je vergeet misschien dat de goedkoopste variant van de Google Pixel, minstens 500 euro gaat worden. Dat is dus ruim buiten zijn budget.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Allemaal heel leuk en aardig. Maar je vergeet misschien dat de goedkoopste variant van de Google Pixel, minstens 500 euro gaat worden. Dat is dus ruim buiten zijn budget.
Prijzen zijn bij mij nog niet bekent, maar als je zelf betere aanvullingen hebt op dit onderwerp, meld ze graag, daar zal de TS blij mee zijn!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
De prijs is net een paar minuten bekend gemaakt in #madebygoogle $649 in de US.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ben net even bij de mediamarkt wezen kijken maar ik vond dat ze maar bar weinig toestellen hadden.

Even de Xperia XA en de Samsung A3 in de handen gehad. Laatstgenoemde ligt best lekker in de hand. Helaas zit er bij de mediamarkt zo'n vervelend alarm achterop waardoor je hem niet echt helemaal in de hand kan houden.

De XA voelde ook goed en die erg dunne bezels spreken me erg aan die zien er goed uit. Helaas vond ik het toestel een beetje lang en had mijns inziens een wat vreemde uitstraling.

Helaas geen Z5 en X compact

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

swhnld schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:24:
Prijzen zijn bij mij nog niet bekent, maar als je zelf betere aanvullingen hebt op dit onderwerp, meld ze graag, daar zal de TS blij mee zijn!
Er waren al geruchten die van een goed geïnformeerde bron kwamen. Vandaar mijn bericht.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik kwam ook de Xiaomi MI4S tegen. Deze is wat uitgebreider dan de MI4C maar ik denk dat deze wat te breed zijn om ze comfortabel in 1 hand te houden

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik vrees dat ook de Mi5 en 4 te breed zijn.

Er zijn eigenlijk geen alternatieven of wel?

De X compact vind ik te duur en heeft twijfelachtige specs. plasic en niet waterdicht.
Pagina: 1