PS3 via HDMI over ethernet aansluiten op meerdere kamers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:56
Beste allemaal,

Mijn vraag is of een Playstation 3 via HDMI over ethernet is aan te sluiten op meerdere TV's.
Nu heb ik al gevonden dat HDMI signalen prima over ethernet kunnen, alleen is dat in mijn situatie niet toereikend zover ik het begrijp.

Het doel is om de playstation 3 (woonkamer), via HDMI over Ethernet ook aan te kunnen sluiten op de tv in de slaapkamer zodat ik geen 2 playstations hoef te kopen.

Situatieschets:

Woonkamer:

Playstation 3 via HDMI aangesloten op de tv

Slaapkamer

Géén playstation 3 maar wil ik door middel van de huidige ethernet verbindingen kunnen gebruiken om toch beeld + geluid van de PS3 in de woonkamer op de slaapkamer tv te krijgen.

Het meest logische lijkt mij dan:

Playstation 3 door middel van HDMI kabel naar --- HDMI to ethernet adapter -- Ethernet kabel 1 richting tv woonkamer -- ethernet to HDMI kastje om signaal weer om te buigen -- HDMI in de tv
-- Ethernet kabel 2 richting tv slaapkamer -- ethernet to HDMI kastje om signaal weer om te buigen -- HDMI in de tv

Zijn hier uberhaupt oplossingen voor?

Ik hoor graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voornaamste probleem lijkt me ook om je controllers aan te sturen.

Omdat je het naar meerdere TVs wilt hebben zou je 't signaal kunnen multicasten over je netwerk. Dat vereist wel dat je TVs die op kunnen pakken (of je moet er een settopbox tussen gooien) en je moet een manier vinden om 't signaal op te pakken en te kunnen multicasten. De vraag is alleen of 't dan niet bijna goedkoper is om nog een playstation te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehb
Controller is geen probleem, het bed staat tegen een dun muurtje en daarachter staat het tv meubel in de woonkamer met de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01
Kun je dan niet beter een lange hdmi kabel pakken en splitsen met een hdmi splitsen. Zo kun je de aansluiting naar de tv in je slaapkamer door sturen ipv alles heen en weer omzetten. Of is er een reden waardoor dit niet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehb
Er ligt geen HDMI kabel door de muur. Ethernet liggen er 3 dus vandaar de keuze voor utp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01
Het gaat er ook niet om of het er ligt, maar of het er kan komen te liggen.
Weet niet of je kabels voor hdmi kan leggen en zelf de connectors er op kan zetten. Of van hdmi doos naar hdmi doos. Dan kun je hem wellicht in dezelfde buis van de utp kabel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet je dan niet zoiets hebben: http://www.allekabels.nl/...mi-verlenger-via-utp.html ? Ik weet alleen niet of zoiets ook werkt met een switch ertussen (wat je neem ik aan in je huidige netwerk wel hebt).

[ Voor 33% gewijzigd door Palomar op 04-10-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Koop een tweedehands PS3. Kost maar een tientje meer dan die extenders.
En je weet zeker dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Palomar schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:37:
Moet je dan niet zoiets hebben: http://www.allekabels.nl/...mi-verlenger-via-utp.html ? Ik weet alleen niet of zoiets ook werkt met een switch ertussen (wat je neem ik aan in je huidige netwerk wel hebt).
Ik wilde deze ook gaan gebruiken, voor een soort gelijk doel. Ik heb nu een PS4 in de woonkamer staan maar dat ding maakt zoveel lawaai dat ik 'm wil verbannen naar de gangkast. Er zit slechts 1 muur tussen dus qua controllers gaat het geen probleem zijn. Net als @Timmehb heb ik ook alleen een ethernet kabel via de plinten lopen.

@Timmehb Heb je zoiets gekozen? Merk je er iets van in de bandbreedte?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Palomar schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:37:
Ik denk wel dat het wel door een switch heen werkt. Volgens de beschrijving gooit het HDMI over TCP/IP en ik vermoed dat ze "gewoon" ethernet gebruiken om TCP/IP over UTP te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:45
Met een switch ertussen werkt het niet meer, aangezien de uiteindes met elkaar moeten communiceren (in ons geval in ieder geval - MARMITEK MegaView 80 HDMI Extender). Wel heb je een kleine delay, dus voor je PS3/4 zou ik het nooit gebruiken.

/edit: zou natuurlijk ook een specifiek probleem kunnen zijn van de combinatie van apparatuur welke ik gebruikt hebt, voor alle duidelijkheid.

[ Voor 23% gewijzigd door FabianNL op 30-03-2017 16:01 ]

Pagina: 1