Hoe kan ik klanten laten printen op onze netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wij willen onze klanten een extra service bieden door bepaalde documenten bij ons te laten afdrukken.
Dit betreft een netwerk(label) printer (bedraad). Men moet de printer wel als printer kunnen selecteren vanuit hun eigen software pakket. Er moet dus een driver geïnstalleerd worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij hebben geen server staan, alles staat bij ons in de cloud.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google cloudprinting ( dan moet je de beschikking hebben over gmail accounts, dit willen wij niet van onze klanten vragen)

Wie kan mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gewoon printer lokaal installeren op de klant zijn machine. Direct naar de printer printen dus. Eventueel via USB kabel om het gemakkelijker te maken.

Sommige printers broadcasten zich ook over het netwerk, bij de printer toevoegen wizard, wordt deze dan vaak gevonden en kan gemakkelijk geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De printer hier( maar dat zijn dure scanners/ printers etc) hebben een USB aansluiting waar iemand die (nog) geen account heeft een usb stickie in kan stoppen om zijn pdf document mee af te drukken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:28
Wij hebben Ricoh printers welke we kunnen benaderen middels een app voor verschillende telefoons. Maar ook via een myprint.xxxx.nl site. Hiervandaan is ook een printerdriver te downloaden welke je kunt gebruiken om direct vanuit een applicatie te printen zoals je normaal zou doen met je eigen printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe ziet je netwerk eruit hoe kan de klant hiermee verbinden wat voor printer is het ? Graag wat meer info.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.