Ik ben student en tevens docent op een middelbare school.
Mijn vraag:Ik wil graag in de app Bestanden (verkenner) van Chrome Os documenten openen met Office Online. En is werkende integratie van OneDrive mogelijk in de Bestanden app van Chrome Os?
1
2
3 
Heeft iemand een oplossing of andere tips voor mij? En is het mogelijk om Microsoft Office bestanden standaard te openen met Office Online i.p.v. Google Docs?
- Op mijn school waar ik werk gebruiken we Google Apps for Work. Ik heb een Chromebook gekregen om op te werken. (Acer R11; deze Chromebook wordt beheert door onze ICT afdeling, dus ik heb te maken met enige restricties. En nee.... daardoor geen toegang tot Google Play Store)
- Op de opleiding waar ik studeer gebruiken we Office 365. (misschien liggen hier mogelijkheden?)
- Privé gebruik ik al jaren heel tevreden Microsoft Office en staan al mijn bestanden in de cloud op OneDrive (ik heb nog een gratis versie met 40GB opslag
).
Mijn vraag:Ik wil graag in de app Bestanden (verkenner) van Chrome Os documenten openen met Office Online. En is werkende integratie van OneDrive mogelijk in de Bestanden app van Chrome Os?
- Ik heb nu al de Office Online extensie
- Ook heb ik de app File System for OneDrive uit de chromestore gedownload en gekoppeld aan mijn persoonlijke OneDrive
1

Heeft iemand een oplossing of andere tips voor mij? En is het mogelijk om Microsoft Office bestanden standaard te openen met Office Online i.p.v. Google Docs?