OndeDrive/Office Online integratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
Ik ben student en tevens docent op een middelbare school.
  • Op mijn school waar ik werk gebruiken we Google Apps for Work. Ik heb een Chromebook gekregen om op te werken. (Acer R11; deze Chromebook wordt beheert door onze ICT afdeling, dus ik heb te maken met enige restricties. En nee.... daardoor geen toegang tot Google Play Store)
  • Op de opleiding waar ik studeer gebruiken we Office 365. (misschien liggen hier mogelijkheden?)
  • Privé gebruik ik al jaren heel tevreden Microsoft Office en staan al mijn bestanden in de cloud op OneDrive (ik heb nog een gratis versie met 40GB opslag _/-\o_ ).
Die Chromebook heb ik nu voor dagelijks gebruik.
Mijn vraag:Ik wil graag in de app Bestanden (verkenner) van Chrome Os documenten openen met Office Online. En is werkende integratie van OneDrive mogelijk in de Bestanden app van Chrome Os?Ik kan nu d.m.v. die laatste genoemde app bladeren door mijn OneDrive in de Bestanden app. Als ik een docx bestand wil openen doet hij dat automatisch met Google Docs en geeft hij een foutmelding (afbeelding 1) . Als ik kies om het bestand te openen met Office Online (afbeelding 2) dan krijg ik een foutmelding van Office Online (afbeelding 3).
1 foutmeldingGoogle 2 Bestanden_meer_acties 3 foutmeldingOffice

Heeft iemand een oplossing of andere tips voor mij? En is het mogelijk om Microsoft Office bestanden standaard te openen met Office Online i.p.v. Google Docs?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het kort; volgens mij niet :+ dat is via linux al heel gedoe, kan me voorstellen dat met chrome nog lastiger is ivm concurrerent platform

http://dailygenius.com/of...e-web-on-your-chromebook/

op omgchrome wordt het volgende beschreven;
http://www.omgchrome.com/...-online-chrome-web-store/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards