Toon posts:

Sdd schijf plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Beste medeforummers,

Ten eerste hopelijk vraag ik dit in het juiste topic onderdeel , ik ben nogal een leek dus mijn excuus als het niet zo is.

Ik heb een laptop voor school waarbij ik de hhd schijf wil vervangen voor een ssd schijf. Echter wil ik dan wel mijn gegevens overzetten van de hhd schijf naar de ssd schijf. Nu zit er geen cdrom ingang op de laptop zal dit ook mogelijk zijn met een usb kabel?

En zo ja welke kan ik dan gebruiken? Moet ik ergens anders nog op letten?

Alvast bedankt!

Groet

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb onlangs een crucial mx200 250gb gekocht. Heerlijk werkt dat nu.
Bestanden kun je wifi externe hdd of usb stick backuppen.

Windows gewoon even opnieuw installeren via een usb stick die bootable is.

PSN: plexforce (ps4)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De oude HDD kan je gewoon blijven gebruiken. Koop bijv een externe usb behuizing voor dat ding. (kost 2 tientjes Dan kan je dat schijfje als externe disk gebruiken voor je backups. Je kan natuurlijk ook de data die je hebben wil van de HDD dan op de SSD zetten.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29

MsG

Forumzwerver

Zou hem gewoon klonen en verder gaan. Moderne Windows-installaties hebben altijd prima door of er een SSD inzit en schakelen defragmenteren dan bijvoorbeeld ook uit. Scheelt je weer gedoe.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
MsG schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:54:
Zou hem gewoon klonen en verder gaan. Moderne Windows-installaties hebben altijd prima door of er een SSD inzit en schakelen defragmenteren dan bijvoorbeeld ook uit. Scheelt je weer gedoe.
De installatie van Windows (7 en hoger) wel ja, als je een Windows versie van een hdd overzet naar een ssd heeft Windows niet door dat er ineens een ssd in zit. Je zult dan altijd zelf nog instellingen moeten aanpassen (opnieuw runnen van Windows Experience) en controleren of de alignment goed is (een fatsoenlijk kloonprogramma let hier wel op). Bij een clean install let de installer hier inderdaad wel op en worden zaken standaard uitgezet.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:29

MsG

Forumzwerver

Een beetje kloonsoftware zorgt al voor die alignment. Bij mij stond de defrag wel uitgezet nadat ik had gekloond.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
???
De defragmentatie mag niet eens aan staan op een SSD ...

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Renault schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:39:
???
De defragmentatie mag niet eens aan staan op een SSD ...
Dat zegt hij toch ook?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:21

Speedmaster

Make my day...

Begin eens met de zoekopdracht hier op tweakers, er staan legio topics met dezelfde vraag. Uit al die topics kan je makkelijk lezen en leren wat je kan doen en moet laten.

https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=hdd+ssd

Inzet hier op tweakers wordt meer op prijs gesteld als je zelf iets meer moeite doet dan alleen maar registreren en hier je vraag neer te zetten. Tweakers is geen helpdesk!

[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 03-10-2016 18:43 ]

Pagina: 1