Orientatie game pc toekomstbestendig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 12:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil gaan gamen, BF1, civIV en verder van allerlei sandboxgames
verder wil ik af en toe wat videobewerking doen en websites bouwen.
verder wil ik een goed systeem waar ik jaren mee vooruit kan (4/5 jaar)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

ik zou het systeem graag rond de 2500 euro krijgen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Samsung 850 EVO 500gb
Randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik zou graag dit gsync scherm hebben, nu weet ik niet of misschien de 1070 ook genoeg zou zijn om erg futureproof te zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

EVGA vanwege goede ervaringen en geen ACER vanwege slechte ervaringen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zou graag een beetje een stil systeem willen wat lang mee kan gaan

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ben niet zo van het overklokken, zouden bepaalde onderdelen standaard al snel zijn dan is dat natuurlijk wel fijn.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Het is vooral een orientatie naar wat ik kan verwachten, ik ga pas over een paar maanden tot aanschaf over waarschijnlijk, misschien komen er dan nog betere/voordeligere onderdelen op de markt, maar ik wil graag weten of ik kwa samenstelling een beetje goed zit. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik misschien nog een iets lichtere voeding kan hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Tray€ 220,99€ 220,99
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,95€ 84,95
1EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 8GB€ 677,60€ 677,60
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje€ 119,-€ 119,-
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.178,90€ 1.178,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 83,95€ 83,95
1Corsair RM550x€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.504,79

edit: aangepaste tabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Hmm, het nut van een i7 zie ik niet direct in (buiten als je heel wat videobewerking zou gaan doen). Deze kan je makkelijk naar een i5 veranderen, aangezien een i7 voor gaming absoluut geen meerwaarde biedt.

Waarom kies je voor dit moederbord? Lijkt me onnodig duur te zijn voor wat je nodig hebt. Ik zou een goedkoper bord nemen.
Voor gamen op 1440p zou de 1070 normaal al voldoende moeten zijn, maar in je budget moet een 1080 wel kunnen passen. Maar op zich is de 1070 voldoende ;).
Ik lees wel wat negatieve dingen over de case qua cable management (en ik vind hem persoonlijk niet mooi), maar op zich zie ik daar ook geen problemen mee. Je koeler zou er ook in moeten passen.
Qua memory zit ook alles snor, maar ik zou geen 850 W voeding nemen, die heb je niet nodig. Je komt met een voeding van 550 watt ook al toe, een 1080 heeft maar 180W nodig en de rest trekt zoveel absoluut niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
Ik heb in mijn huidige systeem een i7 950 en die bevalt goed, dat is de voornaamste reden om er weer een te nemen, zit verder niet heel veel logica achter, behalve dat je stiekem hoop houd dat games in de toekomst toch meer gebruik maken van de extra power van de i7.

Ik heb nu een kleinere voeding gedaan die nog wel modulair is namelijk de Corsair RM550x

Voor de case kan ik altijd nog een alternatief uitzoeken, misschien ga ik nog voor een gesloten case of eventueel een met veel geluidsdemping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

roberto250b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:01:
Ik heb in mijn huidige systeem een i7 950 en die bevalt goed, dat is de voornaamste reden om er weer een te nemen, zit verder niet heel veel logica achter, behalve dat je stiekem hoop houd dat games in de toekomst toch meer gebruik maken van de extra power van de i7.

Ik heb nu een kleinere voeding gedaan die nog wel modulair is namelijk de Corsair RM550x

Voor de case kan ik altijd nog een alternatief uitzoeken, misschien ga ik nog voor een gesloten case of eventueel een met veel geluidsdemping
Niet op hopen, de kans dat dat de komende 10 jaar gebeurt acht ik heel klein... en dat de games eerst beginnen met al een quadcore goed te gebruiken, dan zullen we beginnen over hyperthreading :+
Het enige verschil tussen een i5 en i7 is (buiten wat cachegeheugen e.d.) dat het hyperthreading ondersteunt. Maar er is geen enkele game op deze planeet die hier bij wint..

Qua cases met geluidsdemping kan ik zelf de Fractal Design Define aanbevelen (want die gebruik ik zelf), maar cases zijn nogal persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
Ah ok dan is de i5 misschien een goede optie inderdaad. Scheelt natuurlijk ook weer wat geld

Kwa moederbord weet ik niet goed wat een beter alternatief kan zijn. Als ik op vergelijkbaar druk bij tweakers zit alles toch in de zelfde prijsrange.

De fractal ziet er inderdaad wel netjes uit, ik zal hem zeker overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
roberto250b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:55:
Kwa moederbord weet ik niet goed wat een beter alternatief kan zijn. Als ik op vergelijkbaar druk bij tweakers zit alles toch in de zelfde prijsrange.
Dat komt omdat er naar vergelijkbare moederborden word gezocht, de volgende zo bijvoorbeeld ook voldoen, https://nl.hardware.info/product/320270/gigabyte-b150m-d3h

[ Voor 13% gewijzigd door DjaRoel op 03-10-2016 17:27 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
Die is inderdaad een stuk goedkoper, het enige verschil voor mij is dan dat er geen usb 3.1/c op zit voor de toekomst is dat wellicht handig
Ook zitten er zoiezo wat weinig poorten op, ik gebruik er standaard al 5 op mijn huidige pc

Edit: Ik zie dat er geen raid op zit, ik twijfel of ik 2 gewone schijven van 1 tb in raid zal zetten, voor de zekerheid.

[ Voor 44% gewijzigd door roberto250b op 03-10-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Dan moet je voor jezelf even nagaan wat je nodig denkt te hebben en op basis daarvan een bord uitzoeken met de juiste chipset en aansluitingen. Dat kan je in de pricewatch zo aanvinken en dan zie je direct welke er goed beoordeeld zijn. En anders bij de buren even kijken. Die hebben ook regelmatig uitgebreide tests.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan in die moederbord wel de geheugen die je in je lijst heb staan

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=5491#sp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

roberto250b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:20:
Die is inderdaad een stuk goedkoper, het enige verschil voor mij is dan dat er geen usb 3.1/c op zit voor de toekomst is dat wellicht handig
Ook zitten er zoiezo wat weinig poorten op, ik gebruik er standaard al 5 op mijn huidige pc

Edit: Ik zie dat er geen raid op zit, ik twijfel of ik 2 gewone schijven van 1 tb in raid zal zetten, voor de zekerheid.
mocht je uitgetwijfelt zijn en moederbord zoekt met usb 3.1 en ook nog aansluiting voor nieuwe type ssd m2

is dit bordje wellicht een leuke komt uit best buy juni

heeft usb 2.0 x 6
usb 3.0 x 5

door jouw gekozen heeft 2 usb 2 en 1 usb 3 minder maar is 64euro goedkoper heb je mooie usb hub voor :+

pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

[ Voor 16% gewijzigd door Eentje op 03-10-2016 22:35 . Reden: meer info in oog opslag voor topic starter ]

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
mocht je uitgetwijfelt zijn en moederbord zoekt met usb 3.1 en ook nog aansluiting voor nieuwe type ssd m2

is dit bordje wellicht een leuke komt uit best buy juni

heeft usb 2.0 x 6
usb 3.0 x 5

door jouw gekozen heeft 2 usb 2 en 1 usb 3 minder maar is 64euro goedkoper heb je mooie usb hub voor :+

pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Inderdaad een leuk bordje die ik gister met het onderzoeken ook voorbij heb zien komen. Ik denk dat het inderdaad een goede keus voor mij is.

[ Voor 2% gewijzigd door roberto250b op 04-10-2016 11:31 . Reden: typo ]

Pagina: 1