Celly2 566 of 633

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb al vaak gehoord dat de Celly2 566 vrijwel altijd op 850 komt, maar de Celly2 633 niet altijd op 950. Komt dit door koeling, of is het gewoon überhaupt niet mogelijk. Kan iemand een percentage geven van het aantal 633's die op 950 komen? Ik koop er een waterkoelblok bij en 2 peltiers (weet nog niet hoeveel watt). Kun je er dan vanuit gaan dat je de temperatuur laag genoeg houdt om 950 te halen, laten we zeggen met 2 peltiers van 80W en een koelwaterstroom van 1300 liter/uur en een Senfu radiator (singlefan) waarvan de fan is vervangen door een delta 80mm hp fan? Dat is tenminste wat ik van plan ben te kopen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

www.overclockers.com en dan cpu database

maar er zit ook een maximum aan een CPU het is niet van als ie maar 20 graden blijft is het goed...

Verwijderd

dat vrijwel altijd is ook niet waar, maar een 566 zal vaken op 100FSB kunnen dan een 633 denk ik.
De core van de C2 haalt meestal iets tussen de 900-950 max. Waarom niet hoger: met extreme koeling misschien wel iets (1000-1100Mhz) maar zeer (kleine) lokale hotspots kunnen ervoor zorgen dat je CPU al vastloopt voordat de "hele" cpu warm wordt.

Neem gewoon een C566. Die kun je hoger klokken dmv hogere FSB's (en investeer maar 100-150,- die je over hebt in een vid.kaart). De meest gangbare op mobo's:

FSB103 (turbo) = 875Mhz
FSB107 = 909
FSB110 = 935
FSB112 = 952

Eigenlijk _elk_ PC100 geheugen zal dit aankunnen.
Je kunt natuurlijk ook doorstappen naar
FSB124 = 1054MHz maar dan heb je al een erg goede C2 te pakken.

Ruud: 20 graden is wel erg laag met alleen luchtkoeling (m'n kamer is al warmer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Als ja al dat andere spul erbij moet slepen. Kun je dat geld niet beter besteden aan een snellere CPU. Bijv. PIII 800 die waarschijnlijk veel gemakkelijker op 950 te krijgen is ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat begrijp ik, maar het gaat toch om de kick? Het OC'en??? Ik vind trouwens ook dat waterkoeling een blijvende investering is. Het enige wat je eventueel eens moet vervangen is de klemmen of het koelblok omdat het niet meer past. Bovendien is het, zoals ik heb gehoord, lekker stil. Voor de thuisgebruiker die alleen tekstverwerkt is dit natuurlijk een nutteloze investering, maar voor mij is het hobby en ik vind dat soort dingen dus gewoon leuk: kijken hoever je je proc kunt pushen... (wel stapje voor stapje natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Hey rene, jij zegt dat zo'n waterkoeling lekker stil is, maar dat water moet ook gekoelt worden, hoe wilde je dat dan doen?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ik kwam gister toevallig op een Duitse site (hmm hoe maak je dat kotsende gezichtje? Zou nu wel effe van toepassing zijn) en daar zag ik een verhaaltje over de o'c -baarheid van C2's en de kans-percentages per C2.
Zo stond er voor de kans dat een C2 op fsb 100 kan draaien dit:
C533: 100%
C566: 90%
C600: 30%
C633: 10% en de types daarboven allemaal 0% !!
Ben blij dat ik nog beslag heb weten te leggen op een 566! Ik blijk dus bij die 90% te zitten, draait probleemloos op 850 en fsb 105 trok hij ook nog wel zo leek het,...daarboven nog niet geprobeerd. Dus inderdaad de kans met een C633 is behoorlijk klein wel, met C600 zelf al behoorlijk gering. Het lijkt er verdomd veel op dat al die Celeron2 processoren fysiek precies hetzelfde zijn! alleen andere multiplier hebben! Ze lijken allemaal met de 850 tot 950 mhz aan hun absolute top te zitten, en met een multiplier van 9,5 zoals bij de 633 moet je dus maar afwachten of hij die 950 wel haalt! Wel altijd leuk om te zien als je bij al die hardware winkeltjes dan die C2's 700 en 733 te koop ziet staan voor bijna de dubbele prijs van een 566 terwijl je eigelijk veel beter een 566 kan hebben!

Verwijderd

Gisteren een 566 gekocht met standaard koeler en een beetje warmtegeleidende pasta, vandaag draai ik lekker al 10 uur op 852MHz... (ook even je core-voltage naar 1.65/1.70 doen) Alleen wordt de CPU bij mij nu 55-60 graden. Daar morgen even een goeie fan voor kopen, en ook nog even een case-fannetje erbij... Koel toch?

SN

• Grrrrrene
  • Niet online
Wimpy006: Met een radiator buiten het raam Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Lekker koel in de schaduw en geruisloos. Of misschien nog beter: de verwarming is pas vervangen en nu zitten er grote gaten in de vloer (waar eerst dus de buizen zaten). Daar kan ik natuurlijk de slangen door steken en dan kom je in onze kelder uit Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif. Ook lekker stil, moet ik alleen de stroom ook effe doorlussen met een aan/uit knopje op mijn kamer.

Verwijderd

Mijn 566 loopt nu op 933@1,8 Volt met een standaard fc-pga converter en een Golden Orb op een MSI 6163-pro.

• Grrrrrene
  • Niet online
Netjes Puffy, oh enne, bedankt Thus, daar heb ik wat aan. Ik denk dat ik dus toch voor de 566 ga, tenzij ik nog bakken met reviews krijg waar ze de 633 met gemak op 950 krijgen. Ik herhaal nog wel een keer dat ik dus waterkoeling + 2x peltiers ga toepassen... Misschien dat ik die kans van 10% dan vergroot?

Pagina: 1